Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwpoort : overijverige scanwagen parkeerboetes in 2 min (!)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
    Voor mij blijft dat een boete. TS heeft niet gekozen voor het tarief van lang parkeren, maar heeft geen ticket gekocht omdat hij slechts twee minuten dacht weg te zijn (wat, ik geef toe, fout is).
    Zij die de tarieven bepalen beschouwen dat als kiezen voor het tarief van lang parkeren ... wat het in feite niet is, zij maken dat er van.
    Als er geen scanwagen of parkeerwacht voorbijkomt gedurende die twee minuten, dan lukt het ... anders niet.
    Fout, hij heeft niet de regels gevolgd voor betalend parkeren, men moet meteen na het parkeren een parkeerticket kopen, soms kan men daar ook kiezen voor een tijd gratis te parkeren, dat is de enige juiste manier.
    Ik weet wel dat mensen snel denken van het kan geen kwaad, het is meer voor even, maar men heeft niet altijd het geluk om niet betrapt te worden.
    Men parkeert de wagen, men neemt een ticket voor 30 minuten gratis parkeren, men gaat naar de winkel, men vertrekt binnen de 30 minuten en men zal geen enkele retributie, boete of wat ook moeten betalen ook al zou de scanwagen ondertussen 50 keer passeren.
    Het niet respecteren van de regels is hier de enige oorzaak van die retributie, hoe vervelend het ook is en hoeveel pech men ook heeft dat die scanwagen net dan gepasseerd is.
    Die kan toch ook niet aan elke wagen blijven kijken of die binnen de twee minuten vertrekt?

Er zijn parkeergarages waar men met nummerplaatherkenning werkt, daar lukt het meestal wel om binnen de gratis parkeertijd terug te vertrekken, maar bij straatparkeren worden geen nummerplaten gelezen.
    Last edited by VerSeg; 25 oktober 2023, 17:47.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het is gewoon zoals ook nete beaamt zakkenvullerij voor de gemeenten/steden. Je moet maar eens zien naar het artikel dat ik plaatste in #7.
      Hadden sommigen gemeenten/steden deze inkomsten niet, dan waren ze failliet.

In sommige steden kan het wel, daar waar sensoren in de grond zitten op parkeerplaatsen (op héél veel plaatsen in Frankrijk), ook met een parkeerkaart kan het, maar dan moet het aangeduid staan met "Eerste half uur gratis - parkeerkaart gebruiken". Dat gaan ze natuurlijk niet overal doen want dan droogt hun goudmijn (zoals net het terecht noemt) op.
      In de winkelstraten van Roeselare zitten die sensoren er ook op veel plaatsen, staat duidelijk
      aangeduid, (30min)
      Zo een grote goudmijn zal het daar wel niet meer zijn, in het begin hadden ze er 18 parkeerwachters,
      nu nog zes, ze konden er na een tijd hun eigen loon niet meer uit halen.
      Eenmaal de mensen het door hebben…..

Comment

Klopt, maar weet ook dat ALLE boetes in België veeeeeeeel en veeeeeeeel te laag zijn.
        Dat ze maar rap ook het rijbewijs met punten invoeren zodat zij die hardleers zijn en de boetes toch met de glimlach betalen, ook eens gaan nadenken.
        Zo kan het tot 400 euro kosten in Nl wanneer iemand ten onrechte op een mindervaliden plaats gaat parkeren ... dat is pas een boete .
        In België is het slechts 174 euro.

