Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrisch heren scheer apparaat welk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elektrisch heren scheer apparaat welk?

    Mijn Braun serie zeven is toe aan een nieuwe scheerkop maar deze is nergens meer te vinden en dus moet ik wel een nieuw kopen.
    Draag snor en sik en dat moet precies gescheerd worden en daarom koos ik al jaren een Braun, die ronde koppen van een Philips is lastiger om dat te scheren.

    Mijn vader gebruikte steeds Philips en was daar super content van en nu zit ik tussen twee vuren, Braun of Philips de welke?
    Iemand ondervinding meet beide merken? Wat zou u op dit moment kiezen?


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

  • #2
    Zit quasi in hetzelfde geval qua precisie. -> Braun.
    1x zo een Philips gekocht (waar waren mijn gedachten) en na 1 maand terug een Braun gekocht.

    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

    Comment


    • #3
      Niets beter dan nat scheren met één mesje. Zij die immer elektrisch hebben geschoren moeten met hun baby huidje even oppassen en aluinsteen met pleisters bij de hand hebben.

      Comment


      • #4
        Ik gebruik al jaren een Plips.

        Zeker mijn laatste scheert wel heel glad.
        Bijna zo glad als nat scheren.
        En ik heb een harde baard.
        Na twee jaar heb ik mijn mesjes moeten vervangen.


        Trouwens die met Philipsen kan je ook nat scheren.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Eens je Braun gewend ben zal een philips je niet bevallen.
          Nat scheren is nog altijd een gedoe en veel kostelijker dan elektrisch.

          Ik heb verleden jaar nog de mesjes van een 7 gekocht bij Amazon.de. Het was wel de zwarte versie, maar die past even goed op een zilveren toestel.

          Link

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Mijn Braun serie zeven is toe aan een nieuwe scheerkop maar deze is nergens meer te vinden en dus moet ik wel een nieuw kopen.
            Zoek nog maar eens beter op Amazon, daar zijn ze zeker nog te vinden en zoveel kost dat nu ook weer niet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
              Eens je Braun gewend ben zal een philips je niet bevallen.
              Nat scheren is nog altijd een gedoe en veel kostelijker dan elektrisch.
              Ik heb vele jaren die van Philips gebruikt en die waren goed, daarna Braun en dat werkt zeker goed maar wel een pak lawaaieriger.
              Als ik vlug wil zijn of extra glad geschoren, dan gaat er toch niets boven een deftig scheermesje en als men dat gewoon is, dan gaat dat toch wel heel vlot.
              Iedereen zijn gewoonten zeker?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Ik had online gelezen dat een scheerkop voor de Serie7 nergens te vinden was en dacht ik een ander toestel te kopen.
                Amazon en Cool Blue hebben die koppen nog.
                Mijn Braun blijft dus want als je snor en baard hebt is dat zeer moeilijk scheren met die ronde koppen van Filips.
                Weet je, ik heb 25 jaar aan het loket gestaan in het station van Wervik en als je om 03h15 moet opstaan om te gaan werken dan is scheren een karwei hoor.
                Kop is besteld.


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #9
                  Ik scheer me al bijna 45 jaar met scheermesjes. Al bijna tien jaar, denk ik, uitsluitend met safety razor scheermesjes. Ook toen ik nog een dunne ringbaard had.
                  Met elektrisch scheren ben ik gestopt toen mijn vel eens tussen het rooster (scheerblad ?) en de mesjes vastzat toen dat rooster scheurde.
                  Eens je een safety razor gewoon bent weet je niet meer waar de aluinsteen ligt.

                  Je scheert er opmerkelijk nauwkeurig mee als je een snor laat groeien.
                  Je kan kiezen tussen scheertoestellen met gesloten kam (zacht en veilig) en met open kam (agressief).
                  Je kan spelen met de densiteit van het schuim. De mesjes kan je kopen met een scherpte van 3 tot 5. Ik scheer met scherpte 4.
                  Je hebt speciale mesjes voor snorren. Zie Dovo Merkur Safety Razor 23C

                  ​Het is een ietsje tijdsintensiever maar het resultaat is veel "gladder".

                  How To Trim and Line-Up Beard Goatee and Moustache

                  Last edited by Skitch; 23 juni 2024, 20:59.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                  Comment


                  • #10
                    Opgelost.
                    Last edited by Geerten; 3 juli 2024, 14:17.

                    Comment


                    • #11
                      Scheermesjes van Gilettevoor de "officiële gelegenheden" en de laatste tijd een nieuw elektrisch scheerapparaat van Philips uit de 9000-reeks ter vervanging van een Braun.
                      Die Philips scheert werkelijk ge-wel-dig. Ik heb een stevige baard en binnen 4 minuten is die helemaal weg ... Met de Braun duurde dat een eeuwigheid ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb ooit een Philips scheerapparaat gehad, maar dat was nog in de tijd van de nikkel-cadmium accu's.
                        Het probleem was toen dat die accu heel dikwijls geladen moest worden, ze was op een paar dagen leeg, het scheerapparaat op zich werkte wel goed.
                        Dan ben ik scheermesjes beginnen te gebruiken (meer dan 35 jaar), en pas een paar maanden geleden heb ik terug een elektrisch scheerapparaat gekocht om dat nog eens te proberen.
                        Die Braun series 5 werkt prima, de accu gaat een paar weken mee, en je kan de scheerkop gemakkelijk uitspoelen na gebruik.
                        De Philips moest je vroeger geregeld uit elkaar halen om de scheerkoppen te reinigen, maar daar zullen ze ondertussen ook al wel iets op hebben gevonden zeker?

                        De Braun Series 5 zag ik op de Lidl webshop voor 89,99 euro, veel meer wou ik ook niet uitgeven aan een elektrisch scheerapparaat, ik zag dat er ook nog scheerapparaten zijn van 300 euro of meer, maar dat vind ik teveel geld.

                        Als ik bij google zoek op "Braun series 7", dan zie ik dat er bijvoorbeeld bij Bol een scheerkop te vinden is voor 25 euro.
                        De goedkoopste oplossing is dan om de scheerkop te vervangen als de rest nog goed is.
                        Last edited by Black B@ndit; 24 juni 2024, 09:31.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Ik houd het al jaren bij Philips en heb zowel een scheerapparaat uit de 5000-reeks als een baardtrimmer uit de 9000-reeks. Ik gebruik beide toestellen na elkaar, maar slechts tweemaal per week.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Het is met scheermachines net als bij tandenpaste: de een is nog witter dan wit en de andere is nog gladder dan glad.

                            Comment


                            • #15
                              Ik hou het bij nat scheren.
                              Normaal met Gilette maar sinds kort met de mesjes van de Aldi na een aankooptip van testaankoop.
                              En het klopt. De mesjes van de Aldi zijn echt wel super goed. Even goed als de extreem dure Gilette.

                              Comment

                              Working...
                              X