Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mosterd van Meus… ik vraag me af ….

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De mosterd van Meus… ik vraag me af ….

    … met welke camera Jeroen bij zich heeft ? Lijkt wel iets analoog ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    … met welke camera Jeroen bij zich heeft ? Lijkt wel iets analoog ?
    Ook op gelet Marc, leek mij een Fujifilm X-T4 systeemcamera Zilver + XF 16-80 f/4.0 R en nog een tweede ander kleiner objectief.
    Wat mij wel opviel is dat alle foto’s die hij in landshapsstand maakte in portretstand werden gepresenteerd, dat zijn van die dingen die ons opvallen
    Wel mooie foto’s, vraag is enkel of hij deze dan echt zelf maakt, het is en blijft een tv montage hé.
    Last edited by Geerten; 12 maart 2024, 12:17.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

      Ook op gelet Marc, leek mij een Fujifilm X-T4 systeemcamera Zilver + XF 16-80 f/4.0 R en nog een tweede ander kleiner objectief.
      Wat mij wel opviel is dat alle foto’s die hij in landshapsstand maakte in portretstand werden gepresenteerd, dat zijn van die dingen die ons opvallen
      Wel mooie foto’s, vraag is enkel of hij deze dan echt zelf maakt, het is en blijft een tv montage hé.
      Het lijkt me inderdaad fel op een X-T, maar dan hoogstens de X-T3 want vanaf de 4 zijn er langs de linker kant twee kleine openingen.
      Op zich uiteraard twee fel gelijkende toestellen.
      Deze uit de aflevering:

      Vergeleken met de X-T4:
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Het lijkt me inderdaad fel op een X-T, maar dan hoogstens de X-T3 want vanaf de 4 zijn er langs de linker kant twee kleine openingen.
        Op zich uiteraard twee fel gelijkende toestellen.
        In elk geval eentje uit de Fujifilm X-T serie Freddy, maar niets analoog.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          In elk geval eentje uit de Fujifilm X-T serie Freddy, maar niets analoog.
          In elk geval een X-T en wat mij betreft de 3, tenzij die van mij een verkeerde label heeft. :-)
          En analoog is die zeker niet, er past in elk geval geen filmrolletje in. LOL
          Ik heb wel de volledig zwarte gekozen, minder reflectie als men door een raam wil fotograferen zoals hier wel af en toe gebeurt.
          Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik heb wel de volledig zwarte gekozen, minder reflectie als men door een raam wil fotograferen zoals hier wel af en toe gebeurt.
            Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.
            Kan inderdaad een goede reden zijn Freddy, persoonlijk ben ik iets meer voor chroom,
            niet zozeer voor de retro look, maar gewoon omdat de hoekjes bij de zwart gelakte
            versies gevoeliger zijn voor lakschade, dat geldt natuurlijk ook voor andere merken
            als bv. de Nikon Z-fc of de Df.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

              Kan inderdaad een goede reden zijn Freddy, persoonlijk ben ik iets meer voor chroom,
              niet zozeer voor de retro look, maar gewoon omdat de hoekjes bij de zwart gelakte
              versies gevoeliger zijn voor lakschade, dat geldt natuurlijk ook voor andere merken
              als bv. de Nikon Z-fc of de Df.
              Ieder moet daar voor zichzelf kiezen wat hij wil natuurlijk.
              Gelukkig zelf nog nooit dergelijke schade gehad tot nu toe.
              Alles wat geschilderd is kan uiteraard lakschade oplopen, al zijn er ook veel grijze toestellen die niet zo maar bloot ijzer zijn, maar een grijze verflaag kregen om het wat op titanium te laten gelijken.
              Uiteraard zal een klein krasje dan niet zo snel opvallen.
              Aan alles is een voor- en nadeel zeker?
              Zolang men zelf maar content is met wat men heeft. ;-)
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                In elk geval een X-T en wat mij betreft de 3, tenzij die van mij een verkeerde label heeft. :-)
                Vandaag overduidelijk gezien Freddy, inderdaad een X-T3.

                Comment

                Working...
                X