Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de beste Track & Trace?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Volgens de T & T van DHL lag mijn pakket nog in Duitsland en het is omstreeks om 12h30 aan ons deur afgeleverd geweest.
    En inderdaad, niet verzonden vanuit Nederland maar wel vanuit................Duitsland.
    Sofort gekeken naar de T & T en ineens een groene lijn over het geheel.

M.a.w.: de T & T van DHL trekt op niks !!!!!
    Bijna elk pakket (zeker uit Duitsland) dat tot op heden met DHL naar ons gestuurd werd, dat vertrekt in het buitenland wel via DHL maar komt hier toe met Bpost.
    Eens het pakket in België is, dan is dat volgbaar via de T&T van Bpost en de T&T van DHL geeft pas de volgende update zodra Bpost de aflevering bevestigd heeft.
    Uitzondering hierop zijn zware of grote pakken.
    Dus misschien een hint om in de toekomst het trackingnummer van DHL eens in te geven in de app van Bpost.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik koop zoveel mogelijk lokaal, misschien een beetje duurder maar dat bespaart mij een hartfalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        . . . . knip . . . .
        Dus misschien een hint om in de toekomst het trackingnummer van DHL eens in te geven in de app van Bpost.
        Inderdaad Freddy, maar de T & T van Bpost vond mijn pakket niet. Ik had van Bpost geen enkele informatie waarschijnlijk omdat Bpost niks heeft gekregen van DHL.

@ Paul eos: het ging hem niet waar je koopt, hier ging het hem om de beste T & T.
        Ik heb een fotorugzak gekocht van K & F Concept en dat kan je in België niet aan die prijs kopen. Normaal had die 128 euro moeten kosten maar stond in promotie onder "Terug naar School" heb ik € 49,99 betaald met gratis opsturen
        Last edited by Red Falcon; 25 augustus 2024, 01:44.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik moet buurmanBert bijtreden, meer nog, supercontent met de track en trace van Bpost hier. Voldoende correcte meldingen over de zending en inderdaad zichtbaar op kaart tot op 5 min nauwkeurig volgbaar dan. Heel erg ontevreden van Postnl die tegenstrijdige meldingen geven, uiteindelijk niet leveren of leveren op een afhaalpunt omdat je zogezegd niet thuis was. Mogelijks hangt veel af van de chauffeur in kwestie. Klachten krijgen geen gevolg.

Comment

Inderdaad Freddy, maar de T & T van Bpost vond mijn pakket niet. Ik had van Bpost geen enkele informatie waarschijnlijk omdat Bpost niks heeft gekregen van DHL.
            Ze verzenden met DHL, dan zit dat op dat moment uiteraard in de tracking van DHL en nog niet in deze van Bpost.
            Meestal komt dat pas in de tracking van Bpost zodra DHL het hier in België aan Bpost overhandigt.
            Enfin dat is de ervaring dat ik er meestal mee heb.
            De verzender geeft dat ook niet aan dat het hier Bpost zal zijn, die weet dat meestal zelfs niet.
            Maar uit gewoonte dat het bijna telkens zo is, dan kijk ik in de app van Bpost zodra het pakket België binnenkomt.
            In het algemeen loopt alles hier toch redelijk vlot wat leveringen betreft, niet echt veel te klagen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Zeer tevreden van Bpost hier. Meestal dezelfde bezorger. Doet ook moeite om aan te bellen en wacht eventjes. Altijd zeer vriendelijk. Als we niet thuis zijn: de pakjesbus , zoals we ook aangegeven hebben in de app van Bpost.
              Ook onze “gewone” postbode ( voor brieven en zeer kleine pakjes ) is ne crème van ne vent !
              Als het goed is mag het ook eens gezegd worden. Sociale media dienen niet uitsluitend om te klagen.
              Last edited by Alfa Centauri; 28 augustus 2024, 09:03.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Luc zal hier wel bedoelen dat de regering DHL hier weg gejaagd heeft uit Zaventem, dat vanwege hun nachtvluchten, zo zijn die met gans hun boeltje naar Duitsland verhuisd.
                flauwe kul : DHL werkt nog steeds via Brussel. Ze mogen trouwens vanaf vandaag hun 777 terug inzetten op Brussel.

