Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwpoort : overijverige scanwagen parkeerboetes in 2 min (!)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Ik heb geen invalidekaart,maar is die kaart niet gekoppeld aan het plaatnummer van de wagen??
    En als dat zo zou zijn,dan riskeer je toch een boete omdat je op een invalideplaats staat?
    Neen een invalidenkaart is op naam van een persoon, niet op de nummerplaat !
    Zo kan een invalide met zijn kaart ook met anderen meerijden en dan de kaart leggen omdat hij slecht ter been is

OEPS, bij het verder lezen zag ik dat ook Oldie en Verseg dit reeds beantwoord hebben, voor wat eerst alles lezen al niet goed is ...

iets wat ik echter steeds meer merk is dat er enorm van geprofiteerd wordt, tegenwoordig is het blijkbaar heel erg makkelijk om zo'n kaart te bekomen
    Als je maar een "goede" huisarts hebt

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Als ik mij hier in België aan de toegelaten snelheid hou, dan moet ik de laatste maanden op secundaire wegen permanent op de rem gaan staan.
      Het is voor velen een mode geworden om 40 à 45 te rijden in een zone 70, 30 à 35 in een zone 50 en misschien 50 op de enkele plaatsen waar het nog 90 is.
      In een zone 30 is het een mix, enkelen houden zich aan de 30 en de rest is verdeeld, ofwel rijden ze 50 ofwel 15.
      Op snelwegen rijden er veel onnodig uiterst links aan 100 à 110 of in het midden aan 90 en ze vertikken het om rechts te rijden.
      Volledig ook mijn ervaring !

Ook heel veel mensen die op vakantie gaan richting zuiden in de zomer, 't is er duidelijk aan te zien dat ze eigenlijk alleen maar met de auto rijden als het vakantie is, heel erg en een groot gevaar op de weg !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
        Gisteren waren wij even uitgestapt voor 2 min om een trui te kopen in een winkel in Nieuwpoort, direct van tafel genomen, betaald en bij buitenkomst meteen een parkeerboete van €30.
        Indien u meent onterecht een parkeerboete te hebben gekregen, kunt u bezwaar indienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Indien u meent onterecht een parkeerboete te hebben gekregen, kunt u bezwaar indienen.

Men reed maar heel even 160 en werd net dan geflitst, dus niet akkoord dat dit mag beboet worden?
          Mocht dat excuus werken, het zou mooi zijn.
          Al is het hier geen boete, wel een parkeertarief.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Als ik mij hier in België aan de toegelaten snelheid hou, dan moet ik de laatste maanden op secundaire wegen permanent op de rem gaan staan.
            Het is voor velen een mode geworden om 40 à 45 te rijden in een zone 70, 30 à 35 in een zone 50 en misschien 50 op de enkele plaatsen waar het nog 90 is.
            In een zone 30 is het een mix, enkelen houden zich aan de 30 en de rest is verdeeld, ofwel rijden ze 50 ofwel 15.
            Op snelwegen rijden er veel onnodig uiterst links aan 100 à 110 of in het midden aan 90 en ze vertikken het om rechts te rijden.
            Dat is omdat ze er hier een zootje van gemaakt hebben van een veelvoud aan zones en beperkingen en dat elke gemeente zijn eigen ding doet. Er is totaal geen consistentie. De ene keer is het hele centrum 30, dan enkel aan scholen, dan enkel als het echt school is, dan is het 50 of 70, soms op plaatsen waarvan je denkt "waarom?". Hier ook, de borden van "centrum" (wit met zwarte rand en zwarte outline huizen) en dan 5 meter verder een bord "zone 50". Dat is dus dubbel-op. Maar dan aan het einde van de bebouwde kom loopt die zone 50 nog 10km verder tussen het veld en de koeien over een goede weg waar het eigenlijk 70 zou moeten zijn. Dan is er een fietsstraat en de volgende gemeente hagt er dan een spandoek "de hele gemeente is fietsstraat". Wat is het nu? Is een spandoek al een reglementair verkeersbord?