PS Het is ook duidelijk te zien wanneer je van Nederland naar België rijdt.
        Nederlanders houden zich perfect aan de snelheidsbeperkingen, maar éénmaal de grens over gaat in België het gas erop .
        Ze weten het dus heel goed.
        Ik kom vaak in België en houd me net als in Nederland aan de geldende max snelheid en ik word door bijna iedereen met zeer hoge snelheid voorbij gezoefd met een overschrijding van vaak meer dan 50%. En dat op twee baans wegen met gelijkvloerse kruisingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

Ik kom vaak in België en houd me net als in Nederland aan de geldende max snelheid en ik word door bijna iedereen met zeer hoge snelheid voorbij gezoefd met een overschrijding van vaak meer dan 50%. En dat op twee baans wegen met gelijkvloerse kruisingen.
          Dat zullen dan wel andere Nederlanders zijn .
          Ik heb of had het vooral over de E17 die België doorkruist van Nederland naar Frankrijk.
          En als de Nederlanders tijdens de verlofperiode op de E17 door België naar Frankrijk trekken, dan valt het nog meer op, dan is het nog erger.
          Maar ik begrijp het, jij vertegenwoordigt natuurlijk niet alle Nederlanders, je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.

Comment

Dat zullen dan wel andere Nederlanders zijn .
            Ik heb of had het vooral over de E17 die België doorkruist van Nederland naar Frankrijk.
            En als de Nederlanders tijdens de verlofperiode op de E17 door België naar Frankrijk trekken, dan valt het nog meer op, dan is het nog erger.
            Maar ik begrijp het, jij vertegenwoordigt natuurlijk niet alle Nederlanders, je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
            De meeste hardrijders vind ik doorgaans onder de bestelwagens, echt niet normaal soms.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

De meeste hardrijders vind ik doorgaans onder de bestelwagens, echt niet normaal soms.
              Tsja, iedereen kent ondertussen wel de beruchte witte bestelwagens ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

Als ik mij hier in België aan de toegelaten snelheid hou, dan moet ik de laatste maanden op secundaire wegen permanent op de rem gaan staan.
                Het is voor velen een mode geworden om 40 à 45 te rijden in een zone 70, 30 à 35 in een zone 50 en misschien 50 op de enkele plaatsen waar het nog 90 is.
                In een zone 30 is het een mix, enkelen houden zich aan de 30 en de rest is verdeeld, ofwel rijden ze 50 ofwel 15.
                Op snelwegen rijden er veel onnodig uiterst links aan 100 à 110 of in het midden aan 90 en ze vertikken het om rechts te rijden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Tsja, iedereen kent ondertussen wel de beruchte witte bestelwagens ... .
                  Misschien iets voor u, die kunt ge nog hebben met stalen velgen en hoge banden. LOL
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Als ik mij hier in België aan de toegelaten snelheid hou, dan moet ik de laatste maanden op secundaire wegen permanent op de rem gaan staan.
                    Het is voor velen een mode geworden om 40 à 45 te rijden in een zone 70, 30 à 35 in een zone 50 en misschien 50 op de enkele plaatsen waar het nog 90 is.
                    In een zone 30 is het een mix, enkelen houden zich aan de 30 en de rest is verdeeld, ofwel rijden ze 50 ofwel 15.
                    Op snelwegen rijden er veel onnodig uiterst links aan 100 à 110 of in het midden aan 90 en ze vertikken het om rechts te rijden.
                    Probleem is dat iedereen denkt de beste chauffeur te zijn op de weg.
                    Zelfs als je je aan de maximum snelheid houdt dan zijn er nog velen die inhalen, die denken dan waarschijnlijk ook wat een slak, en denken dan ook dat zij veel beter (kunnen) rijden.
                    Mocht iedereen zich aan alle verkeersregels houden, dan gebeuren en 0,0 ongelukken maar daar zijn we nog hééééél ver vanaf.

Als wij een paar keer per jaar in Frankrijk honderden kilometer op de autoweg rijden, dan rij ik normaal op cruisecontrol 120 km/u op de teller, ik rij dan dus een dikke 110 km/u.
                    Ik doe dat gewoon omdat mijn auto dan het minst verbruikt, maar ik rij dan wel ook zoveel mogelijk rechts. Al is dit tijdens weekdagen met al die vrachtwagens wel moeilijk.
                    Uiterst links op een autoweg rij ik zelden, tenzij ik niet anders kan.

Dan denken er velen waarschijnlijk ook wat een slak, maar het is niet omdat je 130 km/u mag rijden dat je 130 km/u moet rijden hé, en blijkbaar zijn er nogal wat die dat denken.
                    Last edited by Guest49; 26 oktober 2023, 11:03.