Comment

De track en trace hangt ook af van de invoer door de chauffeur of het afhaalpunt. (indien die later de gegevens van het pakket inbrengt zijn ze niet correct)

Trouwens voor mij is de vraag welke T&T de beste is, totaal irrelevant want voor 100% van mijn bestellingen kan ik de transporteur toch nooit kiezen.

En indien het enigszins kan laat ik altijd leveren in een afhaalpunt. Ik moet dus niet wachten op de bezorger en ga de pakjes afhalen wanneer het mij past. Enkel bij PostNL lukt dit niet ( maar daar kan ik dan weer wel de levertijd goed inschatten)

Als ik de berichten over de leveringen hier lees, dan ben ik een gelukkig man : ik krijg mijn bestellingen altijd binnen een snelle tot redelijke termijn en heb nooit problemen met bezorgers. (maar zoals gezegd, als het enigszins kan werk ik via afhaalpunten).

Groetjes

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht

flauwe kul : DHL werkt nog steeds via Brussel. Ze mogen trouwens vanaf vandaag hun 777 terug inzetten op Brussel.
                    A ja, waarom gaan hun zendingen uit Nederland naar België ALTIJD via Duitsland?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht

Ik heb het niet over vandaag Heembeek, door de verhuis naar Leipzig zijn wij een goede leverancier met depot in Zaventem kwijt geraakt.

Last edited by Geerten; 28 augustus 2024, 08:53.

Comment

A ja, waarom gaan hun zendingen uit Nederland naar België ALTIJD via Duitsland?
                        Omdat het DHL-sorteercentrum zich nu eenmaal in Leipzig bevindt.
                        Zie hoger in #25 van Geert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ik heb het niet over vandaag Heembeek, door de verhuis naar Leipzig zijn wij een goede leverancier met depot in Zaventem kwijt geraakt.

Toch misschien nog eens opzoeken wat de situatie is sinds 2018.

Eind februari nam DHL Express op Brussels Airport officieel zijn nieuwe distributiecentrum in gebruik. De hub op de luchthaven is de op twee na grootste van DHL in Europa. Wereldwijd staat het dc in de top vijf. Met de nieuwe hub komt DHL tegemoet aan de vraag naar meer capaciteit in het wereldwijde netwerk.

Sorteercentrum goed voor 400 jobs https://www.hln.be/steenokkerzeel/so...jobs~a03835c5/
                          Last edited by VerSeg; 28 augustus 2024, 14:59.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            Ik moet buurmanBert bijtreden, meer nog, supercontent met de track en trace van Bpost hier. Voldoende correcte meldingen over de zending en inderdaad zichtbaar op kaart tot op 5 min nauwkeurig volgbaar dan.
                            Die tracking op de kaart werkte hier goed, maar ik denk dat de tracker in die bestelwagen een tijdje geleden kapot is gegaan, nu staat die volgens de tracking altijd hier vlakbij (blijft altijd op dezelfde plaats, al een paar weken).
                            Maar ik ben wel heel tevreden over Bpost, de tracker in de bestelwagen heb ik niet echt nodig, want de postbode komt elke dag rond dezelfde tijd, en dan kan ik daar rekening mee houden.

Bij PostNL is het een paar keer later geworden, en ook een keer dat ze hier die dag niet meer geraakt zijn, ze passen dan gewoonlijk wel de geschatte levertijd aan.
                            Ik denk dat die bezorgers soms teveel adressen moeten afwerken per dag, en dan kan het gebeuren dat ze er niet op tijd geraken, en dat ze het pakje zomaar aan de deur afzetten en dan snel op de bel drukken, om dan meteen terug in de bestelwagen te stappen zodat je ze ziet doorrijden als je de deur opent.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Hier zeer weinig problemen met track & trace. Leveringstermijn beloftes zijn meestal wel nogal optimistisch. Het werd al gezegd: als je iets dringend nodig hebt, ga het zelf kopen. Of betaal (veel!) voor een gegarandeerde express levering...

Comment

Zoals gewoonlijk verloopt de tracking hier correct.
                                Pakje vannacht uit Duitsland verzonden via DHL zal morgen via Bpost afgeleverd worden.
                                Wat kan men nog meer verwachten?

Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X