Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn verbouwpremie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn verbouwpremie

Heeft er iemand onlangs een verbouwpremie aangevraagd of ontvangen? Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor onze warmtepomp, krijg net bericht "Mocht u tegen 15/09/2024 nog geen
    antwoord hebben gekregen kunt u beroep aantekenen wegens het uitblijven van de beslissing.
    "

Beetje bizar dat ze ineens aan september zitten, bij de vorige aanvraag (begin oktober 2023) kreeg ik melding dat er tegen eind december een antwoord moest zijn, het geld stond begin november al op de rekening. Het is nochtans niet moeilijk, ze hebben van de vorige aanvraag al mijn gegevens, er zitten duidelijke facturen bij en al de attesten zijn correct ingevuld en toegevoegd. Zoiets moet bijna automatisch verwerkt kunnen worden.​

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Heeft er iemand onlangs een verbouwpremie aangevraagd of ontvangen? Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor onze warmtepomp, krijg net bericht "Mocht u tegen 15/09/2024 nog geen
    antwoord hebben gekregen kunt u beroep aantekenen wegens het uitblijven van de beslissing.
    "

Beetje bizar dat ze ineens aan september zitten, bij de vorige aanvraag (begin oktober 2023) kreeg ik melding dat er tegen eind december een antwoord moest zijn, het geld stond begin november al op de rekening. Het is nochtans niet moeilijk, ze hebben van de vorige aanvraag al mijn gegevens, er zitten duidelijke facturen bij en al de attesten zijn correct ingevuld en toegevoegd. Zoiets moet bijna automatisch verwerkt kunnen worden.​
    Het staat me voor dat de premieuitbetaling maximum 8 maanden mocht duren.
    Vorig jaar ging het inderdaad sneller, maar er zijn zeer veel aanvragen en het aantal ambtenaren beperkt (een manuele controle is toch dikwijls nodig, voor je het weet zijn er weer handige jongens die ermee frauderen - het is toch maar van de staat).

Op premies en subsidies mag je nooit 100% rekenen, ze kunnen van de ene op de andere dag worden afgeschaft.
    Je KRIJGT ze tenslotte .
    Voor zover ik weet is de pot niet beperkt (zoals met de farce van de EV's), het komt wel in orde.

Comment

ik deed eind december 2023 een aanvraag en kreeg ook het antwoord dat ik voor augustus 2024 een antwoord kon verwachten....

Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Dat is enkel de wettelijke limiet dat er vermeld wordt, niet dat het specifiek zo lang zal duren.

Voor de uitbetaling hebben ze wettelijk zelfs 12 maanden de tijd.

Last edited by VerSeg; 16 januari 2024, 15:39.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Het staat me voor dat de premieuitbetaling maximum 8 maanden mocht duren.
          Het is maximaal 8 maanden voor men een beslissing krijgt en 12 maanden voor de uitbetaling.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En dan zijn ze verbaasd dat de uitrol van warmtepompen etc niet snel genoeg gaat...

Comment

En dan zijn ze verbaasd dat de uitrol van warmtepompen etc niet snel genoeg gaat...
              Toch wel, want hoe langer je wacht om te laten installeren, hoe later je de premie kan aanvragen en hoe later je ze krijgt. LOL
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Verseg, onlangs nog geprobeerd om zoiets te laten installeren? Hier bijna een jaar moeten wachten, sommige onderdelen waren niet leverbaar. Nota bene een Europees merk met een bekende installateur hier.