Neem daarbij dat de gemeentebesturen trajectcontroles invoeren zonder enig overzicht aan privé bedrijven... Zijn die geijkt? Als ik geflitst wordt staat op het PV welk toestel en laatste ijking. Maar daar? En 1 per uur te snel en betalen.

En zo kan iedereen wel een tijd doorgaan met van die idiote pestmaatregels die enkel de bedoeling hebben geld uit onze zakken te kloppen. Wat wil je dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Volledig ook mijn ervaring !

Ook heel veel mensen die op vakantie gaan richting zuiden in de zomer, 't is er duidelijk aan te zien dat ze eigenlijk alleen maar met de auto rijden als het vakantie is, heel erg en een groot gevaar op de weg !

grts
              Sieg

Vandaar dat wij, nu we het kunnen, nooit in de zomer op reis gaan. Dan heb je daarbij nog de talloze caravantrekkers en mobilhomes, waarvan de meesten ook slechts 90 km/u rijden op de autowegen. Het is al erg genoeg met de vele vrachtwagens, maar als de caravantrekkers/mobilhomes er nog eens bijkomen, dan is het pas kermis. Vroeger kon je door op zaterdag te rijden ook nog merken dat er minder of geen vrachtwagens op de baan waren, nu is dat nauwelijks merkbaar, ze bollen blijkbaar op elke dag van de week.

PS Ik dacht dat er jaren geleden o.a. in Frankrijk zelfs een verbod was voor vrachtwagens om tijdens het weekend te rijden (??) Correct me if I am wrong. Ik herinner me nog dat de parking aan de grensovergang in Rekkem bomvol vrachtwagens stond ... of was dat gewoon om te delclareren toen nog ?
              Last edited by LesC; 28 oktober 2023, 08:52. Reden: Quote hersteld door code te verbeteren

Comment

Er zou een omheint gebied met spijkermatten moeten komen waar men zowel overdag als in de nacht zonder licht zo snel mag rijden als men wil en ook mag parkeren op een plaats die de bestuurder het beste uitkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                  Vandaar dat wij, nu we het kunnen, nooit in de zomer op reis gaan. Dan heb je daarbij nog de talloze caravantrekkers en mobilhomes, waarvan de meesten ook slechts 90 km/u rijden op de autowegen. Het is al erg genoeg met de vele vrachtwagens, maar als de caravantrekkers/mobilhomes er nog eens bijkomen, dan is het pas kermis. Vroeger kon je door op zaterdag te rijden ook nog merken dat er minder of geen vrachtwagens op de baan waren, nu is dat nauwelijks merkbaar, ze bollen blijkbaar op elke dag van de week.

PS Ik dacht dat er jaren geleden o.a. in Frankrijk zelfs een verbod was voor vrachtwagens om tijdens het weekend te rijden (??) Correct me if I am wrong. Ik herinner me nog dat de parking aan de grensovergang in Rekkem bomvol vrachtwagens stond ... of was dat gewoon om te delclareren toen nog ?
                  Het is niet omdat ze hier met een caravan 120 mogen rijden (tenzij het hele span meer dan 3.5 ton is) dat het een goed idee is om dat te doen.

Zoals zoveel hier schijn jij er van uit te gaan dat de snelheidlimiet dat is wat me MOET rijden. Enkel op de snelweg is er een minimum. En dan nog "tenzij de omstandigheden het niet toelaten"...

Comment

Ik reageer op #36 van jou waar je letterlijk schrijft:
                    Dan heb je daarbij nog de talloze caravantrekkers en mobilhomes, waarvan de meesten ook slechts 90 km/u rijden op de autowegen.
                    Wat perfect in orde is: 120 is het maximum, 70 het minimum (tenzij de omstandigheden het niet toelaten).

