Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is goede lijm om harde plastic te kleven ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    In sommige landen is aceton al een probleem om te vinden.
    Ik weet maar al te goed waarom.
    TATP

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik kan voor het ogenblik geen foto uploaden, maar ik probeer het met een voorbeeld.

      Bekijk Samsung Jet 75 Pet VS20T7532T1 - Steelstofzuiger - Mintgroen op: https://www.bol.com/nl/p/samsung-jet-75-pet-vs20t7532t1-steelstofzuiger-mintgroen/9300000085299806?referrer=socialshare_pdp_iphoneap p

      Het gaat om een stofzuiger, iets ouder model maar in principe dezelfde opbouw als in de link.
      Het bovenste gedeelte, boven de gekleurde ring is losgekomen. Zat binnenin met 3 plastic plugs vast, en die zijn alle 3 afgebroken.

      De ring gaat maar een halve cm tot 1 cm open, dus ik kan niets vijlen of zo. Normaal gezien is dit gedeelte ook niet bedoeld om open te maken. Het enige dat ik kan doen is er wat lijm tussen laten vloeien en de twee delen even in een klem houden.( bankvijs en sergant )
      Maar het moet dus lijm zijn die geschikt is voor harde plastic en hij mag ook niet zacht,blijven zoals Pattex bv.
      Als het onderdeel is losgekomen, zou je in principe een aanduiding aan de binnenkant moeten vinden waarop de soort kunststof staat (code) Identificatie is de eerste vereiste om kunststoffen te lijmen.
      Helaas is de groep 7 nog te uitgebreid om alle soorten te herkennen.


      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Mocht de stofzuiger onherstelbaar zijn mag die gerust weg, maar het is dan jammer dat we met een goed werkend ledigings station zitten.
        Je zou ook eens op zoek kunnen gaan naar wisselstukken, niet alles is onherstelbaar.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X