Comment

Verseg, onlangs nog geprobeerd om zoiets te laten installeren? Hier bijna een jaar moeten wachten, sommige onderdelen waren niet leverbaar. Nota bene een Europees merk met een bekende installateur hier.
                  Laten installeren niet, laten herstellen wel.
                  In juli en augustus niks opbrengst tijdens het beste deel van het jaar door een defecte omvormer, twee maand moeten wachten.
                  En dan nog omdat ik er veel achter gezeten heb, ik ken er die 8 maand gewacht hebben.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

In juli en augustus niks opbrengst tijdens het beste deel van het jaar door een defecte omvormer, twee maand moeten wachten.
                    En dan nog omdat ik er veel achter gezeten heb, ik ken er die 8 maand gewacht hebben.
                    Dan had je geluk want Juli en Augustus waren dit jaar zeer slecht qua opbrengst, alle dagen regen gehad
                    Is mss uw schuld dan dat we een slechte zomer gehad hebben

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Dan had je geluk want Juli en Augustus waren dit jaar zeer slecht qua opbrengst, alle dagen regen gehad
                      Is mss uw schuld dan dat we een slechte zomer gehad hebben

grts
                      Sieg
                      Er is wel regen geweest, maar de meeste tijd dat het niet werkte was er toch ook nog redelijk wat zon.
                      De dag dat het hersteld was, dan is het weken beginnen gieten.
                      Niets aan te doen, dit jaar beter hoop ik.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Hier na 12 jaar een tikkend geluid, maar de omvormer bleef werken.
                        Fronius (Oostenrijkse makelij met 20 jaar volledige garantie) de week er na
                        stond de firma Soenen uit Kortemark hier met een splinternieuwe (nieuw model) aan de deur.
                        Dat was pas service.
                        https://www.google.com/search?q=Soenen+zonnepanelen&rlz=1C9BKJA_enBE802BE 802&oq=Soenen+zonnepanelen&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBgg AEEUYOdIBCTE3NDkwajBqN6gCALACAA&hl=nl&sourceid=chr ome-mobile&ie=UTF-8#vhid=/g/1tl0whlw&vssid=lcl
                        Last edited by Geerten; 19 januari 2024, 22:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                          Hier na 12 jaar een tikkend geluid, maar de omvormer bleef werken.
                          Fronius (Oostenrijkse makelij met 20 jaar volledige garantie) de week er na
                          stond de firma Soenen uit Kortemark hier met een splinternieuwe (nieuw model) aan de deur.
                          Dat was pas service.
                          Garantie was hier net het probleem, daardoor mocht enkel de fabrikant beslissen wat ermee moest gebeuren en die moest voor een RMA zorgen.
                          Staat zo in de garantievoorwaarden vermeld met vervanging binnen de week.
                          Groot nadeel was toen blijkbaar dat er nergens verkrijgbaar waren door productieproblemen ten gevolge van het alomgekende ontbreken van versnaperingen (chips) en dan ook nog eens midden in de vakantieperiode.
                          Enfin, uiteindelijk wel een andere gekregen, nieuwer type.
                          Wel content dat er nog garantie op zat, anders nog duurdere grap, al had het misschien iets sneller gegaan omdat de fabrikant er dan niet tussen moest komen voor een akkoord.

Wat ik wel verwijt is slecht contact van de installateur met de klant, vroeger waren die prima maar zijn ondertussen overgenomen door Luminus en daar iemand van support vastkrijgen is echt een ramp.
                          Had ik die toen door de telefoon kunnen sleuren, dan had ik het gedaan.
                          Ik maak me niet snel kwaad en heb meestal veel begrip voor bepaalde situaties, maar daar was het er toch wat over.
                          Enige antwoord was altijd dat ze het gingen nakijken en me direct terugbellen, maar dat doen ze dus nooit bij Luminus en na anderhalve maand was ook mijn geduld op.
                          Ik denk dat diene mens nu nog pillen moet slikken. LOL

Toen we de panelen gekocht hebben, dan specifiek niet voor Luminus gekozen, maar ja dan nemen ze deze over en ben je er toch ongewild aan gebonden.

