Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magnetische laadkabels ( zoals MagSafe )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Magnetische laadkabels ( zoals MagSafe )

    Heeft er hier iemand ervaring met universele magnetische laadkabeltjes van Ali ?
    Ik heb er hier zo enkele, doch allemaal verschillende en al redelijk oud. Zou ze willen vervangen door 1 type zodat ik overal met alles terecht kan.
    Ze moeten dienen voor tablets, e-readers en een walkman.
    Deze hebben allen micro USB of USB C

    De kabels die ik nu heb, zijn voorzien van rechthoekige connectoren, en sommigen hebben bv een rij van 4 koperen puntjes en daaronder een rij van 3. Dus moet je vooralsnog opletten dat de connector goed op de magneet staat of er wordt niks opgeladen.

    Ik zie dat er nu ook ronde connectoren zijn. Mijn voorkeur zou naar zulke connectoren gaan, omdat, als je die op de magneet zet, ze altijd goed staan.

    Zijn er mensen die zulke kabels gebruiken en kunnen me jullie iets aanraden, of is er in feite weinig verschil ? Ze zijn niet super duur, maar in prijs zijn er toch wat verschillen, en ik heb toch een 10 tal kabeltjes nodig. ( voor heel het gezin


    Bijkomende vraag: van die ronde connectoren bestaan er 2 types: connectors met 1 contact en connectors met 4 concentrische ringen. Welke zouden de beste zijn ?

    Het laden gaat misschien iets minder snel, maar op zich is dat niet slecht voor de batterij en snelheid is voor mij ondergeschikt.


    Alvast bedankt voor jullie input.

    Weet niet of de link werkt, maar hier een voorbeeld van wat ik bedoel.


    https://www.aliexpress.com/item/4000478737800.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.130c4c4dn Bgg7t
    Last edited by Alfa Centauri; 9 april 2024, 15:55.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    En ben het vergeten: was was nu weer het maximumbedrag bij Ali Express zonder dat je bijkomende kosten riskeert ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      En ben het vergeten: was was nu weer het maximumbedrag bij Ali Express zonder dat je bijkomende kosten riskeert ?
      Dat zit nu toch in de prijs inbegrepen zeker Marc, kan je zien op je afrekening.
      Wel opletten met die magnetische connecties voor metaaldeeltjes zoals vijlsel oid,
      is Apple daar niet van afgestapt op hun MacBook omwille van brandgevaar?

      Comment


      • #4
        De nieuwe MacBooks hebben dat terug, die MagSafe connectoren.
        ik zeg het, gebruik het hier al jaren tot volle tevredenheid, super gemakkelijk,nooit meer prutsen om een connector in te steken. Maar nu je het zegt zal ik er een gewoonte van maken om dit es maandelijks na te kijken.
        Rest mij enkel nog de vraag welk type het beste zou zijn ? Die met 1 pin in het midden, of die met concentrische ringen ? Stel dat die met 1 pin er niet goed op zit maakt hij misschien geen connectie, maar stel dat bij het andere type 2 ring geen verbinding krijgt, laadt hij misschien ook niet ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          5A Magnetische Usb Charge Kabel Usb Type C
          淘宝网 - 亚洲较大的网上交易平台,提供各类服饰、美容、家居、数码、话费/点卡充值… 数亿优质商品,同时提供担保交易(先收货后付款)等安全交易保障服务,并由商家提供退货承诺、破损补寄等消费者保障服务,让你安心享受网上购物乐趣!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
            5A Magnetische Usb Charge Kabel Usb Type C
            https://a.aliexpress.com/_EJb0V7v​
            Deze link geeft dit.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Link werkt dus inderdaad niet Freddy blijkbaar kom je dan in de algemene Chinese winkel
              terecht.
              Last edited by Geerten; 19 april 2024, 12:19.

              Comment


              • #8
                Zelf gebruik ik deze:

                GELRHONR 1,8 m USB C magnetische... https://www.amazon.com.be/dp/B0BN86NDBQ
                Ofwel deze:
                MoKo Lot de 2 adaptateurs... https://www.amazon.com.be/dp/B0CGLM6PYN
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Ik heb vroeger zo eens een telefoon gehad (een Xperia) en dat werkte toch niet goed.

