Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nieuwe auto-schandaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ja hoor, op de eerste rij in de kleuterklas lijkt het hier wel. Begrijpend lezen hebben ze duidelijk nog niet gehad.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De parkeerhulp wordt, indien ik het correct gelezen heb, automatisch ingeschakeld als men in achteruit schakelt of als men trager dan 15 km/u rijdt en geeft objecten weer indien korter dan 95 cm.
      Maar men zou via de instellingen het automatisch activeren van de parkeerhulp kunnen uitschakelen alsook of het al dan iet op het infotainment scherm moet weergegeven worden.
      Misschien toch de moeite om er eens achter te zoeken als u er zoveel last van heeft.
      Ik heb me rot gezocht, ook al in de garage gevraagd, niet mogelijk. Ik moet er wel bijzeggen dat onze auto één van de eerste wagens van dat merk/type was, dus er zitten nog wat kinderziektes in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Ja hoor, op de eerste rij in de kleuterklas lijkt het hier wel. Begrijpend lezen hebben ze duidelijk nog niet gehad.
        Toch leuk te vernemen dat je mij niet volledig negeert. LOL
        Aan dat lezen kan je nog altijd iets doen, daar bestaan nog steeds lessen voor. ;-)
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht

Ik heb me rot gezocht, ook al in de garage gevraagd, niet mogelijk. Ik moet er wel bijzeggen dat onze auto één van de eerste wagens van dat merk/type was, dus er zitten nog wat kinderziektes in.
          Misschien heb je een andere versie, dat kan ik natuurlijk niet uitsluiten.
          Ik heb enkel gezocht naar de handleiding van een dergelijke wagen en daar het volgende gevonden.

Hier geven ze aan hoe je het kan aan zetten, omgekeerd dus om uit te zetten.

Misschien kan het helpen, anders heb je pech natuurlijk.
          Het loont de moeite om het eens te bekijken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Voor een (groot) deel betaal je belastingen, taksen en heffingen via het verbruik van energie, of dit nu diesel, benzine of elektriciteit is. Die maar 1000km/jaar doet zal maar een paar tientallen euro's betalen. En die van 50.000 km zal honderden euro's betalen. Maar ergens is het niet helemaal correct door oa de opgelegde wegentaks, vandaar dat ik een voorstander ben van een intelligente kilometerheffing voor alle voertuigen. Technisch kan het perfect, voor vrachtwagens is het al enkele jaren in voege.
            Oh, en wie 50.000 kilometers per jaar met een EV doet, zal al -afhankelijk van factoren zoals batterijsamenstelling en auto- binnen een jaar veel minder milieubelastend rijden dan gelijk welke brandstof aangedreven auto, laat staan voor de komende 10 jaar. Ik dacht dat dit ondertussen al wel duidelijk was, maar er zal wel iemand zijn die één of ander onderzoek online terugvindt dat alles zal weerleggen (zoals de befaamde Luikse professor).
            Zoals al meermaals opgemerkt zal de vrijstelling van wegenbelasting (en het gemis van accijnzen op motorbrandstof) ooit moeten gecompenseerd worden.
            Een kilometerheffing ligt dan voor de hand (en is blijkbaar voor de meeste deelnemers hier een eerlijker belasting).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Een kilometerheffing ligt dan voor de hand (en is blijkbaar voor de meeste deelnemers hier een eerlijker belasting).
              Het is eerlijker als ze het correct doen zoals ooit in het begin voorgesteld, namelijk de rijtaks afschaffen en vervangen door een kilometerheffing. Maar hetgeen ze nu willen is een verkeersbelasting en een kilometerheffing en accijnsverhoging zodat men alles driedubbel betaalt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het is eerlijker als ze het correct doen zoals ooit in het begin voorgesteld, namelijk de rijtaks afschaffen en vervangen door een kilometerheffing. Maar hetgeen ze nu willen is een verkeersbelasting en een kilometerheffing en accijnsverhoging zodat men alles driedubbel betaalt.
                Bij vrachtwagens is dat reeds zo Freddy, en die betalen bij mijn weten geen verkeersbelasting meer.
                Een vriend van mij (zelfstandige handelaar oude metalen) bespaard daar mee tegenover
                zijn vroegere jaarlijkse tax van 1.700€, die mannen rijden natuurlijk veel minder kilometers dan bv. een vervoersbedrijf binnenland.
                Vraag is enkel hoe krijgen ze dat allemaal klaar voor personenwagens.
                Ze zien nu reeds door de bomen het bos niet meer.
                Voorbeeld CNG auto’s, de afspraak was vijf jaar geen verkeersbelasting, ik ken mensen die nu reeds
                8 of 9 jaar met CNG rijden en nog steeds geen tax betalen, zijn ze die dan vergeten of zo of
                is die regel verlengd, ik weet het niet.
                Eerlijkste manier wie veel kilometers doet, veel betaald en omgekeerd, maar dan is er nog de factor
                vermogen en type voertuig, ook niet zo simpel, om dan nog te zwijgen over buitenlanders die ons land doorkruisen.
                Last edited by Geerten; 30 januari 2024, 12:56.

Comment

Working...
                X