Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminus slotrekening ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
    Allé proficiat met je overstap naar zo een flut leverancier.
    Wase Wind…. een groepering met één windturbine en slechts 2.000
    aandelen, dus weinig of geen noemenswaardig kapitaal, de klanten houden dus de boel recht, één verkeerde inschatting en de boel is failliet, en alle voorschotten verdampt, hoe lichtgelovig kan je zijn.
    En het zal vermoedelijk tot 2025 duren voor ze nog een nieuwe klant krijgen.
    Alle 2000 beschikbaar aandelen voor 2023/2024 zijn er al door en er is een volledige klantenstop.
    Of men uiteindelijk ook iets gaat winnen is maar de vraag want wie klant wou worden, die was al vooraf € 255 kwijt aan verplichte aankoop van een aandelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Luminus zal voor een eindafrekening logischerwijs enige verwerkingstijd hebben en mits uw account al gestopt is, zijn ze in elk geval al bezig met uw dossier.
      Ik had gehoopt dat ik die afrekening kan gebruiken om het winterverbruik dat half februari te verwachten is, gedeeltelijk te betalen. Maar als ik lees van normale (voor u allicht "redelijke") verwerkingstijden tussen 4 en 8 weken (dat is tussen 1 à 2 MAAND) is dat in 2024 kan het evengoed mekaar kruisen.
      Ik zal ze wel eens bellen. Plus, als ex-klant kan ik in feite die rekening niet meer betalen...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Zij hebben alvast de grote energiecrisis zonder veel problemen overleefd, in tegenstelling tot enkele véél grotere leveranciers...
        Maar de laatste twee jaar waren precies toch niet zo goed?

Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Bij Fluvius wordt momenteel maandelijks nog NIETS doorgegeven naar de leveranciers palombian,
          ze “hopen” dat op orde te krijgen tegen maart 2024, heel die slimme meter communicatie werkt
          nog voor geen meter.
          Een van de Directeuren van het vroegere Infrax Torhout (nu Fluvius) is een vriend van mij,
          hij zal het dus wel weten vermoed ik.
          De communicatie is momenteel een ramp zij hij mij een paar weken geleden nog.
          Voor elektriciteit werkt het - volgens getuigenissen op een ander forum - wel degelijk sinds dit voorjaar. Afname-injectie+capaciteitstarief+vaste kosten netjes elke maand, niks voorschot of afrekening meer.

Ik heb voor de gasrekening (bij Engie) vanaf 1 januari ook de maandelijkse afrekening gevraagd.
          Staat zo vermeld op My Fluvius, en volgens Engie gingen we de afrekening van december al begin januari krijgen.
          Min €58 die ze nog terug moeten van de jaarafrekening voor de drie maanden dat we bij hen zijn en waarvoor ze weer teveel voorschot vroegen (€100 door mij direct teruggebracht op €50, totaal €200).
          Nochtans had ik ons (lage) jaarverbruik doorgegeven.
          Ik was dat spelletje stikkebeu.
          We zullen wel zien, het is mijn probleem niet (meer).

PS: en dan gaan we nog minstens 20-25ct/m3 teveel betalen met ons vaste contract omdat de spotnoteringen sindsdien sterk gezakt zijn (zoals toen gesteld verwachtte ik dat maar toch zo stom geweest - wat ik erger vind dan de €200 die we misschien per jaar extra gaan betalen ).
          Bij Ecopower moet je een mail sturen voor een maandelijkse afrekening maar met een jaarafrekening van €200 ga ik hen daarmee voorlopig niet ambeteren.
          Last edited by palombian; 30 december 2023, 17:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Los van uw probleem met Luminus (wat mogelijk ook een Fluvius probleem is) vraag ik me wel af waarom je het voorschot niet aanpast hebt. Met 14 kWh op 10 maanden moet je nooit 720 euro betalen. (Ik weet het, het zijn in feite mijn zaken niet )
            Er is ook nog de netvergoeding voor mensen met een terugdraaiende teller hé Hombre.
            Jaarlijks een kleine 100€ per Kw omvormer vermogen per jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              PS: en dan gaan we nog minstens 20-25ct/m3 teveel betalen met ons vaste contract omdat de spotnoteringen sindsdien sterk gezakt zijn (zoals toen gesteld verwachtte ik dat maar toch zo stom geweest)
              Bij Luminus kan je je vast contract driemaandelijks aanpassen naar een lager tarief, is dat bij Engie ook niet zo?
              Je nieuwe tarief gaat dan 21 dagen na bevestiging van start.

