Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de beste Track & Trace?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Meestal worden de pakjes van Aliexpress hier geleverd door Bpost, maar vandaag was het een witte bestelwagen waar niets op stond (ik heb net mijn mails nagekeken, de firma heet "Colis Privé", ze hadden dus wel vooraf een mailtje gestuurd).
    ik hoorde voor de deur wat geluid, ik heb daar een bak staan waar de postbode de pakjes in mag steken als ik niet thuis ben, toen ik de deur open deed zag ik de bestelwagen nog net wegrijden, de deurbel heb ik niet gehoord (dat is een draadloze, die ik eerder deze week nog getest heb).
    Het pakje stak dus wel in de bak, op 5 werkdagen van China tot aan de deur, daar mag ik niet over klagen (maandag besteld, vrijdag geleverd)

Een ander pakje (heb ik hier boven al vermeld) is nog altijd niet aangekomen, ik heb daarvoor ondertussen een geschil geopend, en de verkoper heeft al twee keer een bericht gestuurd om te vragen of ik nog langer wil wachten, en ik heb daar al twee keer op geantwoord dat ik al lang genoeg heb gewacht. De bestelling is gedaan op 28 mei, dan ga ik niet nog langer wachten, volgens de tracking is het de Belgische douane gepasseerd, en daarna hebben ze het verloren gedaan.
    Als je niet akkoord gaat met de verkoper die niets wil terugbetalen, dan komt Aliexpress daar na een paar dagen tussen, en dan krijg je normaalgezien nog altijd je geld terug.
    Geef in ieder geval de verkoper geen gelijk als die voorstelt om nog anger te wachten, want dan is er geen mogelijkheid meer om je geld terug te krijgen.
    In dit geval gaat het maar om een paar euro's, maar als ik niets heb gekregen, dan wil ik wel mijn geld terug.
    Last edited by Black B@ndit; 30 augustus 2024, 16:23.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Nete klaagt hier regelmatig over Bpost.
      Efkes één en ander rechtzetten.
      Ik vond indertijd (nu fel verbeterd) de T&T van Bpost nutteloos. Ze gingen steeds leveren tussen 8 en 17 uur, daar had je dus totaal niks aan, temeer daar de levering altijd op ongeveer hetzelfde tijdstip gebeurde, rond de middag.
      Als je als T&T enkel een venster van 9 uur kon aanbieden, dan hadden ze het vele geld daarvoor nuttiger kunnen gebruiken. Dus geen slecht woord inzake de leveringen zelf.
      Ik heb nog maar één enkele keer (een paar jaar geleden) een probleempje gehad met Bpost, toen de bezorger mijn pakje elders in de straat bezorgde en bij ons een kaartje in de bus deponeerde dat hij niet had kunnen leveren wegens niet thuis en dat ik het de volgende dag in het postkantoor kon afhalen.
      Daar kreeg ik twee keer te horen dat het er nog niet was, en dat het dus nog "op de camion" zou liggen. Tot de buren aanbelden met het pakje...

BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik bestel nogal dikwijls op de Belgische site van Amazon. Met Prime gratis geleverd en bijna altijd de volgende dag (of zoals aangegeven). Ik denk dat ze een magazijn in België hebben.
        Levering kan zowel via Bpost (op het postkantoor), maar bij thuislevering is het een eigen koerier (die zelfs zaterdag komt).
        Tracking is altijd juist.

Veel Nederlandse sites met .be achter maken hun volgende dag levering niet waar, het duurt dus langer eer je trackinggegevens ziet.

Bij keuze verkies ik Bpost, als je niet thuis bent komt het pakje automatisch op het postkantoor.
        Bij de buren (wat bv PostNL doet) lukt doorgaans wel maar ik vind dit geen waterdichte oplossing.

Zoals al aangegeven zijn sommige spullen evengoed in de lokale handel te vinden (gisteren nog een 30W PD telefoonlader gehaald in de Action voor € 8,95, zelfde merk maar lichtjes andere uitvoering dan waarvoor online minstens € 20 wordt gevraagd - en ja hij haalt de opgegeven laadstroom).

Anderzijds vind je online items die het merk in kwestie niet in België verdeelt, en dus ook niet bij de "officiële" distributeurs. De nadelen van deze "grijze" producten zijn doorgaans onbestaande of verwaarloosbaar.
        Maar ik wijk af .
        Last edited by palombian; 7 september 2024, 14:26.

Comment

Jammer dat ik geen screenshot heb gemaakt van de T & T dat ik had van DHL en Bpost herkende zelfs het trackingnummer.
          Dus waaromm krijgt de ene een goede T & T en de andere niks?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
          X