Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn verbouwpremie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Voor warmtepompen is er de laatste tijd veel minder belangstelling, maar dit toch als geruststelling voor wie op zijn geld wacht.
    Ik heb er ondertussen toch een vijftal geplaatst (zonder premie).
    Een Panasonic, een Daikin en drie van LG prijs was allemaal rond de 1.300€
    voor buiten en binnenunit met montagebeugels en wat toebehoren,
    voor die prijs vraag je toch geen premie aan….
    Trouwens als je ze zelf installeert heb je geen recht op een premie.
    Die 7Kw S24 van LG met wifi versies komen er volgens mij met kop en schouders bovenuit,
    alle aangekocht op een Nederlandse site.

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

      Ik heb er ondertussen toch een vijftal geplaatst (zonder premie).
      Een Panasonic, een Daikin en drie van LG prijs was allemaal rond de 1.300€
      voor buiten en binnenunit met montagebeugels en wat toebehoren,
      voor die prijs vraag je toch geen premie aan….
      Trouwens als je ze zelf installeert heb je geen recht op een premie.
      Die 7Kw S24 van LG met wifi versies komen er volgens mij met kop en schouders bovenuit,
      alle aangekocht op een Nederlandse site.

      Gij geeft die bijna gratis weg of wa ??

      Voor een "gewone" lucht-lucht installatie betaal je toch minimaal 6x zoveel

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht


        Gij geeft die bijna gratis weg of wa ??

        Voor een "gewone" lucht-lucht installatie betaal je toch minimaal 6x zoveel

        grts
        Sieg
        Die mannen scheppen geld Sieg, half dagje werk en zelfde aankoopprijs,
        zoek maar eens op, of wacht, ik geef je een linkje.

        Ontdek onze Airconditioners, Alle wand modellen sets, LG airconditioners, LG wand modellen van A-merk airco's en warmtepompen voor super lage prijzen | ComfortKlimaat! ✅ Deze LG-S24ET airconditioner met wifi is van het merk LG en kost €1197.9



        Comment


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          Die mannen scheppen geld Sieg, half dagje werk en zelfde aankoopprijs,
          zoek maar eens op, of wacht, ik geef je een linkje.

          Ontdek onze Airconditioners, Alle wand modellen sets, LG airconditioners, LG wand modellen van A-merk airco's en warmtepompen voor super lage prijzen | ComfortKlimaat! ✅ Deze LG-S24ET airconditioner met wifi is van het merk LG en kost €1197.9


          En hoe doe je dat met de koelleidingen ?

          Comment


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

            En hoe doe je dat met de koelleidingen ?
            Zoals het hoort hé Palombian, flairs madrineren vacumeren, indien nodig stikstof spoelen
            her vacumeren alles uiteraard met een manifold, afsluiters open opstarten lektest en klaar.
            Zou jammer zijn als ik dat niet zou kunnen na een half leven R&O moleculair vacuüm technieken
            bij Philips.


            Comment


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht


              Gij geeft die bijna gratis weg of wa ??

              Voor een "gewone" lucht-lucht installatie betaal je toch minimaal 6x zoveel

              grts
              Sieg
              Voor zes keer zoveel heb ik een volledig Daikin installatie met drie binnen-units en een buitenunit geplaatst door een erkende Daikin installateur.
              BTW is dan ook maar 6%.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                Voor zes keer zoveel heb ik een volledig Daikin installatie met drie binnen-units en een buitenunit geplaatst door een erkende Daikin installateur.
                BTW is dan ook maar 6%.
                Inderdaad en daar doelde ik dan ook op, heb ook een buitenunit en vier binnen units van het merk Daikin
                En daarmee dat ik die prijs x6 aanhaalde
                Ook wel geplaatst bij mij door een erkende Daikin installateur uiteraard

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Die mannen scheppen geld Sieg, half dagje werk en zelfde aankoopprijs,
                  zoek maar eens op, of wacht, ik geef je een linkje.

                  Ontdek onze Airconditioners, Alle wand modellen sets, LG airconditioners, LG wand modellen van A-merk airco's en warmtepompen voor super lage prijzen | ComfortKlimaat! ✅ Deze LG-S24ET airconditioner met wifi is van het merk LG en kost €1197.9


                  a ok, dus één buiten en één binnen unit maar en dan ook zonder werkuren.
                  Ja dan begrijp ik het uiteraard.
                  Ik dacht dat je het had over een "normale" installatie voor een complete woning
                  Maar inderdaad zulke setjes zoals je aangeeft zijn niet zo duur en ze zijn ondertussen al redelijk wat goedkoper geworden trouwens

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                    Inderdaad en daar doelde ik dan ook op, heb ook een buitenunit en vier binnen units van het merk Daikin
                    En daarmee dat ik die prijs x6 aanhaalde
                    Ook wel geplaatst bij mij door een erkende Daikin installateur uiteraard

                    grts
                    Sieg
                    Klopt, maar ik begrijp dat die 1300 Euro stukprijs is en het gaat om 1 buiten-unit met 1 binnen-unit, dan is dat toch een schappelijke prijs?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      Klopt, maar ik begrijp dat die 1300 Euro stukprijs is en het gaat om 1 buiten-unit met 1 binnen-unit, dan is dat toch een schappelijke prijs?
                      Jawel, maar ik heb dat hier nog al eens vermeld dat in Nederland de prijzen voor warmtepompen redelijk wat lager lagen
                      Tevens is er nu op het ogenblik wel een actie van LG waar men op alle toestellen 10% korting geeft, dus dat scheelt ook nog eens redelijk wat

