Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings Internet €108/j goedkoper - iemand al genomen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobile Vikings Internet €108/j goedkoper - iemand al genomen?

En tevreden van?

Ik zit nu bij Orange start fiber, zou besparing van €108 per jaar zijn.

Orange Start Fiber : 200 Mbps download / 15 Mbps upload €49/mnd dus €588 per jaar
    Mobiile Vikings : 150 Mbps download / 50 Mbps upload €40/mnd dus €480 per jaar

Ik zit nu bij Orange "Start Fiber", maar is via coax.
    Een vriend werkt bij Telenet en zegt dat de snelheidsverschillen niet merkbaar zijn bij de goedkopere abonnementen (fiber vs geen fiber)

Beiden dus onbeperkt internet
    Installatie is gratis bij MV, behalve als ze moeten boren, en zal wel waarschijnlijk voor eerste keer fiber.
    ​​​​​​Kost enkel een gaatje boren in de gevel dan de volle €150 installatiekost, omdat ik meestal gratis zelfinstallatie doe.
    ​​​​​
    https://mobilevikings.be/nl/internet...D_Native_BE_TA CT_F1_TROAS_Cord_Cutting_Repeat_2024&utm_sourc e=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=953071427 0&hsa_cam=21334428375&hsa_grp=1658939101 91 &hsa_ad=700934876040&hsa_src=&hsa_t gt= &hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&am p;h sa_ver=3&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7ZO0Bh DYARIsAFttkChCVkq8sYYxQTCAyyma-oR5kUvEmsp7f37eu56P7GYJKCe3l8Ypa34aAovPEALw_wcB

Last edited by CanonYouCan; 16 juli 2024, 11:41.

Fiber heeft één groot voordeel - bliksem komt daar niet over naar binnen. Via coax of erger nog via telefoondraad kan dat een pak erger zijn. Dus van zodra ik kan - vliegt de koper eruit. Dat is mij zelfs iets waard (en ik ben zuinig met mijn 35€ per maand - ik zou dan een paar € meer betalen - zo rond die 40€ van u).
    Bij mij moet fiberklaar nog altijd de glasvezel naar binnen brengen, hij ligt opgerold klaar (grrrrrrr) in een putje voor de oprit (al maanden, want het grote deksel met een hele trits wachtbuizen passeer vlak bij mij - interessant om zien eigenlijk).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Fiber heeft één groot voordeel - bliksem komt daar niet over naar binnen. Via coax of erger nog via telefoondraad kan dat een pak erger zijn. Dus van zodra ik kan - vliegt de koper eruit. Dat is mij zelfs iets waard (en ik ben zuinig met mijn 35€ per maand - ik zou dan een paar € meer betalen - zo rond die 40€ van u).
      Mix wel Fiber van Orange niet met een fiber aansluiting, bij Orange is dat spijtig genoeg de naam van hun producten ook al is de aansluiting geen fiber.
      Verder wat bliksem betreft, denk je dat er via coax zoveel,meer kans bestaat dan via bijvoorbeeld het elektriciteitsnet of zelfs rechtstreeks op de woning?
      Is dat wel een terechte reden om over te willen stappen naar fiber?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

De bliksem komt dan misschien niet over de fiber binnen, maar er is nog altijd de elektrische aansluiting, waar de modem ook op aangesloten is, samen met de computer.
        Als je op het ogenblik van een inslag de laptop aan het gebruiken bent, die dan ook niet aan de lader hangt, dan is de kans dat die rechtstreeks geraakt wordt door een blikseminslag wel heel klein (de modem zal het dan waarschijnlijk niet overleven).

Wat ook een groot verschil maakt is of de elektriciteit en dergelijke in je straat ondergronds zit, of dat die verbindingen bovengronds hangen, waar ze veel meer kans hebben om geraakt te worden door een blikseminslag.
        Maar ook als dat allemaal ondergronds zit is er een kans op een rechtstreekse blikseminslag op je woning.
        Je kan eventueel ook bliksemafleiders laten plaatsen, zorg er dan wel voor dat de koperdraden niet zichtbaar zijn vanaf de straat, want dan komen er misschien nog koperdieven langs...

Een goede brandverzekering zal een groot deel van de schade dekken bij een blikseminslag.

Als het over de kostprijs van de internetverbinding gaat dan blijft Scarlet een van de goedkoopste aanbieders, maar op dit ogenblik weet ik nog niet wat ze gaan doen als er overal glasvezelkabels worden aangelegd.
        Scarlet is in niets de beste, alleen de prijs is lager, maar alles wat er hier aan het internet is aangesloten werkt hier zonder haperingen, en dat is voor mij meer dan voldoende, meer betalen voor iets wat je toch niet merkt, dat doe ik liever niet.
        Tenzij je dus geregeld heel grote bestanden met doorsturen zal je weinig verschil merken tussen de verschillende providers.
        Het is dus altijd mogelijk dat je overstapt naar een andere (duurdere) provider om dan achteraf te merken dat je wel meer betaalt per maand, maar dat je er niets merkbaar voor terugkrijgt.
        Het verschil tussen 200 en 150Mbps zal je niet meteen opmerken, als je geregeld grote bestanden moet doorsturen, dan is het verschil tussen 15 en 50Mbps wel heel groot, maar hou er ook rekening mee dat dat maximum waarden zijn die niet onder alle omstandigheden worden gehaald.

