Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Storing in beeld van Samsung TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
    Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal klopt of niet klopt wanneer je de verschillen tussen OLED en QLED opzoekt,

maar eerlijk gezegd, moest ik nu moeten kopen, ik zou echt niet weten wat te kiezen van de twee (??)

Beide systemen hebben zowel hun voordelen als hun nadelen.
    Inderdaad, hier zeer tevreden over OLED, maar alles heeft zijn voor en nadelen.

https://morelisse.nl/wat-is-nu-preci...nder%20energie.

Comment

Een Sony met een Samsung scherm of een Panasonic met een Samsung scherm wat maakt het allemaal uit.
      Aan de schermen zal er meer zo liggen maar wel wat er achter steekt.
      Zelfde met moederborden voor computers of grafische kaarten.
      Wat er achter zit is van belang.
      Ik zie nu ook wel het verschil in scherpte tussen die van mij en een Sony bij VDB of CB.
      Wat ik hoogstwaarschijnlijk zal kiezen is voor Q-OLED

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Een Sony met een Samsung scherm of een Panasonic met een Samsung scherm wat maakt het allemaal uit.
        Aan de schermen zal er meer zo liggen maar wel wat er achter steekt.
        Zelfde met moederborden voor computers of grafische kaarten.
        Wat er achter zit is van belang.
        Ik zie nu ook wel het verschil in scherpte tussen die van mij en een Sony bij VDB of CB.
        Wat ik hoogstwaarschijnlijk zal kiezen is voor Q-OLED
        Uiteraard zal men een verschil zien tussen een tv van enkele jaren geleden met wat slijtage en een recente met de laatste technologie.
        Als het paneel in een Samsung, Panasonic of Sony hetzelfde is, dan zal het beeld op elk even goed of slecht zijn.
        Het grootste verschil is de eventuele extra functies dat ze toevoegen en de prijs.
        Hoe meer bedrijven er tussen zitten, hoe duurder hetzelfde echter gaat kosten want ze willen elk hun winst.
        Maar uiteraard eenieder zijn eigen keuze en budget, anders moest er ook maar één merk en model meer bestaan mocht iedereen hetzelfde willen. LOL
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Uiteraard zal men een verschil zien tussen een tv van enkele jaren geleden met wat slijtage en een recente met de laatste technologie.
          Als het paneel in een Samsung, Panasonic of Sony hetzelfde is, dan zal het beeld op elk even goed of slecht zijn.
          Het grootste verschil is de eventuele extra functies dat ze toevoegen en de prijs.
          Hoe meer bedrijven er tussen zitten, hoe duurder hetzelfde echter gaat kosten want ze willen elk hun winst.
          Maar uiteraard eenieder zijn eigen keuze en budget, anders moest er ook maar één merk en model meer bestaan mocht iedereen hetzelfde willen. LOL
          Klopt niet hoor Freddy, de electronica die het scherm aanstuurt is zeker niet vergelijkbaar
          tussen verschillende merken Luc (Red Falcon) heeft hier 100% gelijk in.
          Philips tv’s bv. die bij LG geproduceerd worden zijn nog steeds Philips ontwerpen,
          en op die technologie heeft Philips nog steeds patenten lopen.
          Zal bij andere merken ook wel zo zijn, al zijn het dezelfde panelen.
          Was vroeger in de tijd van de crt (beeldbuis) ook zo, er waren maar twee grote
          beeldbuis fabrikanten, namelijk Philips en Sony, een Sony kon je er gemakkelijk
          uit halen, als je dicht keek liep er midden door de beeldbuis een heel fijn lijntje
          door het raster.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Klopt niet hoor Freddy, de electronica die het scherm aanstuurt is zeker niet vergelijkbaar
            tussen verschillende merken Luc (Red Falcon) heeft hier 100% gelijk in.
            Philips tv’s bv. die bij LG geproduceerd worden zijn nog steeds Philips ontwerpen,
            en op die technologie heeft Philips nog steeds patenten lopen.
            Heb ik ook niet beweerd, maar een paneel met een bepaalde resolutie en scherpte zal bij een ander merk niet plots beter of slechter zijn of minder gebreken vertonen.
            Als het paneel na x tijd problemen vertoont, dan zal dat bij elk merk kunnen optreden.
            Echt het paneel zelf dus dat ik bedoelde.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Verdikke die banding breid zich nu bijna uit over heel mijn scherm.
              Denk dat we vanaf nu zullen moeten sparen voor een nieuwe TV.
              Ik ben eigenlijk best tevreden over deze Samsung, maar de vriendin van mijn dochter heeft twee kapotte Samsung gehad in een periode van 12 jaar, en dus ga ik terug naar mijn vertrouwde merken, Sony of Panasonic.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Verdikke die banding breid zich nu bijna uit over heel mijn scherm.
                Denk dat we vanaf nu zullen moeten sparen voor een nieuwe TV.
                Ik ben eigenlijk best tevreden over deze Samsung, maar de vriendin van mijn dochter heeft twee kapotte Samsung gehad in een periode van 12 jaar, en dus ga ik terug naar mijn vertrouwde merken, Sony of Panasonic.