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 24 januari 2024, 23:04.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                        a ok, dus één buiten en één binnen unit maar en dan ook zonder werkuren.
                        Ja dan begrijp ik het uiteraard.
                        Ik dacht dat je het had over een "normale" installatie voor een complete woning
                        Maar inderdaad zulke setjes zoals je aangeeft zijn niet zo duur en ze zijn ondertussen al redelijk wat goedkoper geworden trouwens

                        grts
                        Sieg
                        Wat je zelf doet/kan Sieg….
                        En wat versta je als “normale” installatie?
                        Als ik moet kiezen dan ga ik indien mogelijk voor aparte units,
                        en niet voor één buiten unit met gesplitste binnen units.
                        Elk doet daarvan wat hij/zij wil natuurlijk en iedere situatie is ook anders.
                        Hier staan drie buiten units op een plat dak waar ze niet gezien zijn.
                        Die andere twee heb ik geplaatst bij een vriend van mij.

                        Comment


                        • #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                          Die mannen scheppen geld Sieg, half dagje werk en zelfde aankoopprijs,
                          zoek maar eens op, of wacht, ik geef je een linkje.

                          Ontdek onze Airconditioners, Alle wand modellen sets, LG airconditioners, LG wand modellen van A-merk airco's en warmtepompen voor super lage prijzen | ComfortKlimaat! ✅ Deze LG-S24ET airconditioner met wifi is van het merk LG en kost €1197.9


                          Dat zijn geen warmtepompen maar airco's. Vergelijk eens een lucht/water warmtepomp, met alles wat erbij komt kijken: afbraak oude installatie, nieuwe installatie en aansluiting voor verwarming en sanitair, nieuwe leidingen overal, nieuwe ventilo-collectoren, je zal op een heel ander bedrag uitkomen.
                          Installatie zoals het hier gebeurd is absoluut niet iets voor een doe-het-zelver, tenzij die uitgerust is professioneel materiaal en meer dan tijd genoeg heeft.

                          Comment


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Dat zijn geen warmtepompen maar airco's. Vergelijk eens een lucht/water warmtepomp, met alles wat erbij komt kijken: afbraak oude installatie, nieuwe installatie en aansluiting voor verwarming en sanitair, nieuwe leidingen overal, nieuwe ventilo-collectoren, je zal op een heel ander bedrag uitkomen.
                            Installatie zoals het hier gebeurd is absoluut niet iets voor een doe-het-zelver, tenzij die uitgerust is professioneel materiaal en meer dan tijd genoeg heeft.
                            Een L/W monoblock zou je zelf kunnen installeren als je niet bang bent van wat loodgieterij, maar die units zijn ook online behoorlijk geprijsd (zodat je door de premies en 6% BTW niet veel goedkoper bent dan het te laten doen).
                            Overal nieuwe leidingen lijkt me niet de bedoeling, bovendien is het eigenlijk alleen doenbaar als je bestaande radiatoren overgedimensioneerd zijn (indertijd veel te groot berekend en je huis ondertussen nageïsoleerd).
                            Eventueel enkele vervangen door ventilo's.
                            m.i. is de "50° test" enkel in Nederland van tel, als je in België onder 0° buiten met 50° binnen moet stoken is de COP te laag om rendabel te zijn (algemeen wordt aangenomen dat elektriciteit maximum 2,5 duurder mag zijn dan gas).
                            Enkel als het "van moeten" is zullen we het hier doen.
                            Anderzijds worden de winters zachter en bij een gemiddelde temperatuur van 7° krijg je met 35° je huis warm (en haal je een COP van 3). Ik denk dat je (in een bestaande woning met radiatoren) hooguit break-even gaat draaien.

                            Met de steeds dalende gasprijzen worden er nog maar weinig verkocht.



                            PS: ik treed Geerten bij dat er (te) hoge winsten worden genomen.
                            Last edited by palombian; 26 januari 2024, 18:11.

                            Comment


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              Dat zijn geen warmtepompen maar airco's. Vergelijk eens een lucht/water warmtepomp, met alles wat erbij komt kijken: afbraak oude installatie, nieuwe installatie en aansluiting voor verwarming en sanitair, nieuwe leidingen overal, nieuwe ventilo-collectoren, je zal op een heel ander bedrag uitkomen.
                              Installatie zoals het hier gebeurd is absoluut niet iets voor een doe-het-zelver, tenzij die uitgerust is professioneel materiaal en meer dan tijd genoeg heeft.
                              Ik kan daar maar één ding op antwoorden, en dat is dat ik reeds jaren maar maandelijks
                              100€ betaal voor al mijn energie, netgebruik inbegrepen (dus nog met terugdraaiende teller).
                              En komt er wat aan, dan is het gemakkelijk en goedkoop op te lossen.
                              Dat is het enige wat telt voor mij.

                              Comment


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                                Ik kan daar maar één ding op antwoorden, en dat is dat ik reeds jaren maar maandelijks
                                100€ betaal voor al mijn energie, netgebruik inbegrepen (dus nog met terugdraaiende teller).
                                En komt er wat aan, dan is het gemakkelijk en goedkoop op te lossen.
                                Dat is het enige wat telt voor mij.
                                Daar komen wij helemaal nog niet aan, zonder WP en gratis stroom in de winter (en ja het is hier aangenaam met 20° ).
                                Het is al lang onze kleinste kostenpost, aan telecom, media, mobiliteit, belastingen en verzekeringen gaat telkens meer buiten per maand.

                                Al je rekening gemaakt zonder terugdraaiende teller ?
                                Je kan nog altijd je gasketel terug aansteken, niemand verwacht nog prijsstijgingen.

                                Comment

                                Working...
                                X