Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de beste Track & Trace?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie heeft de beste Track & Trace?

Nete klaagt hier regelmatig over Bpost.
    Wat zou hij dan denken over DHL?
    Ik heb een rugtas besteld bij K & F Concept in Nederland en die hebben de zending direct klaar gemaakt.
    DHL heeft de zending op 19/08 ontvangen in Duitsland
    En vandaag 21/08 hebben ze het pakket EINDELIJK klaar gemaakt om op te sturen naar België.
    3 werkdagen in de Germany en nu binnenkort (hoop ik toch) zullen ze het opsturen naar den Belgiek.
    Hoeveel tijd er nog zal overgaan weet ik niet.

Ik hoor het al, het wordt gratis opgestuurd (zo zijn de Nederlanders wel) maar waarom via Duitsland.
    Als je iets koopt bij Bol of de Koele Blauwe komen die ook uit Nederland maar dan met PostNL en voor 99,99% heb je het anderendaags al in huis.
    Met hun T & T kunt ge uw zending goed volgen, bij DHL is het noppes.

Dank zei een Belgische regering trok DHL weg uit Brussel ergens naar de ex DDR. Konden ze DHL dan echt niet overplaatsen naar Charleroi?
    Dit is België op z'n best, Club Brugge wacht nu al 16 jaar om een toelating te krijgen voor een nieuw stadion. Maar dat is een andere probleem natuurlijk.

Dus BPost en Post NL zijn nog bijlange niet de slechtsten.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

K&F concept Dutch (www.kentfaith.nl/) ( en heeft eigenkijk niets met Nederland te maken) verstuurd kostenvrij vanuit hoofdepot China met een gemiddelde levertermijn van 5 werkdagen. De pakjes kunnen in Frankrijk, Duitsland en of Belgie aankomen, naar gelang de vlucht, en worden dan door Bpost aan de deur geleverd. Zo heb ik toch al een tiental bestellingen ontvangen. Dus wat dit met de Belgische regering te maken heeft, weet ik niet.

Comment

Als de verzender kiest voor standaard verzending, een goedkopere oplossing, dan is de levertijd in evenwicht met de prijs geeft DHL aan.
      Meestal omdat ze zendingen dan groeperen.
      Wel rekening houdend met het feit dat de verzender al een tracking kan aanmaken alvorens het pakket te overhandigen aan DHL.
      Standaard uit Duitsland tussen de 3 en 5 werkdagen.
      Lijkt me al bij al nog logisch.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
        Dus wat dit met de Belgische regering te maken heeft, weet ik niet.
        Luc zal hier wel bedoelen dat de regering DHL hier weg gejaagd heeft uit Zaventem, dat vanwege hun nachtvluchten, zo zijn die met gans hun boeltje naar Duitsland verhuisd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Luc zal hier wel bedoelen dat de regering DHL hier weg gejaagd heeft uit Zaventem, dat vanwege hun nachtvluchten, zo zijn die met gans hun boeltje naar Duitsland verhuisd.
          Maar dat was toen.
          Dat DHL hier ondertussen terug enorme magazijnen heeft op meerdere plaatsen rond Brucargo, daar horen we niet veel van.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Sorry, maar het pakje is wel degelijk verzonden vanuit Nederland, mocht het in China verzonden zijn geweest kan het onmogelijk enkele uren later al in Duitsland liggen.
            Dat het traag gaat Freddy? Mochten ze het van Nederland via Frankrijk naar Duitsland versturen dan zou ik dat kunnen aannemen.
            Kan PostNL dan zoveel meer dan DHL? Vandaag voor 23h59 besteld is morgen in huis. Dat kunnen wij in België ook hoor.
            Als ze dus weer actief zijn op de luchthaven waarom sturen ze het nog via Duitsland? Administratief? Hebben ze dan geen computers?
            Ik snap dus niet waarom ze dat via Duitsland naar België sturen.

DHL is klote, punt uit.
            Een pakje verstuurd vanuit de USA is hier eerder dan eentje verstuurd met DHL uit Nederland, onze buren nota bene.