Nu ja, nog steeds beter dan al die kleinere installateurs die al failliet zijn en waar je eerst nog op zoek mag gaan naar ene dat u wil helpen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Garantie was hier net het probleem, daardoor mocht enkel de fabrikant beslissen wat ermee moest gebeuren en die moest voor een RMA zorgen.
                            Hier was het heel Simpel Christophe Soenen Kwam hier zelf kijken, maakte een foto van het kenteken
                            plaatje belde meteen naar Oostenrijk, stuurde de foto door en de week erna kwamen ze met de nieuwe.
                            De oude ging dan op verzending.
                            Firma Soenen zijn drie broers (ingenieurs) met elk hun specialiteit, (het soort die nog zelf werkt).
                            De ene doet zonne-energie, de tweede warmtepompen en de derde algemeen verwarming en sanitair.
                            En ze springen elkaar bij indien nodig, de firma werd opgericht door hun vader (die ik trouwens goed ken).
                            Zijn enorm goed uitgerust wat betreft materiaal, om zonnepanelen te leggen bv. hebben ze zo een
                            grote hoogwerker type soort Merlo met knikarm, ongelofelijk handig ding.
                            Zo zijn ze bij een vriend van mij zonnepanelen gaan plaatsen, hun hoogwerker stond drie huizen verder
                            op de parking van brouwerij Rodenbach, van daar uit hebben ze zijn zonnepanelen gelegd.

Moet je eens ingeven op Google earth (koornstraat 96 Roeselare) van op die parking derde huis.
                            Op een halve dag klus geklaard Christophe zei het mij nog, die machine heeft wat gekost,
                            maar spaart twee man uit.

Last edited by Geerten; 20 januari 2024, 09:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                              Hier was het heel Simpel Christophe Soenen Kwam hier zelf kijken, maakte een foto van het kenteken
                              plaatje belde meteen naar Oostenrijk, stuurde de foto door en de week erna kwamen ze met de nieuwe.
                              De oude ging dan op verzending.
                              Firma Soenen zijn drie broers (ingenieurs) met elk hun specialiteit, (het soort die nog zelf werkt).
                              Ik geloof je best, maar mocht de fabrikant er geen gehad hebben zoals bij ons het geval was, dan zou uw installateur mogelijks net hetzelfde voorgehad hebben.
                              Fabrikant garandeert hier normaal ook binnen de week, maar er waren geen onderdelen voor de fabricage van omvormers.

De fabrikant beslist over een vervanging en akkoord van de omvormer, hier konden ze het remote via de logfiles en remote test al zien, de defecte hebben ze ook pas meegenomen wanneer de nieuwe er was.
                              Bij ons bleef de omvormer permanent in sleep modus en zelfs manueel kregen ze die er niet uit.

Heb ik ook vernomen bij verschillende buren en kennissen hoor, verschillende installateurs en verschillende merken van omvormers.
                              Ze lieten zonnepanelen plaatsen en die bedrijven kwamen die redelijk snel plaatsen zonder omvormer.
                              Familie heeft 8 maand moeten wachten op de omvormer, mijn rechtstreekse buur zes maand en een kennis bijna een jaar.
                              Omvormers kwamen maar mondjesmaat binnen en werden verdeeld in volgorde van aanvraag.

Daar kan de installateur niet aan doen, maar daarvoor zou die nog altijd klantgericht mogen zijn en de klant informeren wanneer hij dat belooft.
                              Ik meldde het probleem en kreeg meteen het antwoord dat ze eens zouden inloggen op de omvormer en de logfiles bekijken, lijkt me aanvaardbaar.
                              Ze zouden me dezelfde dag terugbellen om het resultaat te kennen, niet dus en het heeft me weken gekost om daar iets van te weten te komen niettegenstaande ze blijkbaar wel gekeken hebben en de RMA dezelfde dag aangevraagd hebben.
                              Telkens ik belde zelfde antwoord, ik kijk naar uw dossier en bel u terug, iet dus.
                              Dat vind ik dan nog het belachelijkste, wel het nodige doen maar u niets laten weten en daardoor een verkeerde indruk geven.

Maar soit, het is opgelost onder waarborg en hopelijk zijn we weer voor jaren gerust.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X