Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn de gloriedagen van BD voorbij ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn de gloriedagen van BD voorbij ?

    Ik geef toe ik kom ook zo vaak niet meer op BD als vroeger. Ik ben lid van 2001, natuurlijk zijn er nu heel wat site's bijgekomen waar info over digitale fotografie te vinden is.
    Maar waar ik naartoe wil is het volgende. In chit-chat zie ik weinig verandering, nog steeds dezelfde mensen die jammer genoeg ruzie maken.
    Maar in de verkoop hoek heb ik enkele dagen geleden mijn gehele Canon uitrusting te koop aangeboden en heb daar nog geen enkele reactie op gekregen.
    Dat was vroeger wel anders, als je daar iets te koop zette was dat binnen enkele dagen al verkocht. Ondertussen heb ik wel al enkele zaken kunnen verkopen via 2dehands dus aan mijn vraagprijs zal het toch niet liggen, maar het valt toch op.
    Nu gaat het sneller via 2e hands en facebook. Ben ik de enige die dat merk ?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    En nochtans, die 24-105 is echt wel een koopje met 13.000 euro minder dan de nieuwprijs

    Canon 24-105mm II L F4 IS USM. Dus het nieuwste model 800 euro huidige nieuwprijs 13919 euro
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Anyway, dit zal wel de voornaamste oorzaak zijn:


      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        En nochtans, die 24-105 is echt wel een koopje met 13.000 euro minder dan de nieuwprijs
        Ale toch ene die hier wakker is

        Mir

        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Anyway, dit zal wel de voornaamste oorzaak zijn:

          Inderdaad, ik neem ook vaker de GSM om eens een foto te nemen maar vaak beklaag ik het me achteraf als ik de foto op het grote scherm ( van de PC ) bekijk.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Het is niet beter op andere forums. En wat mij persoonlijk betreft begin meer nood te hebben aan mensen echt zien dan via een scherm en toetsenbord. Vroeger las ik naar een 20-tal forums. Nu nog 7. Een daarvan is het forum van mijn linux distro dat ik toch wel regelmatig nodig heb omdat ik mezelf een hak gezet heb. De andere ben ik ook veel minder actief.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik geef toe ik kom ook zo vaak niet meer op BD als vroeger. Ik ben lid van 2001, natuurlijk zijn er nu heel wat site's bijgekomen waar info over digitale fotografie te vinden is.
              Maar waar ik naartoe wil is het volgende. In chit-chat zie ik weinig verandering, nog steeds dezelfde mensen die jammer genoeg ruzie maken.
              Maar in de verkoop hoek heb ik enkele dagen geleden mijn gehele Canon uitrusting te koop aangeboden en heb daar nog geen enkele reactie op gekregen.
              Dat was vroeger wel anders, als je daar iets te koop zette was dat binnen enkele dagen al verkocht. Ondertussen heb ik wel al enkele zaken kunnen verkopen via 2dehands dus aan mijn vraagprijs zal het toch niet liggen, maar het valt toch op.
              Nu gaat het sneller via 2e hands en facebook. Ben ik de enige die dat merk ?

              mir
              Vroeger was de rubriek "Aangeboden" op BD ongeveer de prijsreferentie en de garantie voor betrouwbaarheid, maar die markt bestaat niet meer.

              Over chit-chat is mijn mening bekend, en vermits ik geen lid meer ben van de VZW voel ik mij niet geremd meer om duidelijk te maken dat daar beter mee gestopt wordt (of streng gemodereerd).