Ik ga niet elke keer de volledige thread doorlezen omdat je misschien ergens anders iets geschreven hebt dat misschien niet 100% hetzelfde is als in je laatste post. Ik heb ook je volledige post #36 in de quote gezet, dus uit context getrokken is het ook niet.

Comment

Is het je nooit opgevallen dat iedereen die trager dan jij rijdt een idioot is en iedereen die sneller gaat een maniak? (Quote van George Carlin.)
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Niet akkoord. Je moet dus het parkeerreglement van elke gemeente en stad kennen volgens u ?
                        In Koksijde en in veel andere gemeenten is dit ter plaatse gewoon aangegeven met 'betalend' en hoe weet je dan wat je allemaal aan je voorruit moet leggen ? Dat staat nergens aangegeven.
                        Pas als je naar de parkeerautomaat loopt zie je de uitleg van de kleurtjes ... maar wij moeten niet betalen, dus lopen wij nooit naar de parkeerautomaat.

Nu voor mij speel het allemaal geen rol, ik parkeer dus overal gratis (met uitzondering van betalende privé parkeergarages of -parkings) en dit zowel in binnen- als in buitenland.

Die kleurtjes hebben niks meer met het verkeersreglement te maken ... ik vind het alleszins niet terug in de Belgische verkeerscode.

Volgens mij is dit de enige reden ...

Naast de algemene verkeerscode hebben alle gemeenten het recht een eigen parkeerbeleid en regels te voeren. Parkeren en parkeerplaatsen hebben niets met verkeer te maken. Vandaar, spijtig, dat er zoveel chaotische toestanden ontstaan.
                        Zo is de toegelaten parkeertijd in de blauwe zone bepaalbaar door de gemeente. In Dendermonde is dat bv 2 uur.

Er bestaat ook zoiets als internet voor regels in Koksijde als dat er internet is om hier je beklag te doen over onvoldoende info.

Je kan er eveneens een pdfke ophalen met betekenis van de kleuren, .... en als toemaatje vind je er ook de Albertlaan in weer.

Google is my friend

betalend-parkeren Koksijde

Last edited by Wim.Vanmaele; 27 oktober 2023, 17:20.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                          Gisteren waren wij even uitgestapt voor 2 min om een trui te kopen in een winkel in Nieuwpoort, direct van tafel genomen, betaald en bij buitenkomst meteen een parkeerboete van €30.

De verkoopster van de winkel zei dat zij al 28 boetes heeft dit jaar daar in Nieuwpoort, van eens kort brood te halen enz.

Blijkbaar rijd er daar een overijverige scanwagen de Albertlaan gans de zaterdag en zo dag heen en terug om de stadskas te spijzen zei de lokale verkoopster.

Mijn collega vertelt net dat hij er ook aan hing onlangs daar en ook €30.

Zelf kreeg ik enkele jaren geleden ook een boete in een villawijk toen ik daar onderweg was naar een parkeermeter (!). Heb die moeten aanvechten want was echt niet normaal, zo op de mensen vliegen en werd geannuleerd.

Jammer, Nieuwpoort was vroeger een gezellige stad, deze aggressieve praktijken na pas 2 min al boetes verpesten de sfeer daar.

Nog mensen zulke extreme ervaringen in Nieuwpoort?
                          Sorry,

Heeft helemaal niets met aggressieviteit van de gemeente te maken. Enkel met rechten en plichten. Je mag je wagen zonder probleem in Nieuwpoort parkeren, dat recht heb je. Je moet wel de gangbare regels toepassen van Nieuwpoort en dat is een plicht.
                          Had je die gevolgd, had je geen retributie of parkeerticket moeten betalen. Dat dit de volle pot is, is heel normaal. Voor hetzelfde geld stond je daar al uren en zou je daar nog uren hebben gestaan.

