Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Track & Trace

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Track & Trace

Tja...
    Gisteren paar kleine zaken besteld bij Bol.
    Vanmorgen: Post NL: we leveren vandaag tussen 8 en 20 uur, enkele uren later we zijn onderweg voor levering tussen 15:55 uur en 17:55 uur, een paar uur later we proberen nog te leveren uiterlijk 22 uur, een uur of zo geleden: we hebben helaas het tijdslot niet gehaald, wil je de de Track & Trace volgen voor leveringsinfo (en daar verder geen info).
    Mijn vrouw opent even de garagepoort een kwartiertje geleden en wat ligt er daar gewoon op de grond: het bewuste pakje.
    Beetje zonde voor al de energie die in die T&T gestoken is...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Tja, mijn zus enkele weken geleden: 1 pakje en 3 dagen dat Bpost ging komen die dag. Telkens niemand gezien. De vierde dag zat het gewoon in de bus.

En vorige week krijg ik vrijdag een email van Ali dat mijn pakje (geschatte leverdatum 11/01/2025-03/02/2025) bij de douane is. Zaterdag om 10h staat PostNl met het pakje aan de deur. Zaterdag middag krijg ik dan een email dat mijn pakje in het land is (klopt in zekere zin). En tegen de avond dat ze het gaan leveren met PostNL (wist ik dus al). Zondag morgen dat het geleverd is! de eerste keer dat het pakje sneller is dan email!

Nu ja, als ze de massa pakjes ziet die nu verstuurd worden is het ongelooflijk dat ze zelfs maar al toekomen.

Comment

Nochtans vind ik persoonlijk PostNL vrij nauwkeurig. Ik geef op de app wel altijd 'hou me op de hoogte' in.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Sedert PostNL - DHL - Bpost samenwerken loopt het inderdaad een beetje stroef, ik denk kinderziektes.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Men mag systemen hebben zoveel men wil, zo goed, men wil, maar als de gebruiker (chauffeur) die niet correct gebruikt, dan loopt het niet zoals men het wil.

Bijna elke tracking geeft eerst een leveringsdatum aan, daarna komt een update over de geschatte periode op die gag en naar gelang de rit van de chauffeur vordert, wordt de tijdspanne steeds kleiner en nauwkeuriger.
          Als de chauffeur het niet binnen de tijdspanne kunnen leveren heeft of het niet gescand heeft voor levering, dan zal het systeem er van uitgaan dat bijnier niet gehaald heeft, vandaar de melding van PostNL met “Helaas”.
          De laatste status van afgeleverd komt er enkel als de chauffeur het pakje bij aflevering ook gescand heeft voor levering.

Bij PostNL is het eigenlijk net hetzelfde als bij andere transporteurs, als het heel druk is zoals met de feestdagen of Black Friday, dan hebben ze gewoon de tijd niet om elk pakje correct in te scannen om de status juist te zetten.

Dat PostNL, DHL en Bpost samenwerken is niet echt nieuw meer, maar ze blijven elk hun eigen systemen en tracking gebruiken.

Op zich is het belangrijkste nog altijd dat men zijn pakje ontvangt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Hier steeds 100% OK en zeer kort op de bal door Bpost.
            Het andere uiterste is, ook steeds opnieuw, Postnl: vergelijkbaar met Nete's verhaal. Ook één keer op een andere locatie moeten gaan afhalen, ook al waren we op de voorziene tijden thuis.

Comment

Dan hebben jullie geluk, hier is PostNL een grote ramp. Meestal staat er in de tracking "geleverd" en dan mag je alle buren gaan bellen om te vragen of het bij hun is dat ze het afgezet hebben. Als het kan bestel ik liever ergens anders waar ze PostNL niet gebruiken. Of ik laat het direct in een PostNL punt toekomen dat lukt ook meestal.

Comment

In drukke periodes gebeurt het wel eens dat PostNL later komt dan voorzien, maar dan wordt vooraf altijd de verwachte bezorgtijd aangepast bij de track & trace.
                Eén keer zijn ze hier dan niet meer dezelfde dag geraakt, als je zelf wel eens op de baan komt, dan weet je dat je lang niet altijd ergens geraakt op de tijd die je voorzien hebt, dat geldt ook voor de mensen die pakjes leveren.

De postbode komt hier elke dag rond dezelfde tijd (kort na de middag), alleen als er een pakje wordt geleverd op zaterdag dan is dat al veel vroeger.