                Is de ervaring van een ander eigenlijk zo belangrijk om wat je zelf in huis hebt en waar je al heel lang tevreden over bent?
                Men moet met elk merk wat geluk hebben en met elk merk kan men pech hebben.
                Zoek even reviews op internet en van elk merk kan men negatieve ervaringen vinden, dat betekent echt niet dat ze daarom allen slecht zijn.
                Reeds heel lang zegt men dat een Philips tv miserie is, onze Philips Plasma die we ooit hadden, heeft nooit enig probleem gekend en was een heel goed toestel.
                Onze LG is als eens hersteld geweest, we hadden net voor het einde van de 3 jaar waarborg eens een gekleurde verticale lijn (volledige lijn zoals hot pixels), dienheeft dat maar één avond gedaan en dan nooit meer, maar ik had een foto genomen en dat toch gemeld aan LG.
                Hun antwoord was verwonderlijk, niettegenstaande het maar één keer voorviel en dan weken niets meer hebben ze voorgesteld het paneel uit zekerheid te vervangen en zo gebeurde het ook.
                Een correcte service is belangrijk want een defect kan met elk toestel.
                De herstelling gebeurde door een externe service partner en die doen herstellingen voor bijna alle merken.
                Die man vertelde mij dat LG volgens hem de beste service bood, zelden of nooit discussie over een waarborg en snel alle stukken geleverd.
                Een probleem dat opgelost wordt, dat is geen probleem meer.
                Mocht men alles kunnen voorspellen, dan zou de lotto een betere optie zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dit zegt Samsung zelf over de levensduur van hun TV-toestellen: https://insights.samsung.com/2022/05...-your-display/
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Dit zegt Samsung zelf over de levensduur van hun TV-toestellen: https://insights.samsung.com/2022/05...-your-display/
                    Gisterennamiddag nog een aanbod van een gratis LG tv-toestel (ongeveer 5 jaar oud) geweigerd. Een tante van mijn vrouw zit in een rusthuis en volgende week verhuizen ze naar een nieuwbouw waar op elke kamer een TV ingebouwd is, zodat ze die van haar niet meer nodig heeft. Onze Philips is reeds een stuk boven de 10 jaar en is nog te goed om die zomaar te gaan vervangen.
                    En om nu een (reserve)TV aan de kant te zetten tot die van ons de geest geeft ...
                    Daarom een ander familielid een fijne dag bezorgd met een gratis LG TV .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Gisterennamiddag nog een aanbod van een gratis LG tv-toestel (ongeveer 5 jaar oud) geweigerd.
                      Murphy zorgt er wel voor dat jou Philips volgende week de geest geeft
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Murphy zorgt er wel voor dat jou Philips volgende week de geest geeft
                        Laat het uit ... dat zou pas Murphy zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Is de ervaring van een ander eigenlijk zo belangrijk om wat je zelf in huis hebt en waar je al heel lang tevreden over bent?
                          Men moet met elk merk wat geluk hebben en met elk merk kan men pech hebben.
                          Zoek even reviews op internet en van elk merk kan men negatieve ervaringen vinden, dat betekent echt niet dat ze daarom allen slecht zijn.
                          Reeds heel lang zegt men dat een Philips tv miserie is, onze Philips Plasma die we ooit hadden, heeft nooit enig probleem gekend en was een heel goed toestel.
                          Onze LG is als eens hersteld geweest, we hadden net voor het einde van de 3 jaar waarborg eens een gekleurde verticale lijn (volledige lijn zoals hot pixels), dienheeft dat maar één avond gedaan en dan nooit meer, maar ik had een foto genomen en dat toch gemeld aan LG.
                          Hun antwoord was verwonderlijk, niettegenstaande het maar één keer voorviel en dan weken niets meer hebben ze voorgesteld het paneel uit zekerheid te vervangen en zo gebeurde het ook.
                          Een correcte service is belangrijk want een defect kan met elk toestel.
                          De herstelling gebeurde door een externe service partner en die doen herstellingen voor bijna alle merken.
                          Die man vertelde mij dat LG volgens hem de beste service bood, zelden of nooit discussie over een waarborg en snel alle stukken geleverd.
                          Een probleem dat opgelost wordt, dat is geen probleem meer.
                          Mocht men alles kunnen voorspellen, dan zou de lotto een betere optie zijn.
                          Ach Freddy, een advies is steeds welkom, maar het is nooit gezegd dat ik dit zou volgen, trouwens die dame heeft ni een OLED van LG gekocht, een merk die k niet ken.
                          Toen ik mijn Samsung kocht was dit het beste beeld die ik zag.
                          er speelde ook een Panasonic maar dat beeld kon niet tippen aan de Samsung.

