Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nieuwe auto-schandaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

    Met de stekker op zich heeft het niet veel te maken denk ik, er zit wat elektronica tussen het aansluitpunt in de auto en de stekker op de trekhaak. Die elektronica (origineel van voertuig fabrikant) moet de communicatie met de auto tot stand brengen. Je kan een trekhaak van gelijk wie kopen, en rechtstreeks aansluiten op de lichten, dat gaat werken. Maar als je die extra veiligheidsvoorzieningen wenst, moet je de aanhangermodule van de constructeur aanschaffen. Veel kost dat niet, kabels plus stopcontact 13-polig en de aanhangermodule is iets van 260 euro.
    Dat weet ik hoor Hombre, die module zit er wel degelijk op hoor, maar ik meen mij
    te herinneren dat ook de 13 polige stekker moet aangepast worden/zijn.
    Omdat ons dochter toen soms ook mijn aanhangwagen gebruikte die was
    uitgerust met een zevenpolige stekker, heb ik dat niet veranderd en er gewoon
    zo een verloopstuk tussen gezet, zal dat eens moeten aanpassen, die stekker
    met aansluitschema heb ik trouwens liggen.

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Er zijn systemen die al eerder verplicht zijn, andere van 2023 en dit jaar nog wat meer.
      De verplichting is tot nu toe voor alle nieuwe wagens, het is te zeggen al deze dat na die datum ontworpen worden en goedgekeurd moeten worden.
      Vanaf juli 2024 wordt het ook verplicht voor alle reeds bestaande modellen die dan nieuw verkocht worden.
      Zo is een achteruitrijcamera bijvoorbeeld ook verplicht op nieuwe modellen, maar er komt de intelligente snelheidsregelaar bij en de zwarte doos plus de reeds bestaande lijst.
      Vanaf juli 2024 zal dus elke nieuw verkochte wagen standaard meer veiligheidssystemen moeten hebben.
      Nederlands artikel, maar de regel is voor gans Europa.

      https://www.blaakautomotive.nl/nieuw...tos-juli-2022/
      Wat Europa wel mag verplichten (ik zie het niet in de lijst staan) is het detectiesysteem voor vergeten personen of huisdieren op de achterbank na afsluiten van de auto. Ieder jaar hoor je zo van drama's over vergeten baby's en honden. Bij mijn auto krijg ik direct bij het stilleggen een melding op het dashboard. Negeer ik die melding gaat een (discreet) alarm af na afsluiten en krijg ik een dringende melding via de app. Mag van mijn part verplicht worden.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #34
        En, wat is jouw punt? Zo een link dumpen zonder zelfs maar een woordje uitleg vind ik maar niets.
        Soit, zoals steeds is dit verhaal van de petrolheads van TopGear maar een klein stukje van het verhaal en moet niet enkel op de PHEV gefixeerd worden:

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #35
          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

          En, wat is jouw punt? Zo een link dumpen zonder zelfs maar een woordje uitleg vind ik maar niets.
          Gewoon een antwoord op de titel Hombre, hoeft daar uitleg bij?

          Comment


          • #36
            En toch is dit nog steeds een heel verkeerd beeld en worden de mensen volgens mij nog steeds belast op bezit en niet op gebruik wat wegenbelasting en allerlei milieubelasting betreft.
            Iemand met een auto dat 300 gr uitstoot, die wordt extreem belast ook al gaat die alle dagen met de trein naar het werk, doet die alle kleine verplaatsingen met de fiets of te voet en gebruikt die de wagen maar 1000 km per jaar wanneer het niet anders kan.
            Wie daarentegen een auto met een uitstoot van 95 gr heeft, maar jaarlijks 50.000 km rijdt en voor het minste zijn wagen uithaalt, die betaalt veel minder niettegenstaande zijn jaarlijkse impact op het milieu veel zwaarder doorweegt.
            En neen, ze gaan belasting op bezit niet rap afschaffen want dat is een vaste inkomst voor de kassa.
            En ze mogen nog 100.000 andere namen uitvinden in plaats van WLTP, nooit zullen die gegevens correct zijn.
            En EV of niet, wie 50.000 km per jaar zou rijden met een EV, die zal nog steeds meer belastend zijn voor het milieu en de files dan wie maar 1000 km per jaar met een moderne diesel of benzine rijdt en voor de rest zich anders verplaatst.
            En als ge 30 jaar geduld hebt met een zeer vervuilende wagen, dan wordt je weer beloond omdat het een oldtimer is.
            Last edited by VerSeg; 29 januari 2024, 00:15.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #37
              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

