Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn verbouwpremie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Er is wel regen geweest, maar de meeste tijd dat het niet werkte was er toch ook nog redelijk wat zon.
    De dag dat het hersteld was, dan is het weken beginnen gieten.
    Niets aan te doen, dit jaar beter hoop ik.
    Dat zal dan alleen in het Leuvense geweest zijn blijkbaar dat er redelijk wat zon was in Juli en Augustus, voor de rest was iedereen in België aan het klagen over de verregende vakantiemaanden.
    2023 was voor mij mijn eerste jaar dat ik geen certificaat in die periode gehaald heb, zelf nog niet een half.

Op het eind van 2023 kwam het er voor mij op neer dat ik 2 certificaten minder had gehaald tegenover een doorsnee jaar

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Op het eind van 2023 kwam het er voor mij op neer dat ik 2 certificaten minder had gehaald tegenover een doorsnee jaar.

grts
      Sieg
      Hier ook pakweg min 10% tegenover het gemiddelde van de vorige 11 jaar Sieg.

Comment

Ik geloof je best, maar mocht de fabrikant er geen gehad hebben zoals bij ons het geval was, dan zou uw installateur mogelijks net hetzelfde voorgehad hebben.
        Fabrikant garandeert hier normaal ook binnen de week, maar er waren geen onderdelen voor de fabricage van omvormers.
        Zou bij mijn leverancier zeker geen probleem geweest zijn Freddy, dat hadden ze mij verzekerd,
        bij een volledige uitval zouden ze een voorlopige geplaatst hebben, zij hebben er verschillende
        staan van overnames die vervangen zijn door omvormers met batterij aansluiting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Zou bij mijn leverancier zeker geen probleem geweest zijn Freddy, dat hadden ze mij verzekerd,
          bij een volledige uitval zouden ze een voorlopige geplaatst hebben, zij hebben er verschillende
          staan van overnames die vervangen zijn door omvormers met batterij aansluiting.
          Ik hoop voor u dat het altijd zo zal zijn. ;-)
          Als de fabricage maanden gehinderd wordt is er ooit een moment dat de voorraad op is.
          Dze installateur heeft over België door de samenwerking met Luminus ongeveer 35.000 installaties staan, als er 1% van stuk gaat dan heeft die al veel voorraad nodig.
          Uitzonderlijke toestanden kunnen overal voorkomen, maar men hoopt steeds van niet. :-)
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Hier ook pakweg min 10% tegenover het gemiddelde van de vorige 11 jaar Sieg.
            Ook van andere investeringen is het rendement niet altijd gegarandeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Geen probleem hoor, ik draai sinds verleden week break even, afrekening pas in oktober,
              dus nog ruim op overschot tegen dan, (terugdraaiende teller)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Daar gaat het niet over, ook al heb je wel gelijk wat investeringen betreft
                Maar mij ging het erover dat voor mij 2023 het slechtste jaar ooit was sinds ik zonnepanelen heb liggen
                Daarmee dat ik ook altijd tegen U zeg dat je niet op voorhand een berekening kunt maken van je opbrengst en/of de meerwaarde van je batterij, het kan altijd verkeren
                En zo is 2023 afgesloten als slechtste jaar qua zonopbrengst in onze contreien, en als ik van tevoren een berekening had gemaakt dat kwam ik nu héél veel te kort

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Maar mij ging het erover dat voor mij 2023 het slechtste jaar ooit was sinds ik zonnepanelen heb liggen
                  Ongeacht de periode met een defect, was 2023 in het algemeen een slecht jaar.
                  Zowel januari, maart, april, november en december waren elk op zich de slechte op de tijd dat de panelen liggen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Uit de "procedure" bijbel van de aanvraag:

"Heeft U na 8 maanden geen bericht ontvangen over uw dossier, dan hebt u gedurende één maand de mogelijkheid om beroep aan te tekenen tegen STILZITTEN van het online-loket."

Ik lig hier in een deuk, dat is nu al DE zinsnede van het jaar voor mij...
                    Last edited by nete; 22 januari 2024, 08:29.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

"Heeft U na 8 maanden geen bericht ontvangen over uw dossier, dan hebt u gedurende één maand de mogelijkheid om beroep aan te tekenen tegen STILZITTEN van het online-loket."

Heeft niets met procedures te maken, maar met mogelijke verwerkingstijd volgens aantal aanvragen.
                      Misschien lang, maar alle dossiers moeten ook manueel nagekeken worden om fraude zoveel mogelijk te voorkomen.
                      Weinig aanvragen is weinig wachten, maar dat aantal kan vermoedelijk moeilijk ingeschat worden.
                      Ze kunnen meer volk aannemen om dat te doen, maar dan gaan we weer meer belasting betalen of minder premie trekken.
                      Het blijft uiteindelijk een voordeel dat ze aanbieden, beter tot 8 maanden wachten en iets hebben dan geen premie geven.
                      Mochten ze geen maximum periode opgeven, dan zouden velen na een week of twee al beginnen bellen om te vragen hoe het zit met hun aanvraag.
                      Uiteraard heeft iedereen graag snel zijn premie, ook ik zou dat liever meteen hebben.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Heeft niets met procedures te maken, maar met mogelijke verwerkingstijd volgens aantal aanvragen.
                        Misschien lang, maar alle dossiers moeten ook manueel nagekeken worden om fraude zoveel mogelijk te voorkomen.
                        Weinig aanvragen is weinig wachten, maar dat aantal kan vermoedelijk moeilijk ingeschat worden.
                        Ze kunnen meer volk aannemen om dat te doen, maar dan gaan we weer meer belasting betalen of minder premie trekken.
                        Het blijft uiteindelijk een voordeel dat ze aanbieden, beter tot 8 maanden wachten en iets hebben dan geen premie geven.
                        Mochten ze geen maximum periode opgeven, dan zouden velen na een week of twee al beginnen bellen om te vragen hoe het zit met hun aanvraag.
                        Uiteraard heeft iedereen graag snel zijn premie, ook ik zou dat liever meteen hebben.
                        Uw standaard uitleg moet je niet voor de honderste keer herhalen hoor, ik ken hem intussen rats vanbuiten
                        Mijn reactie (ik moet nog altijd lachen als ik het lees) was uitsluitend bedoeld op het "stilzitten van het online loket"

BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Uw standaard uitleg moet je niet voor de honderste keer herhalen hoor, ik ken hem intussen rats vanbuiten
                          Mijn reactie (ik moet nog altijd lachen als ik het lees) was uitsluitend bedoeld op het "stilzitten van het online loket"
                          Ja, we weten ondertussen dat je elke kans grijpt. LOL
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Je krijgt dan dus nog een maand om ze wakker te schudden .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Geen probleem hoor, ik draai sinds verleden week break even, afrekening pas in oktober,
                              dus nog ruim op overschot tegen dan, (terugdraaiende teller)
                              Profiteer ervan .

Comment

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i36406/233-000-mijnverbouwpremies-aangevraagd-warmtepomp-en-warmtepompboiler-in-trek?utm_source=Solar+Magazine&utm_campaign=4eb4ed 3c2d-Zonneflits+7-2024&utm_medium=email&utm_term=0_54b49bf328-4eb4ed3c2d-74523464

Voor warmtepompen is er de laatste tijd veel minder belangstelling, maar dit toch als geruststelling voor wie op zijn geld wacht.

Comment

Working...
                                X