Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaalbaar goed latte toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betaalbaar goed latte toestel?

    Mijn vriendin heeft nu een kleine dolce gusto maar is fan van latte koffies met echte koffiebonen te vullen, wel wat onderhoud maar zou beter zijn voor de echte koffiefans.

    Pro horeca toestellen kosten snel €600-€800
    Lidl heeft nu een iets betaalbaardere maar nog dure van €389



    Dit hierondee zijn hier betaalbare expresso machines, maar kun je daar lattes mee maken?



    Deze zou nog iets voor haar zijn, maar wss geen latte?


    Want ik heb al reviews van Philips types 24xx gezien die na 1j al stuk zijn.

    Heeft iemand hier een goede prijs/kwaliteit latte toestel of tip met goede reviews (pakweg €100-€200) die langer meegaat?

  • #2
    Espressomachines zijn al heel lang geleden uitgevonden (Italië) door hen die geen koffie kunnen zetten. Deze apparaten doen niets anders als de veel goedkopere Senseo apparaten: in een espressomachine wordt heet water bij een druk van ongeveer 9 bar door circa10 gram fijn gemalen koffie geperst. Ik ken veel mensen die deels door ruimtegebrek weer de tijd teruggedraaid hebben en weer met de hand heet water door een koffiefilter laten druipen waardoor je extra zin krijgt in een bakje doordat je de aroma van de koffie ruikt tijdens het zetten. Ik heb ook zo'n professionele espressomachine gehad (gekregen) en er na een week weer afstand van gedaan: nam te veel ruimte in beslag en de koffie smaakte niet beter dan de traditionele druppelmethode.

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de info, ik drink geen koffie dus ken er niets van.
      Dacht dan sommige expresso machines misschien lattes konden maken.
      Bestaat er dan een categorie 'latte machines' bvb op bol/coolblue enz of hoe heten die dan officieel?
      Hopelijk krijg ik vanavond nog wat tips, met de feestdagen op komst :-)

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Bedankt voor de info, ik drink geen koffie dus ken er niets van.
        Dacht dan sommige expresso machines misschien lattes konden maken.
        Bestaat er dan een categorie 'latte machines' bvb op bol/coolblue enz of hoe heten die dan officieel?
        Hopelijk krijg ik vanavond nog wat tips, met de feestdagen op komst :-)
        Waarom zou men met een goedkoper toestel geen latte kunnen maken?
        Winkel lukraak gekozen.

        Met de Nespresso Lattissima One verwent u zichzelf met een Cappuccino of Latte Macchiato van topkwaliteit in uw eigen huis. Het nieuwe en innovatieve ver...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Kijk vandaag/morgen bij de bekendste eendagsaanbieder.

          er staan nverschillende aan een interessante prijs.
          ik heb er jaren terug de Mellita t gekocht.
          deze maakt lekkere late's in een verhouding die je zelf kan instellen.
          en in een glazen tas komt het pas echt tot zijn recht door de drie lagen.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            De optimale smaak van ‘echte koffiebonen’ heb je alleen als je vers bonen maalt, niet als je voorverpakte gemalen koffie koopt. Espresso heeft een zeer fijne maling nodig, en dat lukt niet met een goedkoop molentje. Bij de kosten van zo’n goedkope espressomachine komt dus nog die van een molen, als de smaak echt de hoofdreden is om te wisselen.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
              Deze zou nog iets voor haar zijn, maar wss geen latte?
              https://www.lidl.nl/p/silvercrest-ki...tel/p100352061
              Die heeft toch dit: Draaibaar 2-in-1 hogedrukstoompijpje: heetwateruitloop en melkopschuimmondstuk?
              Dan kan je toch een latte maken?
              Of het een goede machine is, dat laat ik er even buiten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Die heeft toch dit: Draaibaar 2-in-1 hogedrukstoompijpje: heetwateruitloop en melkopschuimmondstuk?
                Dan kan je toch een latte maken?
                Of het een goede machine is, dat laat ik er even buiten.
                Dit is een cloon van de Illy Francis X1. Mooi retro design. Aan die prijs neem je geen groot risico, dus je kan het altijd es proberen. En een online bestelling kan steeds retour.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                  Dit is een cloon van de Illy Francis X1. Mooi retro design. Aan die prijs neem je geen groot risico, dus je kan het altijd es proberen. En een online bestelling kan steeds retour.
                  Wel opletten met dat altijd retour mogen sturen.
                  Wettelijk gezien is het enkel in ongebruikte toestand of met een toegestane waardevermindering indien niet als nieuw verkoopbaar.
                  Men mag thuis dezelfde handelingen doen zoals men in een winkel kan doen, dus kijken, aanraken maar niet specifiek gebruiken.
                  De ene winkel aanvaardt het, de andere niet.
                  De ene winkel rekent niets aan, de andere wel, net als de terugzendkosten.

                  En zou een kloon aan 1/6 van de prijs dezelfde kwaliteit kunnen bieden?
                  Zal wel wat meer achter zitten vrees ik.
                  Last edited by VerSeg; 21 november 2023, 09:29.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Wel opletten met dat altijd retour mogen sturen.
                    Wettelijk gezien is het enkel in ongebruikte toestand of met een toegestane waardevermindering indien niet als nieuw verkoopbaar.
                    Men mag thuis dezelfde handelingen doen zoals men in een winkel kan doen, dus kijken, aanraken maar niet specifiek gebruiken.
                    De ene winkel aanvaardt het, de andere niet.
                    De ene winkel rekent niets aan, de andere wel, net als de terugzendkosten.