              Gewoon een antwoord op de titel Hombre, hoeft daar uitleg bij?
              Ik zie geen titel, tenzij ik jouw link aanklik. Ik wil graag zelf bepalen wat ik lees (en sponsor door te klikken).
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #38
                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                Ik zie geen titel, tenzij ik jouw link aanklik.
                Heeft dit draadje dan geen titel Hombre? “Het nieuwe auto-schandaal”

                Trouwens, niets belet je om mij naast de heer VerSeg op je negeer lijst te zetten,
                zoals je in een reeds gesloten draadje beweerde maar duidelijk dan toch niet gedaan hebt….


                Last edited by Geerten; 29 januari 2024, 09:20.

                Comment


                • #39
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  En toch is dit nog steeds een heel verkeerd beeld en worden de mensen volgens mij nog steeds belast op bezit en niet op gebruik wat wegenbelasting en allerlei milieubelasting betreft.
                  Iemand met een auto dat 300 gr uitstoot, die wordt extreem belast ook al gaat die alle dagen met de trein naar het werk, doet die alle kleine verplaatsingen met de fiets of te voet en gebruikt die de wagen maar 1000 km per jaar wanneer het niet anders kan.
                  Wie daarentegen een auto met een uitstoot van 95 gr heeft, maar jaarlijks 50.000 km rijdt en voor het minste zijn wagen uithaalt, die betaalt veel minder niettegenstaande zijn jaarlijkse impact op het milieu veel zwaarder doorweegt.
                  En neen, ze gaan belasting op bezit niet rap afschaffen want dat is een vaste inkomst voor de kassa.
                  En ze mogen nog 100.000 andere namen uitvinden in plaats van WLTP, nooit zullen die gegevens correct zijn.
                  En EV of niet, wie 50.000 km per jaar zou rijden met een EV, die zal nog steeds meer belastend zijn voor het milieu en de files dan wie maar 1000 km per jaar met een moderne diesel of benzine rijdt en voor de rest zich anders verplaatst.
                  En als ge 30 jaar geduld hebt met een zeer vervuilende wagen, dan wordt je weer beloond omdat het een oldtimer is.
                  En niet te vergeten de grote pickup bakken ingeschreven als lichte vracht Freddy, wettelijk zou dat
                  sinds begin 2023 niet meer kunnen, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er achterpoortjes zijn.

                  Comment


                  • #40
                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    En toch is dit nog steeds een heel verkeerd beeld en worden de mensen volgens mij nog steeds belast op bezit en niet op gebruik wat wegenbelasting en allerlei milieubelasting betreft.
                    Iemand met een auto dat 300 gr uitstoot, die wordt extreem belast ook al gaat die alle dagen met de trein naar het werk, doet die alle kleine verplaatsingen met de fiets of te voet en gebruikt die de wagen maar 1000 km per jaar wanneer het niet anders kan.
                    Wie daarentegen een auto met een uitstoot van 95 gr heeft, maar jaarlijks 50.000 km rijdt en voor het minste zijn wagen uithaalt, die betaalt veel minder niettegenstaande zijn jaarlijkse impact op het milieu veel zwaarder doorweegt.
                    En neen, ze gaan belasting op bezit niet rap afschaffen want dat is een vaste inkomst voor de kassa.
                    En ze mogen nog 100.000 andere namen uitvinden in plaats van WLTP, nooit zullen die gegevens correct zijn.
                    En EV of niet, wie 50.000 km per jaar zou rijden met een EV, die zal nog steeds meer belastend zijn voor het milieu en de files dan wie maar 1000 km per jaar met een moderne diesel of benzine rijdt en voor de rest zich anders verplaatst.
                    En als ge 30 jaar geduld hebt met een zeer vervuilende wagen, dan wordt je weer beloond omdat het een oldtimer is.
                    Voor een (groot) deel betaal je belastingen, taksen en heffingen via het verbruik van energie, of dit nu diesel, benzine of elektriciteit is. Die maar 1000km/jaar doet zal maar een paar tientallen euro's betalen. En die van 50.000 km zal honderden euro's betalen. Maar ergens is het niet helemaal correct door oa de opgelegde wegentaks, vandaar dat ik een voorstander ben van een intelligente kilometerheffing voor alle voertuigen. Technisch kan het perfect, voor vrachtwagens is het al enkele jaren in voege.
                    Oh, en wie 50.000 kilometers per jaar met een EV doet, zal al -afhankelijk van factoren zoals batterijsamenstelling en auto- binnen een jaar veel minder milieubelastend rijden dan gelijk welke brandstof aangedreven auto, laat staan voor de komende 10 jaar. Ik dacht dat dit ondertussen al wel duidelijk was, maar er zal wel iemand zijn die één of ander onderzoek online terugvindt dat alles zal weerleggen (zoals de befaamde Luikse professor).