Zojuist nog eens naar de T & T gekeken, het ligt nog steeds in Duitsland in het pakketcentrum.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Dat het traag gaat Freddy? Mochten ze het van Nederland via Frankrijk naar Duitsland versturen dan zou ik dat kunnen aannemen.
              Kan PostNL dan zoveel meer dan DHL? Vandaag voor 23h59 besteld is morgen in huis. Dat kunnen wij in België ook hoor.
              Heb je gelezen wat standaard verzending DHL betekent?
              Het is een BEWUSTE keuze van de VERZENDER om verzendtijd en kostprijs evenwichtig te optimaliseren.
              Lagere kostprijs met iets langere levertijd doordat ze zendingen groeperen.
              Vanuit Nederland geven ze 2 à 3 werkdagen op voor dit type verzending.
              PostNL kan uiteraard sneller en Bpost ook.
              Maar bij DHL verzenden ze vanaf 3,7€, bij PostNL vanaf 6,75€ en Bpost ook minstens 6,75€.
              Men kan voor de helft van de prijs niet dezelfde service verwachten.
              Kiezen ze voor DHL Express vanaf 19€, dan heb je het ook sneller.
              In elk geval is het de verkoper dat zo weinig mogelijk kosten wil hebben en de klant is diegene dat wat langer moet wachten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Het is EINDELIJK in België aangekomen, nog een dag of twee eer ze het zullen afleveren en jullie hebben gelijk, 5 dagen kost het om een pakje vanuit Nederland naar België te sturen, awel chapeau zeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Het is EINDELIJK in België aangekomen, nog een dag of twee eer ze het zullen afleveren en jullie hebben gelijk, 5 dagen kost het om een pakje vanuit Nederland naar België te sturen, awel chapeau zeg.
                  T’zal altijd wel iets zijn zeker met die mannen Luc.
                  Hier verleden week een pakje binnen gekregen met Bpost, (inkt cartridges)
                  dag ervoor besteld, maar waarschijnlijk ergens tussen gezeten
                  of er over gereden, zag er mooi uit…
                  Bpost trekt er zich niets van aan, gelukkig een goede leverancier,
                  paar foto’s gestuurd en twee dagen later nieuwe thuis gekregen.

Comment

Ik ben hier nog aan het wachten op een pakje van Aliexpress (2,82 euro), status volgens de laatste tracking : Douaneafhandeling afgerond 25 juni 00:05 (GMT+2)
                    Binnen 5 dagen kan ik een geschil openen...​
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

De laatste week zowel Bpost, als PostNL als DPD gehad, en alle drie correct qua track&trace. Nu... ik koop niet meteen in China, hoor.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        De laatste week zowel Bpost, als PostNL als DPD gehad, en alle drie correct qua track&trace. Nu... ik koop niet meteen in China, hoor.
                        Blijkbaar hebben Bpost en PostNL een soort samenwerkingsverband, wij krijgen hier soms
                        pakjes afgeleverd door Bpost die van uit Nederland verstuurd zijn met PostNL.

Comment

Volgens de T & T van DHL lag mijn pakket nog in Duitsland en het is omstreeks om 12h30 aan ons deur afgeleverd geweest.
                          En inderdaad, niet verzonden vanuit Nederland maar wel vanuit................Duitsland.
                          Sofort gekeken naar de T & T en ineens een groene lijn over het geheel.

M.a.w.: de T & T van DHL trekt op niks !!!!!

Of de verzender nu veel of weinig betaald om het op te sturen is zijn zaak, maar de klant zou toch veel beter zijn pakket moeten kunnen volgen en daarom was het mij om te doen, de T & T.

@ Geerten, Mol is dicht van de Nederlandse grens en hier heb ik al een vrachtwagen gezien van PostNL en een bestelwagen enkel minuten later in Mol.
                          De bezorgers van zowel Bpost als PostNL zijn even vriendelijk en stipt.

Comment

Dat track & trace klopt helemaal niet ondervind ik regelmatig.
                            Het ene pakketje zou op 3 september 2024 geleverd worden, het andere pakketje op 5 september 2024.
                            Deze avond kom ik thuis en beide pakketjes zijn reeds geleverd.
                            Volgens dat T&T systeem kunnen die mannen echt goochelen met pakketjes stel ik vast.
                            Op 2 dagen tijd 4 keer ergens aangekomen in een land ter controle bij de douane en daartussen iedere keer overgedragen aan lange afstandsvervoerder met
                            tussentijden van enkele uren.

Koop nooit iets van op afstand als je het heel dringend moet hebben is mijn advies.
                            Alle transporteurfirma's maken menselijke fouten.

Eventjes terug koop ik iets vanop de Waddeneilanden en werd volgens t&t bij mij thuis afgeleverd incl. handtekening ontvanger zogezegd.
                            Leverancier doet onderzoek en krijgt van transporteur te horen dat mijn pakket op plaats x (ophaal verdeel plaats) werd geleverd daar ik niet thuis was.
                            In werkelijkheid was die ophaal verdeel plaats (een winkel) reeds maanden geleden in faling gegaan.
                            Dus besluit leverancier. Pakket is verloren en zend mij het gevraagde opnieuw met andere koerier dienst en dat wordt netjes geleverd.
                            Maanden later wordt ineens het verloren pakket geleverd. Heb leverancier op de hoogte gebracht en alles netjes betaald waarvoor hij mij dankbaar is
                            om eerlijk te zijn.

Enz.

Groetjes,

Dirk

Comment

Wij mogen niet klagen van BPost. Ik moet er wel bij vertellen dat we in een kleine gemeente wonen en iedereen de facteur kent. Ze doet smorgens de normale post met de fiets in in middag rijd ze pakjes rond.
                              Een super vriendeljike dame die altijd zeer correct is.
                              We kunnen haar ook volgen op de website op een kaartje en die zit er niet ver van de realiteit.

Comment

Working...
                              X