Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Een Sony met een Samsung scherm of een Panasonic met een Samsung scherm wat maakt het allemaal uit.
Aan de schermen zal er meer zo liggen maar wel wat er achter steekt.
Zelfde met moederborden voor computers of grafische kaarten.
Wat er achter zit is van belang.
Ik zie nu ook wel het verschil in scherpte tussen die van mij en een Sony bij VDB of CB.
Wat ik hoogstwaarschijnlijk zal kiezen is voor Q-OLED
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Een Sony met een Samsung scherm of een Panasonic met een Samsung scherm wat maakt het allemaal uit.
Aan de schermen zal er meer zo liggen maar wel wat er achter steekt.
Zelfde met moederborden voor computers of grafische kaarten.
Wat er achter zit is van belang.
Ik zie nu ook wel het verschil in scherpte tussen die van mij en een Sony bij VDB of CB.
Wat ik hoogstwaarschijnlijk zal kiezen is voor Q-OLED
Uiteraard zal men een verschil zien tussen een tv van enkele jaren geleden met wat slijtage en een recente met de laatste technologie.
Als het paneel in een Samsung, Panasonic of Sony hetzelfde is, dan zal het beeld op elk even goed of slecht zijn.
Het grootste verschil is de eventuele extra functies dat ze toevoegen en de prijs.
Hoe meer bedrijven er tussen zitten, hoe duurder hetzelfde echter gaat kosten want ze willen elk hun winst.
Maar uiteraard eenieder zijn eigen keuze en budget, anders moest er ook maar één merk en model meer bestaan mocht iedereen hetzelfde willen. LOL
Uiteraard zal men een verschil zien tussen een tv van enkele jaren geleden met wat slijtage en een recente met de laatste technologie.
Als het paneel in een Samsung, Panasonic of Sony hetzelfde is, dan zal het beeld op elk even goed of slecht zijn.
Het grootste verschil is de eventuele extra functies dat ze toevoegen en de prijs.
Hoe meer bedrijven er tussen zitten, hoe duurder hetzelfde echter gaat kosten want ze willen elk hun winst.
Maar uiteraard eenieder zijn eigen keuze en budget, anders moest er ook maar één merk en model meer bestaan mocht iedereen hetzelfde willen. LOL
Klopt niet hoor Freddy, de electronica die het scherm aanstuurt is zeker niet vergelijkbaar
tussen verschillende merken Luc (Red Falcon) heeft hier 100% gelijk in.
Philips tv’s bv. die bij LG geproduceerd worden zijn nog steeds Philips ontwerpen,
en op die technologie heeft Philips nog steeds patenten lopen.
Zal bij andere merken ook wel zo zijn, al zijn het dezelfde panelen.
Was vroeger in de tijd van de crt (beeldbuis) ook zo, er waren maar twee grote
beeldbuis fabrikanten, namelijk Philips en Sony, een Sony kon je er gemakkelijk
uit halen, als je dicht keek liep er midden door de beeldbuis een heel fijn lijntje
door het raster.
Klopt niet hoor Freddy, de electronica die het scherm aanstuurt is zeker niet vergelijkbaar
tussen verschillende merken Luc (Red Falcon) heeft hier 100% gelijk in.
Philips tv’s bv. die bij LG geproduceerd worden zijn nog steeds Philips ontwerpen,
en op die technologie heeft Philips nog steeds patenten lopen.
Heb ik ook niet beweerd, maar een paneel met een bepaalde resolutie en scherpte zal bij een ander merk niet plots beter of slechter zijn of minder gebreken vertonen.
Als het paneel na x tijd problemen vertoont, dan zal dat bij elk merk kunnen optreden.
Echt het paneel zelf dus dat ik bedoelde.
Verdikke die banding breid zich nu bijna uit over heel mijn scherm.
Denk dat we vanaf nu zullen moeten sparen voor een nieuwe TV.
Ik ben eigenlijk best tevreden over deze Samsung, maar de vriendin van mijn dochter heeft twee kapotte Samsung gehad in een periode van 12 jaar, en dus ga ik terug naar mijn vertrouwde merken, Sony of Panasonic.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Verdikke die banding breid zich nu bijna uit over heel mijn scherm.
Denk dat we vanaf nu zullen moeten sparen voor een nieuwe TV.
Ik ben eigenlijk best tevreden over deze Samsung, maar de vriendin van mijn dochter heeft twee kapotte Samsung gehad in een periode van 12 jaar, en dus ga ik terug naar mijn vertrouwde merken, Sony of Panasonic.
Gisterennamiddag nog een aanbod van een gratis LG tv-toestel (ongeveer 5 jaar oud) geweigerd. Een tante van mijn vrouw zit in een rusthuis en volgende week verhuizen ze naar een nieuwbouw waar op elke kamer een TV ingebouwd is, zodat ze die van haar niet meer nodig heeft. Onze Philips is reeds een stuk boven de 10 jaar en is nog te goed om die zomaar te gaan vervangen.
En om nu een (reserve)TV aan de kant te zetten tot die van ons de geest geeft ...
Daarom een ander familielid een fijne dag bezorgd met een gratis LG TV .
Ach Freddy, een advies is steeds welkom, maar het is nooit gezegd dat ik dit zou volgen, trouwens die dame heeft ni een OLED van LG gekocht, een merk die k niet ken.
Toen ik mijn Samsung kocht was dit het beste beeld die ik zag.
er speelde ook een Panasonic maar dat beeld kon niet tippen aan de Samsung.
Maar ik ken wel meepraten over de kwaliteiten van Gründig, Panasonic en Sony, en die waren telkens positief dus waarom niet veranderen van merk?
Ach Freddy, een advies is steeds welkom, maar het is nooit gezegd dat ik dit zou volgen, trouwens die dame heeft ni een OLED van LG gekocht, een merk die k niet ken.
Toen ik mijn Samsung kocht was dit het beste beeld die ik zag.
er speelde ook een Panasonic maar dat beeld kon niet tippen aan de Samsung.
Maar ik ken wel meepraten over de kwaliteiten van Gründig, Panasonic en Sony, en die waren telkens positief dus waarom niet veranderen van merk?
LG levert bijna aan alle merken de OLED panelen.
Onze vorige tv was een Samsung LED en de huidige een LG OLED, ik zou nooit meer terug willen.
Wel ervaring met de support van Samsung (garantievoorwaarden) en die is echt niet wat het moet zijn, ze aanvaarden bijna niets onder waarborg en dit zowel voor tv, smartphone, pc monitor, …
Ook wat software updates betreft, bij de tv was het na 2 jaar gedaan bij Samsung en een gekende bug bleef over en kon weg met een update, maar die was niet meer online aangeboden en kon enkel door een betalende interventie.
Met de LG zitten we nu al vele jaren verder en nog komen er af en toe updates binnen met soms ook nieuwe functies.
Uiteraard kan alles stuk gaan en niets garandeert dat iedereen dezelfde ervaring zal hebben.
En het belangrijkste is dat men iets koopt waar men zich goed bij voelt.
En nu nog iets opgemerkt, het beeld en de klank lopen niet synkroon.
Zitten en regelen maar er verandert niks aan, de klank blijft steken.
Grote hinder is dat niet maar het wijst er toch op dat de TV zijn beste tijd achter de rug heeft.
Comment