Ik heb een Peugeot 307cc 2j geleden 2e hands gekocht voor €3500 op 93.000km en was van plan op +-110.000 de distributieriem te vervangen. Vorig weekend hoorde ik een geluid (alsof ik over iets reed) en auto kon niet meer starten, ook ramen gingen niet meer omlaag en tijdje met 4 pinkers aan in eco modus op 103.000km ongeveer. Ik dacht dat het de starter was die stuk was. Een maat zei ik zou dit risico niet hebben genomen en direct distributieriem vervangen.
Een garagist keek en zei
Van deze motor is alles kapot in de cilinderkop. Kleppen zijn krom (niet allemaal maar toch de helft) en de nokkenassen zijn ook kapot. Best kijken we voor een tweede hands cilinderkop ipv alle onderdelen nieuw te kopen. Want de kop zelf kan ook gekraakt zijn.
Een maat zegt :
Je zal die eerst moeten vinden.
Beter een heel blok zoeken, de motor moet er toch uit, blok van zijn auto kostte €3000. Anders moet ie heel herbouwd worden , veel werkuren
Mijn budget is wel heel beperkt, zou dit veel kosten een 2e hands cilinderkop en waar zou ik dit kunnen vinden voor een Peugeot 307cc van 2004? Weet iemand goede 2e hands sites en is dit nog te vinden?
Een garagist keek en zei
Van deze motor is alles kapot in de cilinderkop. Kleppen zijn krom (niet allemaal maar toch de helft) en de nokkenassen zijn ook kapot. Best kijken we voor een tweede hands cilinderkop ipv alle onderdelen nieuw te kopen. Want de kop zelf kan ook gekraakt zijn.
Een maat zegt :
Je zal die eerst moeten vinden.
Beter een heel blok zoeken, de motor moet er toch uit, blok van zijn auto kostte €3000. Anders moet ie heel herbouwd worden , veel werkuren
Mijn budget is wel heel beperkt, zou dit veel kosten een 2e hands cilinderkop en waar zou ik dit kunnen vinden voor een Peugeot 307cc van 2004? Weet iemand goede 2e hands sites en is dit nog te vinden?
Comment