                  Sindsdien laad ik altijd via de USB-C stekker, die houdt het langer uit dan de telefoon.
                  Tov vroegere USB connectors is USB-C toch zeer eenvoudig te gebruiken met veel minder kans op schade, ook zijn de laad- en datasnelheden verbeterd.

                  Idem voor mijn camera's, daar moet je toch elke keer de foto's van downloaden (wat met een magnetisch contact niet kan), en dan kan hij daarna meteen opladen (geheugenkaartjes - en dikwijls de accu - blijven erin).
                  Last edited by palombian; 19 april 2024, 13:16.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Idem voor mijn camera's, daar moet je toch elke keer de foto's van downloaden (wat met een magnetisch contact niet kan), en dan kan hij daarna meteen opladen (geheugenkaartjes - en dikwijls de accu - blijven erin).
                    Waarom zou dat met een magnetisch contact niet kunnen?
                    Je moet dan uiteraard niet de magneetcontacten nemen die enkel stroom voorzien maar ook data.
                    Zelf steek ik eerder het SD kaartje in de kaartlezer van de PC, meestal gaat dat nog veel sneller dan via de camera.
                    Accu wordt hier ook en een aparte lader gezet, gaat ook veel sneller en als je meerdere batterijen hebt is dat ook veel handiger.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Waarom zou dat met een magnetisch contact niet kunnen?
                      Je moet dan uiteraard niet de magneetcontacten nemen die enkel stroom voorzien maar ook data.
                      Bestaan deze dan ook voor data Freddy? Zelf heb ik dat nog nooit gezien.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Bestaan deze dan ook voor data Freddy? Zelf heb ik dat nog nooit gezien.
                        Uiteraard en dat werkt perfect, magneet is ook redelijk goed.
                        Je moet gewoon die hebben waar alle pinnetjes doorverbonden zijn en niet enkel 2 cirkels voor de voeding alleen.
                        Gebruik dat al jaren en tot nu toe maar 1 stuk gehad doordat die gevallen was en er iemand op gelopen heeft, maar dat ligt niet aan het product.
                        Slechte foto's en wat stof, maar toch wel zichtbaar denk ik dat het werkt.
                        Ik heb ook de losse stekkers zonder kabel om te gebruiken met de kabels die men heeft, die werken evengoed.



                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Uiteraard en dat werkt perfect, magneet is ook redelijk goed.
                          Je moet gewoon die hebben waar alle pinnetjes doorverbonden zijn en niet enkel 2 cirkels voor de voeding alleen.
                          Bedankt voor deze info Freddy, waar koop je deze?
                          Ik heb hier ondertussen reeds verschillende kabels waar data op staat vermeld,
                          maar enkel bruikbaar zijn als laadkabel.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                            Bedankt voor deze info Freddy, waar koop je deze?
                            Ik heb hier ondertussen reeds verschillende kabels waar data op staat vermeld,
                            maar enkel bruikbaar zijn als laadkabel.
                            Deze dat ik toonde zijn de twee mogelijkheden uit de links dat ik eerder postte.
                            Er zijn er ook op Ali te vinden maar ik had ze absoluut dringend nodig en heb ze bij Amazon gekocht.
                            De losse connector voor uw bestaande kabels werkt ook, de andere is met kabel bij, wel mocht die kabel iets soepeler zijn want met de gevlochten isolatie komt die wat dikker uit.
                            Deze werken in twee richtingen, er ooit al eens ene gehad die maar in 1 richting werkte, dan moest men de fiche eens 180 graden draaien wat soms vervelend is.
                            Opletten voor de prijs, ze worden verkocht onder zogezegd verschillende merken maar buiten de verpakking is er niets verschil en bij de ene winkel kan men ze vinden tussen de 10 en 17 Euro en krak dezelfde elders tot 75 Euro, dikke profiteurs dus.
                            Een paar Euro verschil is niet iets om zich druk te maken, maar enkele tientallen Euro verschil vind ik er wel wat over.
                            Last edited by VerSeg; 19 april 2024, 23:57.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X