Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ip-tv / Chrome-Cast volwaardige Play-Store ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ip-tv / Chrome-Cast volwaardige Play-Store ?

Heeft iemand al IP-TV met chromecast en tevreden?
    ​​​​​​
    Ken 3 mensen die hun TV van €19/maand bij Orange hebben opgezegd en die zijn tevreden (ene gebruikersinterface wel wat gebruiksvriendelijker dan andere).

Ik heb ook al 1j geen tv meer, gratis de apps VTM Go, VRT Max rechtstreeks op mijn Smarttv. Helaas vind de Samsung store GoPlay niet en moet streamen via tablet of gsm.

Maar IP Tv kan heel wat meer natuurlijk tegen een vast bedrag van pakweg €30-€50 per jaar (de rest laat ik in het midden)

Heb je een volwaardige Google Play store dan, of ook maar half/half zoals op je tv ?
    Zou je bvb de apps VTM Go, VRT Max, GoPlay, Streamz kunnen installeren dan? (deze staan niet op de Panasonic TV noch in de bijhorende store)

PM met tips welke IP-TV jullie hebben mag gerust.

Met een "echte" android smarttv moet het toch lukken om die apps te installeren. Samsung is Tizen voor zover ik weet, en daar draaien niet alle apps op.
    Een andere oplossing is een Google Chromecast : daar kan je die apps op installeren. Heb op mijn oude Loewe TV zo'n dongle'tje ingeplugd (de 4K versie) en dat werkt toch behoorlijk goed.
    Die Loewe is geen smartTV, maar Youtube, Netflix of die VTM Go, VRT max draaien allemaal.

Die IP TV : bedoel je daar zo'n illegaal abonnementje mee ?
    Groeten,

Polleke

Comment

Koop uzelf bv. een Nvidia Shield of als je wat minder wil uitgeven een Xiaomi Mi Box S en dat komt goed.
      Er is op die toestellen een app-store voor Android TV apps aanwezig, waarin je de vermelde apps vindt.

Ik denk dat mijn laatste TV abonnement ergens van in 2016 geleden is. M'n eerste Shield dateert van die periode (toestel is uitgekomen in 2015) en draait als een tierelier bij m'n dochter. Ik heb een minder krachtige gekocht een jaar of drie geleden, en dat eigenlijk zorgeloos te gebruiken. Ook tevreden van internet via EDPnet hier (intussen fiber).
      Last edited by JuLi; 20 juni 2024, 13:37.
      There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Uit mijn beperkte ervaring met casten op verplaatsing heb ik gemerkt dat een Chromecast 4 (met Google TV) niet hetzelfde is als Android op je telefoon. Erg teleurstellend (net zoals veel "smart" TV's).
        Proximus Pickx draait er bv niet op (dat is uiteraard niet het probleem van een kabelknipper), maar de andere aangehaalde apps denk ik wel.

Elke smart TV heeft wel één of andere directe casting mode (zonder WiFi), mijn huidige telefoon vindt die doorgaans. Werkt ook veel sneller (wat je voor de prijs van een Chromecast niet kan verwachten) en je hebt hem altijd bij.
        In het slechtste geval kan je met een USB/HDMI kabel naar de TV.
        Last edited by palombian; 20 juni 2024, 14:09.

Comment

Hier ook 2x Nvidia Shield TV icm Orange 500Mbps. Wel bedraad aangesloten. Wel enkel VRTMax en VTMGO. GoPLAY geen idee...
          Last edited by frank207be; 23 juni 2024, 12:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Helaas vind de Samsung store GoPlay niet ......................
            Ik heb een Samsung Smart TV en heb er nu netjes naast elkaar staan: VTM Go, VRT Max en Go Play.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Er is een verschil tussen Android tv en het Android op je tablet of smartphone.

Android tv bied niet alle apps aan die je in de gewone Android vind.

IPTV draait goed op Android, maar op Android tv vind je niet alle apps.

IPTV kijk ik meestal via mijn Linux ontvanger en ook dat werkt goed.

mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
              X