                    En zou een kloon aan 1/6 van de prijs dezelfde kwaliteit kunnen bieden?
                    Zal wel wat meer achter zitten vrees ik.
                    Ja dat is waar, steeds goed de kleine lettertjes lezen en eventueel zelfs eens bellen.
                    ik mail meestal want dan heb je direct een bewijs.

                    Ooit eens een luchtontvochtiger gekocht voor de kelder ( maar er was toen een probleem , intussen opgelost ) deze haalde wel veel water uit de lucht maar gaf tegelijkertijd ook te veel warmte af. Getest, maar terug netjes laten drogen en gepoetst. Dit werd zonder problemen teruggenomen door CB.

                    Over de kwaliteit van die Silvercrest spreek ik me niet uit maar over het algemeen zit het hem toch érgens.

                    Persoonlijk zou ik DeLonghi kiezen, als je de aanbiedingen in de gaten houdt kan je daar best betaalbare toestellen vinden die hun kwaliteit al bewezen hebben.Denk er wel aan dat die toestellen een minimum aan onderhoud nodig hebben.

                    Wil je vooral latte, dan kan je ook een losse melkopschuimer kopen. Is ook niet zo duur.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Persoonlijk zou ik DeLonghi kiezen, als je de aanbiedingen in de gaten houdt kan je daar best betaalbare toestellen vinden die hun kwaliteit al bewezen hebben.Denk er wel aan dat die toestellen een minimum aan onderhoud nodig hebben.
                      Vaak zijn de zwette vrijdagen niet zo interessant en moet men goed opletten, maar ik heb de indruk dat ze dit jaar wat meer moeite doen.
                      De'Longhi doet zelf ook redelijk mooie acties op bepaalde toestellen, maar zeker deze toestellen dan ook elders bekijken dan rechtstreeks bij hun.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Awel ik zal u es etwa vertellen sie …
                        De vriend van onze dochter was op zoek naar een volautomatische espressso machine. Ik weet dat jij heel tevreden bent ( hopelijk nog ? ) van je DeLonghi. Dus wij op zoek naar een bepaald type van Delonghi.

                        Was toch wel in aanbieding zeker ( op de site van Delonghi ) wegens zwarte ( oei, is dat wel woke ? ) vrijdag.

                        MAAR…voor je eerste aankoop,krijg je bij Delonghi 10%
                        Dit kan je niet samenvoegen met een andere actie ( zoals bv Black Friday.

                        MAAR (2) … je kon dit toestel ook kopen ZONDER Black Friday korting.

                        En weet je wat ? Uiteindelijk goedkoper aan de normale prijs -10% welkomstkorting.

                        Voor espressomachines vragen ze echt de zotste prijzen. En tijdens het zoeken ondervonden we dat de site van Delonghi uiteindelijk nog het goedkoopste was.

                        Je mag ook niet alleen naar de benaming kijken , maar kijk ook naar het typenummer.
                        Want net zoals bij wagens komt er soms een lichte upgrade uit.
                        Soms zeer nuttig, soms ook niet en dan kan je overwegen om het vorige model te kopen.

                        Delonghi blijkt ook zeer onderhoudsvriendelijk ( op een ander forum gelezen ). Zijn grote concurrent Jura doet bepaalde onderhoudsbeurten liever zelf, en dan is dat weer een extra kost.

                        edit: ook goed kijken of je op Delonghi België zit. Uiteraard kan je elders wellicht ook kopen, maar voor garantie lijkt me België toch het best. Delonghi komt ook aan huis herstellen.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Delonghi blijkt ook zeer onderhoudsvriendelijk ( op een ander forum gelezen ). Zijn grote concurrent Jura doet bepaalde onderhoudsbeurten liever zelf, en dan is dat weer een extra kost.

                          edit: ook goed kijken of je op Delonghi België zit. Uiteraard kan je elders wellicht ook kopen, maar voor garantie lijkt me België toch het best. Delonghi komt ook aan huis herstellen.
                          De onze hebben we toen via CB gekocht en er was 5 jaar fabrieksgarantie aan huis bij door De'Longhi (hun hersteldienst).
                          Of De'Longhi de beste zijn weet ik niet, maar wij zijn er tot nu toe toch tevreden van.
                          We zullen wel zien na 5 jaar en 1 dag.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Haha, tegenwoordig is het 3 jaar. +1 dag…en dat is dan wellicht “planned obsolescence​”
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Haha, tegenwoordig is het 3 jaar. +1 dag…en dat is dan wellicht “planned obsolescence​”
                              Heb het eens bekeken en het hangt af van type toestel zie ik en van de registratie.
                              Er zijn er met 2, 3 en 4 jaar, maar 3 is precies het meest voorkomend.
                              Ja, acties en zo veranderen permanent.
                              Nu ja, ge hebt dan wel een actie met korting gehad ook.
                              Best gaat niets stuk.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X