Maar ik ken wel meepraten over de kwaliteiten van Gründig, Panasonic en Sony, en die waren telkens positief dus waarom niet veranderen van merk?

Comment

Ach Freddy, een advies is steeds welkom, maar het is nooit gezegd dat ik dit zou volgen, trouwens die dame heeft ni een OLED van LG gekocht, een merk die k niet ken.
                            Toen ik mijn Samsung kocht was dit het beste beeld die ik zag.
                            er speelde ook een Panasonic maar dat beeld kon niet tippen aan de Samsung.

Maar ik ken wel meepraten over de kwaliteiten van Gründig, Panasonic en Sony, en die waren telkens positief dus waarom niet veranderen van merk?
                            LG levert bijna aan alle merken de OLED panelen.
                            Onze vorige tv was een Samsung LED en de huidige een LG OLED, ik zou nooit meer terug willen.
                            Wel ervaring met de support van Samsung (garantievoorwaarden) en die is echt niet wat het moet zijn, ze aanvaarden bijna niets onder waarborg en dit zowel voor tv, smartphone, pc monitor, …
                            Ook wat software updates betreft, bij de tv was het na 2 jaar gedaan bij Samsung en een gekende bug bleef over en kon weg met een update, maar die was niet meer online aangeboden en kon enkel door een betalende interventie.
                            Met de LG zitten we nu al vele jaren verder en nog komen er af en toe updates binnen met soms ook nieuwe functies.
                            Uiteraard kan alles stuk gaan en niets garandeert dat iedereen dezelfde ervaring zal hebben.
                            En het belangrijkste is dat men iets koopt waar men zich goed bij voelt.
                            Last edited by VerSeg; 8 oktober 2023, 16:33.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Binnenkort zijn er overal weer "Black Friday Deals", misschien kan je dan een koopje doen?
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

En nu nog iets opgemerkt, het beeld en de klank lopen niet synkroon.
                                Zitten en regelen maar er verandert niks aan, de klank blijft steken.
                                Grote hinder is dat niet maar het wijst er toch op dat de TV zijn beste tijd achter de rug heeft.

Comment

Working...
                                X