Omdat ik op pensioen ben is het voor mij gemakkelijker om ervoor te zorgen dat ik thuis ben als er een pakje wordt geleverd, dan moet ik geen pakjes meer ophalen op het postkantoor of een of andere winkel die samenwerkt met een bepaalde pakjesdienst.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Het moet precies wel druk zijn voor Bpost in deze periode want al de tweede week op rij rijden ze met twee postbodes rond, ieder met zijn eigen camionette wel te verstaan.
                  De ene heeft alles wat gewoon afgegeven kan worden, de andere alles waarvoor getekend moet worden of wat groter of zwaarder is.
                  En ja, die wagens zitten goed vol.
                  PostNL heeft een verdubbeling van aantal pakjes sinds Black Friday.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik verwacht een pakje dat geleverd wordt door PostNL, het zou eerst deze namiddag geleverd worden, maar ik zie dat ze op de Track&Trace pagina hebben gezet dat het pakje morgen wordt geleverd (dat is ook nog binnen de termijn die Bol opgaf).
                    Ze hebben het allemaal druk in deze periode, Sinterklaas, Black Friday, kerstmis, en daarna is het weer solden.

http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Zaterdag zouden er twee pakjes geleverd worden door post nl.
                      twee pakjes van dezelfde verzender.

Een pakje werd mooi geleverd zoals ze via de track and trace vermeld.

voor het andere pakje kreeg ik de melding dat ze het niet gingen halen en ze gingen een nieuwe datum bepalen. Het werd maandag.
                      Maar maandag de melding dat het weer niets ging worden.
                      dinsdag de melding: voorziene datum....gisteren.
                      woensdag de melding: voorziene datum....afgelopen maandag.
                      vandaag de melding: zending wordt gesorteerd voorziene levering....berekenen.
                      even later staat de bezorger aan de deur met pakket.

het is gelukkig toch goedgekomen.
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bij PostNL is het eigenlijk net hetzelfde als bij andere transporteurs, als het heel druk is zoals met de feestdagen of Black Friday, dan hebben ze gewoon de tijd niet om elk pakje correct in te scannen om de status juist te zetten.
                        Begrijp ik, maar vlak naast de garagepoort is er een drukknop van een bel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Begrijp ik, maar vlak naast de garagepoort is er een drukknop van een bel...
                          Klopt dat ze kunnen bellen en soms doen ze dat hier ook niet, tenminste wat ik op dat moment denk.
                          Als ik dan even naar de camerabeelden kijk, dan zie ik dat die wel willen bellen heeft maar door zijn haast niet goed gedrukt heeft.

En zelfs als de bel gaat, dan lukt het zelden om de deur te openen voor die weer wegrijdt.
                          Gelukkig nooit terug weg met pakje en al.

Niet altijd het vooropgestelde uur, maar als men naar de winkel zou rijden en er is plots file, dan kan men daar ook eens na sluiting toekomen en heeft men geen garantie dat het product op voorraad is.

Het zal mogelijks ook wel afhangen van de chauffeur, maar wanneer ik met krukken moest stappen had ik een briefje aan de bel gehangen met de info dat ik door medische redenen niet snel kon opendoen.
                          Awel zowel de postbode als die van PostNL en DPD hebben gedurende enkele maanden de pakjes zelfs tot in huis gebracht.
                          Meestal zijn dat hier altijd dezelfde, maar ik vind dat toch wel tof dat ze mensen willen helpen.

Thuislevering blijft alvast voor ons een goede oplossing dat meestal prima verloopt.
                          Ik zou hun job alvast niet willen doen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik zou me eind 2024 toch kunnen inbeelden dat een pakket automatisch ingescand wordt als het in de wagen gelegd wordt, automatisch ingescand wordt als het uit de wagen gehaald wordt bij levering (en zo nodig terug ingescand wordt indien het niet kan geleverd worden).
                            Ik krijg soms sterk de indruk dat hoe meer men "automatiseert" (of probeert) hoe stroever het soms verloopt, vooral omdat de werkbelasting van de bezorgers steeds toeneemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik zou me eind 2024 toch kunnen inbeelden dat een pakket automatisch ingescand wordt als het in de wagen gelegd wordt, automatisch ingescand wordt als het uit de wagen gehaald wordt bij levering (en zo nodig terug ingescand wordt indien het niet kan geleverd worden).
                              Ik krijg soms sterk de indruk dat hoe meer men "automatiseert" (of probeert) hoe stroever het soms verloopt, vooral omdat de werkbelasting van de bezorgers steeds toeneemt.
                              Het is de persoon dat aan uw woning het pakje scant met ofwel geleverd, niet thuis, geweigerd, … welk systeem zou dat automatisch kunnen doen?
                              Als de chauffeur van de Post, PostNL, DPD een pakje scant, dan is er binnen de minuut automatisch een bevestiging in de app of mail.
                              Is dat niet goed genoeg?
                              Uiteraard moet die persoon dat nog zelf doen, hoe zou dat anders kunnen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X