              PS: ook pas een nieuwe telefoon, en je moet inderdaad al jaren fotoervaring hebben om de meeste foto's even goed of beter te maken met een echt fototoestel, gelukkig is dat nog niet van toepassing voor vogels en vlinders en kan ik mijn dure spullen nog even verder gebuiken.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                en vermits ik geen lid meer ben van de VZW voel ik mij niet geremd meer om duidelijk te maken dat daar beter mee gestopt wordt (of streng gemodereerd).
                Ikke ikke ikke en de rest kan stikke, zo kennen we je weer.
                Last edited by Geerten; 19 april 2024, 11:19.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Ikke ikke ikke en de rest kan stikke, zo kennen we je weer.
                  Dit bevestigt enkel de grote polarisatie in onze maatschappij.
                  Ik heb BD altijd een interessante doorsnede gevonden, en ook in chit-chat zijn er draadjes waarvan iedereen beter wordt (ook voor de herstelling van de vaatwas).
                  Er zijn hier nog altijd veel fijne mensen, maar bepaalde onderwerpen worden m.i. beter vermeden, anders praten we voortaan niet meer met mekaar.
                  Verschillend van sommige anderen hier heb jij een grote ervaring en bent niet te beroerd om die te delen en af en toe het achterste van je tong te laten zien, ik zal jou dus niet in mijn negeerlijst zetten maar in discussie blijven .

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Over chit-chat is mijn mening bekend, en vermits ik geen lid meer ben van de VZW voel ik mij niet geremd meer om duidelijk te maken dat daar beter mee gestopt wordt (of streng gemodereerd).
                    Blijf er dan weg in plaats van u te moeien met wat u toch niet interesseert.
                    Da's blijkbaar zowat het enige wat je nog kan posten.
                    Misschien een optie om u als niet-lid en niet-geïnteresseerde dan ook uit te sluiten van Chit Chat?
                    Als wel-lid blijven betalen voor dit soort reacties?
                    Beetje egoïstisch als anderen alleen iets mogen posten wat je zelf wil.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      In chit-chat zie ik weinig verandering, nog steeds dezelfde mensen die jammer genoeg ruzie maken.

                      mir
                      Het probleem is dat het geschreven woord nogal dikwijls verkeerd geïnterpreteerd wordt Mir.
                      Steek die mensen fysiek tezamen in een kamer en ik wed dat daar vriendschappen uit ontstaan.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Het probleem is dat het geschreven woord nogal dikwijls verkeerd geïnterpreteerd wordt Mir.
                        Steek die mensen fysiek tezamen in een kamer en ik wed dat daar vriendschappen uit ontstaan.
                        Klopt volledig, is ook op het werk vaak zo.
                        Een mail wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Klopt volledig, is ook op het werk vaak zo.
                          Een mail wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd.
                          Voila Freddy laten we elkaars keuzes dus respecteren en er het beste van maken.
                          Eindeloos blijven doordrammen heeft meestal weinig zin, maar we hebben
                          allemaal ons karakter.
                          Velen hier hebben massa’s kennis op bepaalde vlakken, ieder op zijn eigen domein,
                          en daardoor kunnen we nog altijd iets of veel van elkaar leren.
                          En ja, soms zijn we van iets overtuigd wat nadien dan toch niet
                          blijkt te kloppen, het minste dat je dan kan doen is toegeven dat
                          je het verkeerd voor had, iets waar ik persoonlijk geen moeite
                          mee heb.
                          Ieder zijn beslissing en of idee dient gerespecteerd te worden.
                          Maar we moeten toegeven dat dat niet altijd gemakkelijk is,
                          soms is iets sterker dan jezelf…..

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                            En ja, soms zijn we van iets overtuigd wat nadien dan toch niet blijkt te kloppen, het minste dat je dan kan doen is toegeven dat je het verkeerd voor had, iets waar ik persoonlijk geen moeite mee heb.
                            Ieder zijn beslissing en of idee dient gerespecteerd te worden.
                            Maar we moeten toegeven dat dat niet altijd gemakkelijk is, soms is iets sterker dan jezelf
                            Klopt volledig en op zich niets mis dat iemand zijn visie blijft verdedigen, maar onnodig om daarom anderen te beledigen of belachelijk te maken.
                            Mocht men ergens bij elkaar zitten, dan zou het gewoon een babbel zijn onder kennissen of vrienden.
                            Op een terrasje zal het met dit weer alvast niet zijn. :-)
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              De verkoop van nieuw fotospul is gestagneerd. De online winkels verkopen nu zelfs tweedehands (met garantie).

                              Ik denk dat de fotohype over de top is en dat we dat op dit forum voelen is heel normaal.
                              Geyst

                              Comment

                              Working...
                              X