Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen met stekker bijleggen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Ja uiteraard want U heeft geen enkele premie ontvangen op al je verbouwingswerken ?
    En denk je nu echt dat hier de prijs van elektriciteit zou/zal dalen als er totaal geen subsidies meer gegeven worden ? ... Dream on !

grts
    Sieg
    Dat is enkel omdat hij zelf geen GSC's heeft....anders zou het geen enkel probleem zijn hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
      (nog geen vijverpompen op 24 volt DC gevonden).
      Niet dat dat een fortuin opbrengt, maar t’was een hobby om dat te kunnen samen stellen voor mijn schoonbroer.
      Vijverpompen op 24V zie ik toch op het net. Maar ik ken er niets van dus ga ik ook niets linken.

Hobby of niet, alleen al dat je geen 230Vac door de tuin moet laten lopen is iets waard vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Vijverpompen op 24V zie ik toch op het net. Maar ik ken er niets van dus ga ik ook niets linken.

Hobby of niet, alleen al dat je geen 230Vac door de tuin moet laten lopen is iets waard vind ik.
        Altijd interesse om iets bij te leren Spanik.
        Wat ik tot nu toe gevonden heb van 24 volt pompjes, waren er steeds op AC dus met een transformator,
        of goedkope DC pompjes maar dat waren er dan met koolborstels en deze waren dan weer niet geschikt
        om dag en nacht door te blijven draaien.

Comment

Je stopt ze met een stekker in het stopcontact en ze leveren je zonne-energie voor je koffiemachine of televisie. De zogenaamde ‘plug-and-play’-zonnepanelen en -batterijen mogen vanaf mei volgend jaar ook in ons land. ‘Dit is goed nieuws voor appartementbewoners en huurders.’

Comment

Altijd interesse om iets bij te leren Spanik.
            Wat ik tot nu toe gevonden heb van 24 volt pompjes, waren er steeds op AC dus met een transformator,
            of goedkope DC pompjes maar dat waren er dan met koolborstels en deze waren dan weer niet geschikt
            om dag en nacht door te blijven draaien.

Maar zoals gezegd, geen idee of dat is bruikbaars is. Kwam gewoon op het eerste blad in google.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Bedankt voor de link, nu nog eens uitvogelen welk soort motor daar in steekt.

Comment

Bedankt voor de link, nu nog eens uitvogelen welk soort motor daar in steekt.
                In de handleiding zie je de onderdelen, het is geen motor met koolborstels.
                Maar ik vermoed dat er uit die omvormer van 230V naar 24V toch geen gelijkstroom naar de motor gaat, want dan zou er nog een print bij in de motor moeten zitten om dat motortje te kunnen laten draaien.
                In die handleiding staat ook nog: "With low DC voltage of 24 V and frequency conversion technology"
                Maar er is geen enkele motor zonder koolborstels die zonder elektronica meteen op gelijkstroom kan draaien, bij brushless gereedschappen op accu's zit er altijd een motortje in dat via een elektronische schakeling drie fasen krijgt om het te kunnen laten draaien.
                De frequentie en het aantal polen van de stator zijn dan bepalend voor het toerental van de motor.
                Het is dus mogelijk dat de pomp niet werkt zonder die adapter, en dan heb je nog altijd een omvormer nodig om van een 12V of 24V accu naar 230V AC te gaan.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

In de handleiding zie je de onderdelen, het is geen motor met koolborstels.
                  Maar ik vermoed dat er uit die omvormer van 230V naar 24V toch geen gelijkstroom naar de motor gaat, want dan zou er nog een print bij in de motor moeten zitten om dat motortje te kunnen laten draaien.
                  In die handleiding staat ook nog: "With low DC voltage of 24 V and frequency conversion technology"
                  Maar er is geen enkele motor zonder koolborstels die zonder elektronica meteen op gelijkstroom kan draaien, bij brushless gereedschappen op accu's zit er altijd een motortje in dat via een elektronische schakeling drie fasen krijgt om het te kunnen laten draaien.
                  De frequentie en het aantal polen van de stator zijn dan bepalend voor het toerental van de motor.
                  Het is dus mogelijk dat de pomp niet werkt zonder die adapter, en dan heb je nog altijd een omvormer nodig om van een 12V of 24V accu naar 230V AC te gaan.
                  Dat is altijd het probleem hé Bart, in de beschrijving staat er dat het een synchrone motor is, dan is het ofwel geen DC motor
                  of is het een drie fasen zoals je zegt, er zou ook een printje in de voeding kunnen zitten en dus drie draden naar de motor,
                  als je goed kijkt zie je in de aansluitplug tussen pomp en adapter drie pennen (fig 1) de kans is dus groot dat de driver in de adapter zit.
                  Dan is het dus ook geen DC, die mannen zetten daar maar wat op....
                  Zoals gezegd ben ik verleden jaar op zoek gegaan naar een brushless 24 volt pompje rechtstreeks op 24 volt DC en heb ik dan ook niets
                  gevonden, als ik eerst moet opwerken naar 230 volt, dan kan ik het even goed laten zoals het nu is.
                  Van motoren en sturingen ken ik zowat alles wat er op de professionele markt is en hoe het werkt, maar met die Chinezen weet je nooit.
                  Eerstdaags nog eens zoeken of er ondertussen niets bij gekomen is van brushless pompjes op 24 volt DC.
                  Bedankt voor het mee denken, het is niet dringend hé, nu werkt het ook.

Comment

Working...
                  X