Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijk , toch ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gevaarlijk , toch ?

    Gevaarlijk , toch ?

    Train Vs experiments || Train experiment OMG Hii..Everyone In this Channel you can see all Train experiment, Railway line experiment, crushing...
    Last edited by toerist; 15 maart 2024, 15:59.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Meeste zaken zijn precies nog wel redelijk trein-bestendig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Maar toch, bij moeren of bouten gaat het wiel toch omhoog he ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Maar toch, bij moeren of bouten gaat het wiel toch omhoog he ...
        Doet mij denken aan 1996 toen 1Km van ons Philips bedrijf door een steekas van een cardan een trein uit de sporen ging.
        https://focus-wtv.be/nieuws/retro-tr...euro%20geraamd.

        Comment


        • #5
          Een machinist zei me eens dat elke machinist schrik had om een koe aan te rijden.
          Hun beenderen zouden zo sterk zijn om een trein te laten ontsporen.
          Wat die bout betreft, die brengt alleen schade toe aan de railbedding. Daardoor zal hij op een recht stuk nooit ontsporen.
          De kans op ontsporen door die bout is al deze gelegd is op de buitenrail in een bocht, en dan nog zal die bout hoger moeten zijn dan de wielkrans.

          Op de lijn 75 Lichtervelde - De Panne/Koksijde is er door de hevige wind bij stormweer een "Tweetje" ontspoort. Ondertussen rijden al die "Tweetjes" uitgerust met een midden rijtuig. (De zoveelste miskoop van de NMBS.)
          Last edited by Red Falcon; 16 maart 2024, 11:11. Reden: Zinsopbouw rommel door te veel geestrijke drank veroorzaakt, op gekuist.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Ik had geen zin om eerst al de franstalige reclamefilmpjes op youtube moeten kijken. Maar een trein heeft behoorlijk wat nodig om te ontsporen. Je kan op YT zoeken naar filmpjes van de jaren '40 waar het leger experimenteert wat het minimum is dat je moet doen om een spoor te saboteren. https://www.youtube.com/watch?v=agznZBiK_Bs
            Last edited by Spanik; 16 maart 2024, 09:52.

            Comment


            • #7
              Soms gebeurt het wel dat een trein (deels) ontspoort, zoals deze week bewezen, maar men ziet ook veel aanrijdingen met volgeladen opleggers die over een spoorweg geblokkeerd staan en de trein rijdt er gewoon dwars door.
              Als die dwars door een vrachtwagen kunnen rijden, dan veronderstel ik dat een kleine bout dat niet meteen gaat veroorzaken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Zo'n wegketsende moer ??
                Zou niet in de omtrek willen zijn van zo'n ongecotroleerd projectiel.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Zo'n wegketsende moer ??
                  Zou niet in de omtrek willen zijn van zo'n ongecotroleerd projectiel.
                  Klopt, maar hoe groot is de kans dat je door zo'n projectiel geraakt wordt?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Zo'n wegketsende moer ??
                    Zou niet in de omtrek willen zijn van zo'n ongecotroleerd projectiel.
                    Da's wat ik ook bedoelde met gevaarlijk
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Die bout was daar opzettelijk gelegd, hoe groot zou de kans zijn dat er "per toeval" een bout op de rail ligt?
                      De railkop is geen plat vlak die is licht gebogen en gelukkig maar want anders zou de ene spoorslingering na de andere plaats vinden.
                      Daarenboven is een rail schuin naar binnen aangebracht, ook om spoorslingeringen tegen te gaan.
                      Eén keer in heel mijn carrière hab een rail gebroken geweten, de railkop was over een lengte van 1m50 afgebroken.
                      Hoe dit mogelijk was?
                      Metaal moeheid hoogstwaarschijnlijk want elk jaar rijd er speciale trein die barsten in de rail detecteert.


                      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                      Comment


                      • #12
                        De tests worden gedaan tegen een heel lage snelheid, als een trein op topsnelheid over zo'n grote moer rijdt, dan zal die aan een heel hoge snelheid wegvliegen (dan wil je daar zeker niet in de buurt staan), maar als die niet weg vliegt, dan vermoed ik toch dat de klap niet goed zal zijn voor de wielen of de sporen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Off topic, maar wist je dat een versleten treinwiel 130Kg minder weegt dan een nieuw.
                          Aan de start van zijn loopbaan weegt het wiel ongeveer 233 kilo en als het wordt vervangen, is het zo'n 130 kilo lichter.​
                          Vandaar al dat roest tussen en rond de rails.

                          Comment


                          • #14
                            Ja, het slijt tijdens gebruik. Maar die wielen worden af en toe wel eens terug in profiel gedraaid. En dan gaat er een schel van een 10-tal mm af.

                            Comment


                            • #15

                              Comment

                              Working...
                              X