In een niet-betalende parkeerzone, die blauw is ingekleurd ben je steeds verplicht je parkeerschijf te gebruiken wanneer je er je wagen plaatst.
                          In een betalende perkeerzone ben je steeds verplciht een ticket te nemen voor het plaatsen van je wagen. Op bepaalde plaatsen kan er mogelijkheid zijn om een ticket te nemen dat je gedurende een bepaalde tijd gratis mag parkeren.

Of je nu voor 2 minuten, 3 minuten, 15 minuten stilstaat speelt nu echt geen rol. Je staat stil en vervolgens dient je de regels te volgen die op die plaats gelden.
                          Stond je in een blauwe zone, dan had je in die 2 minuten toch je parkeerschijf kunnen uithalen, aanpassen en diende je niet als een haas naar de winkel te hollen en terug te hollen.
                          Stond je in een betalende zone, dan had je in minder dan 2 minuten toch een ticket kunnen nemen voor een gratistijd van x minuten en dan rusitg je inkopen doen.

Je spreekt van 2 minuten ... Zo spreken velen die menen snel een boodschap te doen en zo een argument dneken te hebben om regels te omzeilen. Nu, je mag mij altijd eens tonen hoe je dat doet.
                          1) Vanaf het ogenblik dat je de deur sluit.
                          2) Hollen naar de winkel
                          3) Het ndoige materiaal nemen, controleren indien dit wel correct is, of speelt de maat geen rol
                          4) Aanschuiven aan de kassa
                          5) Kassierster de code scannen en afrekenen
                          6) Pinnen of wat dan ook
                          7) Hollen naar je wagen.

Ik hoop dan ook dat je regelmentair stond en niet zoals veel spoedkopers denken te moeten doen, deels op het voetpad met 4 pinkers op....

Er is zo'n spreekwoord dat zegt: "Wie zjn gat verbrandt, moet op de blaren zitten"
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Moderator Note: Enkele niet ter zake doende berichten en bovendien mogelijk op de man verwijderd.

Moderator Warning: Blijf uit mekaars haren en mekaars buurt, heren. D'er zijn al conflicten genoeg in de wereld.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Sorry,

Heeft helemaal niets met aggressieviteit van de gemeente te maken. Enkel met rechten en plichten. Je mag je wagen zonder probleem in Nieuwpoort parkeren, dat recht heb je. Je moet wel de gangbare regels toepassen van Nieuwpoort en dat is een plicht.
                              Had je die gevolgd, had je geen retributie of parkeerticket moeten betalen. Dat dit de volle pot is, is heel normaal. Voor hetzelfde geld stond je daar al uren en zou je daar nog uren hebben gestaan.
                              1) Vanaf het ogenblik dat je de deur sluit.
                              2) Hollen naar de winkel
                              3) Het ndoige materiaal nemen, controleren indien dit wel correct is, of speelt de maat geen rol
                              4) Aanschuiven aan de kassa
                              5) Kassierster de code scannen en afrekenen
                              6) Pinnen of wat dan ook
                              7) Hollen naar je wagen.
                              Ook mijn eerste gedacht Wim, op twee minuten gaan winkelen is wel héél snel.
                              Nieuwpoort gebruikt blijkbaar dezelfde scanwagen als Middelkerke, en die geven je
                              blijkbaar een speling van 15 minuten, las ik op de website van Middelkerke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ook mijn eerste gedacht Wim, op twee minuten gaan winkelen is wel héél snel.
                                Nieuwpoort gebruikt blijkbaar dezelfde scanwagen als Middelkerke, en die geven je
                                blijkbaar een speling van 15 minuten, las ik op de website van Middelkerke.
                                En voor sommigen het weer verkeerd gaan interpreteren, je kan niet 15 minuten blijven staan zonder ticket en dan gewoon wegrijden.
                                Je moet uiterst binnen de vastgelegde (hier 15) minuten nadat je nummerplaat gescand werd, een ticket genomen hebben (of via de app), ook al is dat voor de gratis periode.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X