Hier in de straat lopen alle verbindingen nog via koperdraad, de elektriciteit is hier in de straat pas wel verzwaard (met zelfs een nieuwe cabine, en nu zitten er maar een tiental woningen op een kabel vanaf de cabine, vroeger was de hele straat aan één kant op één en dezelde kabel, mijn woning is nu de eerste aansluiting op de kabel vanaf de cabine, vroeger zat ik helemaal op het einde waardoor er veel grotere spanningsverschillen waren dan nu).
        Het is dus afwachten wanneer ze de boel nog eens open leggen voor het glasvezelnet...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik treed Bart volkomen bij .Ik ben al een klein half jaar overgeschakeld van Telenet naar Scarlet en tot dus ver zonder problemen. Van € 140 naar € 87 per maand , TV , Internet 2 GSM' s , vaste telefoon en Pickx Sports . Wel maar een 30- tal TV zenders maar ruim voldoende voor mij .

Comment

Momenteel zitten wij hier in Frankrijk in een zogenaamde witte zone, internet
            kan dus enkel via satelliet, (Starlink) en ik moet zeggen dat dat deftig werkt,
            kost hier iets van een 70€ per maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De bliksem komt dan misschien niet over de fiber binnen, maar er is nog altijd de elektrische aansluiting, waar de modem ook op aangesloten is, samen met de computer.
              Als je op het ogenblik van een inslag de laptop aan het gebruiken bent, die dan ook niet aan de lader hangt, dan is de kans dat die rechtstreeks geraakt wordt door een blikseminslag wel heel klein (de modem zal het dan waarschijnlijk niet overleven).

Wat ook een groot verschil maakt is of de elektriciteit en dergelijke in je straat ondergronds zit, of dat die verbindingen bovengronds hangen, waar ze veel meer kans hebben om geraakt te worden door een blikseminslag.
              Maar ook als dat allemaal ondergronds zit is er een kans op een rechtstreekse blikseminslag op je woning.
              Je kan eventueel ook bliksemafleiders laten plaatsen, zorg er dan wel voor dat de koperdraden niet zichtbaar zijn vanaf de straat, want dan komen er misschien nog koperdieven langs...

Een goede brandverzekering zal een groot deel van de schade dekken bij een blikseminslag.

Als het over de kostprijs van de internetverbinding gaat dan blijft Scarlet een van de goedkoopste aanbieders, maar op dit ogenblik weet ik nog niet wat ze gaan doen als er overal glasvezelkabels worden aangelegd.
              Scarlet is in niets de beste, alleen de prijs is lager, maar alles wat er hier aan het internet is aangesloten werkt hier zonder haperingen, en dat is voor mij meer dan voldoende, meer betalen voor iets wat je toch niet merkt, dat doe ik liever niet.
              Tenzij je dus geregeld heel grote bestanden met doorsturen zal je weinig verschil merken tussen de verschillende providers.
              Het is dus altijd mogelijk dat je overstapt naar een andere (duurdere) provider om dan achteraf te merken dat je wel meer betaalt per maand, maar dat je er niets merkbaar voor terugkrijgt.
              Het verschil tussen 200 en 150Mbps zal je niet meteen opmerken, als je geregeld grote bestanden moet doorsturen, dan is het verschil tussen 15 en 50Mbps wel heel groot, maar hou er ook rekening mee dat dat maximum waarden zijn die niet onder alle omstandigheden worden gehaald.

Hier in de straat lopen alle verbindingen nog via koperdraad, de elektriciteit is hier in de straat pas wel verzwaard (met zelfs een nieuwe cabine, en nu zitten er maar een tiental woningen op een kabel vanaf de cabine, vroeger was de hele straat aan één kant op één en dezelde kabel, mijn woning is nu de eerste aansluiting op de kabel vanaf de cabine, vroeger zat ik helemaal op het einde waardoor er veel grotere spanningsverschillen waren dan nu).
              Het is dus afwachten wanneer ze de boel nog eens open leggen voor het glasvezelnet...
              CanonYouCan , Mobile Vikings is Proximus zonder TV of vaste lijn. Interessant voor kabelknippers.
              Als wij dat zouden doen zouden we met 2 GSM's € 67 betalen of € 82 voor de 1000 Mbps.
              Wij betalen dus € 50 (of € 36 om geen appelen met peren te vergelijken) extra voor TV en vaste lijn. Gewoonte en comfort heeft zijn prijs.

Scarlet - al lang een low-cost merk van Proximus - is ongeveer 1/3 goedkoper dan Proximus zelf.
              Dit wel met een oudere modem, minder TV kanalen en minder mobiele data.
              Ook geen TV app, geen 36h replay, geen Wifi boosters en geen abo op HLN of Le Soir (m.i. veel betere krant) inbegrepen.

Scarlet kan - zoals Mobile Vikings - evengoed op fiber zoals Proximus (die oude modem blijft gewoon staan als router, het signaal komt nu vanuit de glasvezelaansluiting met een UTP kabel in de WAN-poort binnen ipv langs de telefoondraad via VDSL), en je zou 200 Mbps downloadsnelheid hebben wat tot voor kort niet zo courant was. Bijbetalen voor sneller zoals Mobile Vikings kan niet.

PS: met ons vroegere pack betaalden wij hier de Proximus prijs voor Scarlet snelheid .
              Dat is nu wel anders (PX Maxi fiber met 80 TV zenders, vaste lijn en 2 GSM's met 12+5 GB en de rest, volle prijs zonder kortingen of promo's € 117,99/maand - wat ik wel genoeg vind, dat is per jaar € 500 meer dan we voor gas, elektriciteit en water tesamen betalen, internet is vreselijk duur in België)

Op de laptop met Wi-Fi 6E:

Huidige desktop is sowieso beperkt door de 1 Gbps poort:

Deze snelheden kunnen dus ook met Mobile Vikings (voor € 55/maand kaal) als er bij jou glasvezel ligt.
              Last edited by palombian; 27 juli 2024, 18:40.

Comment

Working...
              X