Comment

Even over die invalidenkaart, ik rij soms met iemand die zo'n kaart bij zich heeft, ik parkeer of sta stil op de daarvoor voorziene plaats, maar weet nooit of het al dan niet betalend is, daarom betaal ik altijd, die enkele centen zullen niet veel uitmaken zeker (denk ik dan) .
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Even over die invalidenkaart, ik rij soms met iemand die zo'n kaart bij zich heeft, ik parkeer of sta stil op de daarvoor voorziene plaats, maar weet nooit of het al dan niet betalend is, daarom betaal ik altijd, die enkele centen zullen niet veel uitmaken zeker (denk ik dan) .
                        Ik weet dat je in of op privéparkings moet betalen, maar heb geen weet van het feit dat je op openbare parking, zelfs als het betalend is, moet betalen.
                        Maar wie ben ik om je tegen te houden om toch te betalen .

Wij waren een paar jaar terug op vakantie in Roscoff en daar moest je op de openbare parking een gratis ticket voor mindervaliden gaan halen aan de parkeerautomaat. Dat kan dus ook.

En als je het niet zeker bent, dan leg je deze kaart naast de mindervalidenkaart op je dashbord.

Ik heb reeds in diverse landen met de mindervalidenkaart geparkeerd zonder betalen, en nog nooit een retributie ontvangen ... oeps toch wel, in Koksijde hebben ze het geprobeerd, maar die werd ik kwijtgescholden .

Voor sommige steden in Frankrijk kan je je voertuig zelfs vooraf on line registreren, zodat je zelf zonder dat je je mindervalidenkaart aan de ruit legt, geen retributie zal ontvangen.
                        Misschien is dit in ons land in bepaalde steden ook reeds het geval, maar dat weet ik niet.
                        Last edited by Guest49; 26 oktober 2023, 15:12.

Comment

Ik heb geen invalidekaart,maar is die kaart niet gekoppeld aan het plaatnummer van de wagen??
                          En als dat zo zou zijn,dan riskeer je toch een boete omdat je op een invalideplaats staat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Ik heb geen invalidekaart,maar is die kaart niet gekoppeld aan het plaatnummer van de wagen??
                            En als dat zo zou zijn,dan riskeer je toch een boete omdat je op een invalideplaats staat?
                            Tsja, ik heb nu gewoon Rouen genomen als voorbeeld omdat we daar op de terugweg van onze laatste vakantie een nachtje verbleven :

Parkeren met mindervalidenkaart in Rouen

Hoe ze het doen weet ik niet, misschien dat hun systeem om de retributies uit te schrijven dan ziet dat je je voertuig hebt geregistreerd en de retributie wordt vernietigd ?
                            Misschien moet je bij het registreren ook de streepjescode van je gehandicaptenkaart scannen, of het nummer dat bij de streepjescode staat ingeven ?
                            Ik weet het niet, want wij parkeerden op de parking van het hotel en moesten ons niet registreren.
                            Het was aan de infobalie van het hotel dat ze het ons meldden, dat dit in Rouen en in vele andere steden kan.

Bovendien is een mindervalidenkaart niet gekoppeld aan een plaatnummer/wagen.
                            Als een mindervalide meerijdt met iemand anders dan kan hij ook zijn kaart gebruiken ook als is de bestuurder geen mindervalide.

Op mijn kaart staan enkel : op de voorkant een vervaldatum (bij mij 31/12/9999) en een nummer, en op de achterkant mijn naam + voornaam + foto, alsook een streepjescode met nogmaals hetzelfde nummer als op de voorzijde.
                            Last edited by Guest49; 26 oktober 2023, 15:56.

Comment

Gewoon gegokt en verloren. Dan moet je achteraf niet komen zeuren.
                              Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Het is gekoppeld aan een persoon, niet aan een nummerplaat.
                                Om de kaart te mogen gebruiken moet de drager van de kaart meereizen met het voertuig, die moet niet specifiek zelf de bestuurder zijn.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X