Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffiemachine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Inderdaad ...

Bedankt,
    Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-A725F met Tapatalk

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

En is dat toestel makkelijk in onderhoud, Jaja?
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        En is dat toestel makkelijk in onderhoud, Jaja?
        Dag Zibro,

Wij hebben de versie "zonder melk". Het onderhoud is heel eenvoudig.
        Geregeld het overloopreservoir (waar oa het spoelwater in terechtkomt) ledigen en het koffiedikbakje uitkieperen. Dat doen wij dagelijks. Deze bakjes zijn heel makkelijk uit te nemen en makkelijk af te wassen (indien nodig).
        Om de zoveel tijd een ontkalking volgens een automatische procedure aangegeven door de machine zelf en om de zoveel tijd de pomp eens reinigen - die trouwens zeer makkelijk bereikbaar is.
        Kortom, je hebt er haast geen omkijken naar.

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hier DeLonghi Magnifica S . Zeer tevreden over . € 319 momenteel bij Coolblue . Iets goedkoper bij Amazon.be

Comment

Hier een DeLonghi Magnifica S . Meer als zes jaar al in ons bezit en zeer tevreden . € 316 bij Coolblue .

Comment

Om even wat feedback te geven;
              het is een delonghi magnifica evo geworden.
              Nu een maand of 2 in gebruik en tot nu toe heel tevreden van.
              Nu vollop aan het experimenteren met verschillende bonen om te zien welke we de lekkerste vinden.
              Merci voor de tips.
              Groetjes,
              Dominic

Comment

Hier ook een Delonghi - Prima Donna Elite Experience
                Het is in het begin inderdaad wat experimenteren met 1) bonen 2) hoeveelheid water 3) sterkte (aantal boontjes op het display ) en 4) de fijnheid van het malen.

Momenteel gebruiken we bonen van Masalto en van Illy.

Onderhoud valt heel goed mee: koffiegruis en lekbakje ledigen ( maar dat beschouw ik niet echt als onderhoud ) , verder de zetgroep wekelijks eens afspoelen, 5 minuten in warm water leggen en dan rustig laten drogen.

We gebruiken geen Brita filter in het toestel, maar gieten er Spa blauw in - flessenwater met een zéér laag kalk gehalte. De machine is wel kwistig met water want er wordt veel gespoeld, wat anderzijds ook wel goed is.

Tot nu toe dus heel tevreden van het toestel. Maar ja, nog maar een dikke maand in bezit.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Hier al iets meer dan drie jaar een De'Longhi PrimaDonna en tot nu toe ook nog steeds tevreden.
                  Onderhoud is al bij al redelijk beperkt, wel altijd wat spoelen bij opstart en afsluiten van de machine en na gebruik van melk.
                  Wij zetten er zelf een glas of plastieken bakje onder, dan blijft de rest wat properder.
                  Koffiebonen is uiteraard een eigen keuze, verschillen zijn soms wel redelijk groot tussen de verschillende soorten.
                  Hier wel met gewoon kraantjeswater en niettegenstaande een deftige waterontharder met voldoende filter zit er in de machine toch nog een filter, maar die gaat dan uiteraard ook heel lang mee.
                  Machine ontkalken tot nu toe twee keer gedaan op drie jaar tijd maar dan vooral omdat de machine blijft zagen om te ontkalken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik gebruik sinds enige weken een Philips vol automaat 2331. Deze spoelt voor en na het zetten. Er hangt ook een pijpje aan om melk te schuimen maar dat gebruik we niet: koffie vind ik op zijn lekkers wanneer deze puur is. Voor en na het koffiezetten een glas eronder om het spoelwater op te vangen, dat is eigenlijk niet nodig omdat er een opvangbak onder zit. Heel belangrijk, de koffie is ook echt heet en de smaak hangt natuurlijk af welk merk bonen je gebruikt. Het apparaat is gekocht bij Media Markt en kost 500 euro waarvan je door een tijdelijke promotie 50 euro als cashback teruggestort krijgt. Waarom die korting niet in de winkel geven in plaats van die administratieve rompslomp.
                    Last edited by Binnenuit; 15 januari 2024, 14:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Ik gebruik sinds enige weken een Philips vol automaat 2331. Deze spoelt voor en na het zetten. Er hangt ook een pijpje aan om melk te schuimen maar dat gebruik we niet: koffie vind ik op zijn lekkers wanneer deze puur is. Voor en na het koffiezetten een glas eronder om het spoelwater op te vangen, dat is eigenlijk niet nodig omdat er een opvangbak onder zit. Het apparaat is gekocht bij Media Markt en kost 500 euro waarvan je door een tijdelijke promotie 50 euro als cashback teruggestort krijgt. Waarom die korting niet in de winkel geven in plaats van die administratieve rompslomp.
                      Omdat alle mogelijke manieren om je gegevens te ontfutselen goed zijn.

Dat voor en na spoelen doet de machine hier ook, alsook wordt na elk melkgebruik het melkpijpje automatisch gespoeld.
                      Een filter gebruiken we niet omdat we ook flessenwater gebruiken.
                      Ontkalken heb ik tijdens de afgelopen 2 maanden nog niet moeten doen.
                      We zetten wel een bakje eronder om het spoelwater op te vangen, das wat handiger dan telkens de machine uit elkaar te schuiven om het originele bakje, dat dan veel te snel vol zou zijn, leeg te maken.
                      Groetjes,
                      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        [SIZE=16px]Voor en na het koffiezetten een glas eronder om het spoelwater op te vangen, dat is eigenlijk niet nodig omdat er een opvangbak onder zit.
                        Nodig is dat niet, maar het houdt alles wel properder en een glas of ander bakje ledigen is net iets eenvoudiger.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X