Comment

En het zal vermoedelijk tot 2025 duren voor ze nog een nieuwe klant krijgen.
                Alle 2000 beschikbaar aandelen voor 2023/2024 zijn er al door en er is een volledige klantenstop.
                Of men uiteindelijk ook iets gaat winnen is maar de vraag want wie klant wou worden, die was al vooraf € 255 kwijt aan verplichte aankoop van een aandelen.
                En wat lees ik in hun zopas ontvangen nieuwsbrief: Eerst krijgen de 900 klanten die op de wachtlijst stonden de mogelijkheid om klant te worden en vanaf 2024 kan iedereen binnen ons leveringsgebied klant worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

En wat lees ik in hun zopas ontvangen nieuwsbrief: Eerst krijgen de 900 klanten die op de wachtlijst stonden de mogelijkheid om klant te worden en vanaf 2024 kan iedereen binnen ons leveringsgebied klant worden.
                  Andere info dan op hun website dan.
                  In elk geval zou ik geen klant worden van een bedrijf dat vorig boekjaar er bijna 180% op achteruitgegaan is.
                  Ieder zijn ding natuurlijk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Bij Luminus kan je je vast contract driemaandelijks aanpassen naar een lager tarief, is dat bij Engie ook niet zo?
                    Je nieuwe tarief gaat dan 21 dagen na bevestiging van start.
                    Ik kan inderdaad omschakelen op de site naar variabel, maar de gesimuleerde maandelijkse prijs is bijna dezelfde.
                    Geen manier om de berekeningsformule te zien.
                    Wanneer ik de variabele formule op de V-test opzoek rekenen ze 14ct/m3 bovenop de maandelijkse index wat mij voor december op 60ct zou komen. Nu heb ik 65ct vast (energiekost).
                    Eigenaardig genoeg rekenen ze voor vast nu al 80ct/m3. Zelfs als de volledige daling van december (ong 15ct) er volgende maand afgaat zitten we terug waar ik begon.

Houden wat ik heb zou ik denken.

PS: er wordt steeds meer marge genomen, vorig jaar was dat in onze afrekening 8ct/m3 (wat eigenlijk al veel is) nu al bij iedereen 14ct. Dit bovenop een (soms hoge) vaste kost waardoor voor ons verbruik de prijs van de index veel minder belang heeft.

Idem voor elektriciteit trouwens (met het capaciteitstarief als hoogste vaste kost).

NB: ik reken in ct per m3 en niet per kWh omdat dit (afgerond x10 voor laagcalorisch gas) vergelijkbaar is met de marktnoteringen in €/MWh:
                    Last edited by palombian; 30 december 2023, 21:42.

Comment

Vandaag is er goed nieuws voor u nete, het zal zeker dit jaar nog in orde komen. LOL
                      Hopend op een beter jaar. ;-)
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Vandaag is er goed nieuws voor u nete, het zal zeker dit jaar nog in orde komen. LOL
                        Hopend op een beter jaar. ;-)
                        Misschien is het wel voorzien op 29 februari

Comment

Eens gebeld naar Luminus. Na een paar minuten keuzes moeten maken met bij elke keuze een ellenlange uitleg, dan na enkele ogenblikken een persoon aan de lijn die me niet goed begreep en ging doorschakelen. Onmiddellijk een melding "er is iets misgelopen met de doorschakeling, bedankt voor uw oproep". Alternatief nummer gebeld en ja, na weer heel die rimram een vriendelijk persoon die mij volgende info gaf:
                          1) Luminus heeft op 1 december 2023 de tellerstanden ontvangen. Hij dacht dat de slotrekening "waarschijnlijk" deze week nog volgt.
                          2) Ik moet dat laatste voorschot van 80 euro nog wel betalen, want voor ontvangsten staat mijn klantennummer nog actief en bij niet betaling riskeer ik boetes.

Betekent dat ik waarachtig al in de helft zit van de maximum wachttijd voor de aanmaak van de slotrekening.
                          Tijd om een slotfactuur op te maken na een volle maand hebben ze nog niet gevonden, maar ze hebben me wel afgeschakeld als klant in My Luminus, daar is wel tijd voor beschikbaar.
                          Als ik nu betaal en toevallig wordt bv vandaag de slotrekening opgemaakt dan zitten we bijna zeker met een KAFKA verhaal voor die laatste betaling.

Het ergste vind ik nog dat bijna iedereen dit blijkbaar allemaal normaal begint te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            NB: ik reken in ct per m3 en niet per kWh omdat dit (afgerond x10 voor laagcalorisch gas) vergelijkbaar is met de marktnoteringen in €/MWh:
                            Ik dacht dat dat ondertussen allemaal hoog calorisch gas geworden was?
                            Niet dus, pas tegen 2025 las ik net.
                            Last edited by Geerten; 2 januari 2024, 18:13.

Comment

Tot september dit jaar hebben we hier ook nog "arm" gas, ik reken ook liever in KWh dan in m³, want op de eindafrekening gebeurt de berekening ook in KWh.
                              Met de analoge meter was dat moeilijker, maar met de digitale meter kan je kiezen tussen m³ en KWh.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Dacht ik ook. Bij ons (rand Brussel) is dat al meer dan 30 jaar ondertussen dat we omgeschakeld zijn naar rijk gas.

Comment

Working...
                                X