Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starship Flight 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Starship Flight 5

    Het valt me op hoe weinig/geen aandacht er in de media is geweest voor een mijlpaal in de ruimtevaart, testvlucht 5 waarbij de booster voor het eerst terug naar zijn lanceertoren keerde en werd opgevangen.
    Akkoord, er waren in BE de verkiezingen, de journalisten waren al overwerkt want iedereen moest het vanaf 8 uur in de ochtend weten wie welk ontbijt mocht nuttigen.
    Het blijft toch indrukwekkend, zo'n booster van 71 meter hoog en 9 meter diameter en ongeveer 250 ton die vanuit goed 70 km hoogte terugkeert (valt) met een precisie van een paar meter.
    Natuurlijk nog enkele problemen maar als het op punt staat moet zo'n ding opnieuw klaar voor de start zijn op ongeveer een uur tijd.

    Enkele beelden
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Op Tweakers stond een hele uitleg waarom een zo grote raket niet (of veel moeilijker) op uitklapbare poten kan landen. Inderdaad heel indrukwekkend hoe SpaceX de grenzen blijft verleggen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Inderdaad triestig dat zoiets niet vermeld wordt, dit was echt spectaculair.
      Je spreekt over een precisie van een paar meters, maar dit gaat zelfs nog veel verder, dit gaat over een precisie in cm's
      Op dit beeld is dat heel duidelijk te zien trouwens https://youtu.be/EkgieIRKarU?t=342
      Het is eigenlijk niet te vatten dat iets met die afmetingen vanaf 70km hoogte met een snelheid van 3000km/hr zo precies kan afdalen dat 'm zelfs mooi op z'n vangpootjes terecht komt in de grijparmen, gewoon waanzinnig

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; gisteren, 21:16.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Die landing op zichzelf is spectaculair. Technisch is dat een uitzonderlijke prestatie.
        De precisie waarmee dit gebeurd is nog spectaculairder.
        Die Elon Musk is een krak.


        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Die Elon Musk is een krak.

          Ik heb zo een vermoeden dat Elon Musk zelf heel weinig te maken heeft met het ontwerp van "zijn" ruimtetuigen, hij zal er wel de juiste personen voor in dienst hebben, maar daar zal alles wel mee gezegd zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Ik heb het wel wat gevolgd. Er valt over Musk heel veel slechte dingen te vertellen. Maar waar hij wel in slaagt met Space-X is zijn systeem van "sharpen the pencil". Je probeert iets. Het mislukt. Verander het proces een beetje. Probeer het nog eens. Blijft dat herhalen tot het werkt. En als het éénmaal werkt, verbeter dan het productieproces zodat je goedkoop kan produceren. En herhaal één miljoen keer.

            Ik heb niet voor die vent, maar hier doe ik toch m'n petje voor af.
            There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

            Comment

            Working...
            X