                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #41
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                      En niet te vergeten de grote pickup bakken ingeschreven als lichte vracht Freddy, wettelijk zou dat
                      sinds begin 2023 niet meer kunnen, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er achterpoortjes zijn.
                      Uiteraard, net zoals ze nu weer belachelijk doen over bedrijfswagens met motor op fossiele brandstoffen.
                      Elke bedrijfswagen dat na 4 jaar einde contract is, belandt daarna in privé en gaat dus als privé-wagen met fossiele brandstof nog veel langer mee op dezelfde banen!
                      Op een 1.5 benzine met weinig uitstoot betaalt de privé-eigenaar elk jaar een 400€ belasting, een werknemer betaalt daar al tussen de 2.000 en 3.000€ per jaar voor en krijgt op de wagen geen pensioen, geen dertiende maand, geen vakantiegeld daar waar iemand zonder bedrijfswagen meestal ook hoger loon heeft en verplaatsingskosten trekt voor zijn wagen met fossiele brandstof dat mogelijks een veel hogere uitstoot heeft.
                      Een bedrijfswagen is gegarandeerd onderhouden en zelden ouder dan 4 of 5 jaar met telkens verplicht betere milieunormen!
                      Op een niet al te dure 2.0 diesel betaalt men al rap meer dan 4.600€ belasting per jaar plus nog zijn eigen bijdrage!
                      En op de hoop toe is het grootste deel van die belasting berekend op de catalogusprijs zonder korting, de uitstootbelasting is daar een vermenigvuldigingsfactor op.
                      De meerderheid zijn ook mensen die de wagen nodig hebben voor de uitvoering van hun job.
                      Voor milieu en de kassa van de staat is een bedrijfswagen dus eigenlijk een pluspunt.
                      Daarentegen nog ettelijke jaren een nadeel voor de bestuurder tijdens zijn pensioen, want ten opzichte van extra loon is er geen pensioen berekend op de waarde van de wagen.
                      Voor de overheid telt maar één ding en dat is de kassa vullen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #42
                        Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Trouwens, niets belet je om mij naast de heer VerSeg op je negeer lijst te zetten,
                        zoals je in een reeds gesloten draadje beweerde maar duidelijk dan toch niet gedaan hebt….


                        Euh? Slecht geslapen jongen? Maandagblues? Ga jij mij nu vertellen wie ik al dan niet op een negeerlijst zet en er eventueel ook weer af haal? Mag ik mijn mening niet zeggen in een topic die ik zelf heb aangemaakt?
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #43
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Mag ik mijn mening niet zeggen in een topic die ik zelf heb aangemaakt?
                          Een bank vooruit en een kus van de juf Hombre.

                          Comment


                          • #44
                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Mag ik mijn mening niet zeggen in een topic die ik zelf heb aangemaakt?
                            Zou je dan ook je eigen getypte titel van het topic niet kunnen weten? LOL
                            Of ook nog niet goed wakker? ;-)
                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Ik zie geen titel, tenzij ik jouw link aanklik.
                            Nog een koffie en het komt in orde. ;-)
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #45
                              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                              Een bank vooruit en een kus van de juf Hombre.
                              En hij zat al op de eerste plaats. ;-)
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X