Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Retributie bord max 30min op 12 meter maar geen enkele markeringslijn op 12m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Retributie bord max 30min op 12 meter maar geen enkele markeringslijn op 12m

Mijn vriendin kreeg een retributie, er stond een bord max 30min op 12 meter, maar er was geen markeringslijn tot 12m
    Kan iemand ergens online terugvinden als deze lijn verplicht is bij zo'n bord?
    Ze kunnen toch niet verwachten dat elke bestuurder exact 12 meter afstapt na het parkeren....

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Mijn vriendin kreeg een retributie, er stond een bord max 30min op 12 meter, maar er was geen markeringslijn tot 12m
    Kan iemand ergens online terugvinden als deze lijn verplicht is bij zo'n bord?
    Ze kunnen toch niet verwachten dat elke bestuurder exact 12 meter afstapt na het parkeren....
    Men mag ook niet parkeren op minder dan een bepaald aantal meter van een zebrapad, kruispunt, spoorweg, of wat ook parkeren, ook daar zijn er geen lijnen.
    Als men twijfelt, dan moet men elders parkeren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Dat is voer voor advocaten.
      Maar mijn inziens heb je gelijk.
      Er moet een markering zijn waar de zone start en waar de zone stopt.
      Bij ons in de gemeente en omliggenden gemeenstes zijn deze speciale vakken gemarkeerd met een dikke groenkleurige band over de gehele afstand van waar het van kracht is.

Comment

Er staat nu niet waar die vriendin geparkeerd stond.
        Een groot verschil om er over te discussiëren is of ze net na het bord geparkeerd stond of op 11 meter.
        Stond ze net na de paal met het verkeersbord, dan is het niet eens een discussie waar.
        Of men een meter moet bij hebben is ook bizar want aan geen enkel kruispunt staat een lijn op 5 meter, aan geen enkel verkeerslicht staat een lijn aan 20 meter, toch moet men die afstanden respecteren.
        Men moet ook de 30 minuten respecteren, zelfs al heeft men geen horloge aan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Als je helemaal zeker wil zijn dat de auto binnen de juiste zone staat, dan zal je in het vervolg een laser afstandsmeter moeten meenemen, of een rolmeter die lang genoeg is.
          Maar dan moet je ook wel exact het punt kennen vanwaar je moet meten.
          Bijvoorbeeld vanaf een kruispunt, is dat het dichtste punt vanaf de rijbaan, het fietspad of het voetpad op dat kruispunt?
          En zit daar een beetje speling op, of krijg je al een boete als je auto 1 centimeter te dicht bij het kruispunt of zebrapad staat?
          In dat geval zal de persoon die de overtreding vaststelt ook wel een geijkte meter op zak moeten hebben...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

In een onooglijk klein dorpje in de polders bezochten we een kerkhof en er stond een bord met daarop de vermelding dat zowel links als rechts van dat bord 7m voorbehouden was voor gehandicapten. Er stonden ook geen lijnen om die afstand te bepalen.
            Ik heb dan maar zevenmijlslaarzenstappen genomen om zelf de afstand te bepalen en ik had nog net een parkeerplekje.
            Waarschijnlijk zijn die lijnen dus niet "verplicht" en is het aangewezen om in de lagere school bij de lengtematen goed op te letten

Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
            X