Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teruggave personenbelasting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teruggave personenbelasting

    ​Dit kreeg ik deze morgen al in mijn mailbox . Een gevolg van de affaire Limburg.net waarbij wij aangesloten zijn ?

  • #2
    Kan je toch herkennen in het afzender adres, of
    inloggen op de dienst van de overheid noliko.

    Comment


    • #3
      Ik ben juist bij MyFin gaan kijken en ik trek inderdaad geld terug van mijn belastingen maar dit bedrag wordt eerst uitbetaald op 31 januari 2024 .

      Comment


      • #4
        Dat vind ik nu raar zie. Normaal krijg je maanden (in ons geval zelfs zes maand) op voorhand bericht van teruggave, niet een week op voorhand. Ik hoop dat je niet op MyFin bent gaan kijken via een link in het bericht, maar wel via ingave in een webbrouwser/zoekopdracht.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Ik heb die mail deze morgen ook gekregen, in mijn geval was het SPAM!!! Dus let goed op, ga niet via deze link kijken maar doe het via de officiële site zoals anderen hier voor mij al hebben aangehaald.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Ik ben juist bij MyFin gaan kijken en ik trek inderdaad geld terug van mijn belastingen maar dit bedrag wordt eerst uitbetaald op 31 januari 2024 .
            Hopelijk ingelogd via je paspoort lezer of Itsme noliko?

            Comment


            • #7
              Nee , ik heb die mail i.v.m. teruggave van belastingen inderdaad al enkele malen geleden ontvangen . Ik ben alleen maar gaan kijken ( niet via die link ) naar MyFin wanneer juist die teruggave zou gebeuren .

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Nee , ik heb die mail i.v.m. teruggave van belastingen inderdaad al enkele malen geleden ontvangen . Ik ben alleen maar gaan kijken ( niet via die link ) naar MyFin wanneer juist die teruggave zou gebeuren .
                Dat is altijd op het einde van de tweede maand volgend op de datum van incohiering (niet altijd dezelfde datum als deze van verzending van de berekening).
                Uitzonderingen zijn er wanneer men openstaande schulden heeft of in geval van een overlijden.
                Nog nooit geweten dat ze dit niet gerespecteerd hebben, hier meestal rond de 28e van de maand dat ze opgeven, tenzij dat een WE of feestdag is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Dat is altijd op het einde van de tweede maand volgend op de datum van incohiering (niet altijd dezelfde datum als deze van verzending van de berekening).
                  Uitzonderingen zijn er wanneer men openstaande schulden heeft of in geval van een overlijden.
                  Nog nooit geweten dat ze dit niet gerespecteerd hebben, hier meestal rond de 28e van de maand dat ze opgeven, tenzij dat een WE of feestdag is.
                  Dat klopt inderdaad. Samen met de stipte uitbetaling van pensioenen is dat één van de dingen die nog normaal lopen in dit land.
                  Als je dan leest dat, ik dacht Groen en Vooruit, een wetsvoorstel willen lanceren om de energiebedrijven te verplichten om, na meteropnames, binnen de 12 (TWAALF !!!) maanden de klant de afrekening (factuur) te bezorgen.
                  Beetje off-topic, maar ik wou er nu ook geen nieuw topic voor starten.
                  Last edited by nete; 6 maart 2024, 08:10.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Als je dan leest dat, ik dacht Groen en Vooruit, een wetsvoorstel willen lanceren om de energiebedrijven te verplichten om, na meteropnames, binnen de 12 (TWAALF !!!) maanden de klant de afrekening (factuur) te bezorgen.
                    Beetje off-topic, maar ik wou er nu ook geen nieuw topic voor starten.
                    Compleet absurd toch? Gisteren koop ik iets op het internet en betaal met Paypal. Binnen de 10 seconden een sms van mijn bank dat ik een buitenlandse betaling had gedaan van 35 euro en centiemen. Eenmaal die meteropname in het systeem zou je elektronisch binnen de 24 uur je rekenening moeten (kunnen) krijgen. Allé kom, 5 werkdagen na de dag van de opname om wat reserve te geven. Met de post komt er nog 7-14 dagen bij.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                      Dat klopt inderdaad. Samen met de stipte uitbetaling van pensioenen is dat één van de dingen die nog normaal lopen in dit land.
                      Als je dan leest dat, ik dacht Groen en Vooruit, een wetsvoorstel willen lanceren om de energiebedrijven te verplichten om, na meteropnames, binnen de 12 (TWAALF !!!) maanden de klant de afrekening (factuur) te bezorgen.
                      Beetje off-topic, maar ik wou er nu ook geen nieuw topic voor starten.
                      Je moet alles wel een beetje in de juiste context zien.
                      Nu bestaat er een wettelijke termijn van 2 jaar dat facturen voor consumenten incasseerbaar blijven, uiteraard begint die termijn pas bij opmaak van de factuur.
                      Het voorstel is niet dat ze dit ineens pas binnen de 12 maanden moeten bezorgen, maar dat je deze niet meer hoeft te betalen indien ze niet binnen de 12 maanden bezorgd werd.
                      Actueel kan een netbeheerder zelfs tot 2 jaar een factuur of correctiefactuur (laten) opmaken.
                      Het voorstel houdt dus op zijn minst een halvering van deze periode in, eigenlijk met de periode van incasseerbaar zelfs een derde van de tijd.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht


                        Het voorstel is niet dat ze dit ineens pas binnen de 12 maanden moeten bezorgen, maar dat je deze niet meer hoeft te betalen indien ze niet binnen de 12 maanden bezorgd werd.
                        Actueel kan een netbeheerder zelfs tot 2 jaar een factuur of correctiefactuur (laten) opmaken.
                        Natuurlijk, hoe kan een mens toch zo dom zijn.
                        Ze zijn, met de acht weken die ze min of meer beloven, dus fantastisch bezig. En ze voorzien dat de oeverloze problemen tegen midden 2024 opgelost zullen zijn. Dat hebben ze vermoedelijk gevraagd aan de vermoedelijk eenzame programmeur die daar zijn kostbare tijd moet insteken. Alle klanten die moeten betalen zouden dus best smeken om ten vroegste maar na 2,5 jaar een factuur te krijgen.
                        Maar goed, we dwalen af van de oorspronkelijke vraag die intussen opgelost is.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                          Natuurlijk, hoe kan een mens toch zo dom zijn.
                          Ze zijn, met de acht weken die ze min of meer beloven, dus fantastisch bezig. En ze voorzien dat de oeverloze problemen tegen midden 2024 opgelost zullen zijn. Dat hebben ze vermoedelijk gevraagd aan de vermoedelijk eenzame programmeur die daar zijn kostbare tijd moet insteken. Alle klanten die moeten betalen zouden dus best smeken om ten vroegste maar na 2,5 jaar een factuur te krijgen.
                          Maar goed, we dwalen af van de oorspronkelijke vraag die intussen opgelost is.
                          In elk geval zal hierover op BD langer gediscussieerd worden dan dat de meerderheid op zijn factuur moet wachten. :-)
                          Het staat wel vast dat sommigen in alles iets negatiefs zien, nooit een verbetering.
                          Ik zou niet liever hebben dan dat deze wet er komt en elke energiefactuur minstens 12 maand en 1 dag op zich liet wachten voor die opgemaakt wordt. LOL
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X