Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPGELOST: Hoe scan je met je iPhone een QR code die op je iPhone verschijnt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OPGELOST: Hoe scan je met je iPhone een QR code die op je iPhone verschijnt?

    Ik heb het al een paar keer voorgehad: ik wil via m’n iPhone een betaling doen, en op een bepaald moment krijg je een QR code voorgeschoteld. Thuis is dat simpel: ik stop de procedure, doe de betaling via m’n Mac en als er dan een QR code verschijnt, pak ik m’n iPhone d’erbij. Maar kan het anders?

    Daarstraks zaten we op restaurant om onze 23ste huwelijksverjaardag te vieren, en mijn vrouw en ik kregen allebei, via WhatsApp, een originele huwelijksaankondiging in de vorm van een QR code. Nu, ook daar had ik een oplossing voor: mijn vrouw scande mijn code en ik die van haar, en we konden individueel ‘de blijde boodschap’ lezen. Maar kan het anders?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

  • #2
    Sla de QR op als foto op jouw i-phone en met Quick scan kan ik de foto scannen. App Quick scan vind je in de App Store.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Sla de QR op als foto op jouw i-phone en met Quick scan kan ik de foto scannen. App Quick scan vind je in de App Store.
      Quick scan blijkt een te betalen app te zijn, met abo! En dan nog: kun je met Quick Scan op je iPhone een foto scannen die op je iPhone staat?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Maar je antwoord gaf me een oplossing. Ik heb het als volgt opgelost:
        1. Maak een screenshot van je iPhone scherm;
        2. Edit de screenshot tot je alleen de QR code overhoudt;
        3. Sla dat op in Photos
        4. Met QR Reader (een gratis app die al lang op onze iPhones staat) kun je effectief opgeslagen foto's gaan scannen!

        Hartelijk dank voor jouw antwoord, Hasseltenaar.
        Probleem is dus opgelost.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment

        Working...
        X