Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Storing in beeld van Samsung TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Storing in beeld van Samsung TV

De laatste tijd hebben storingen in ons beeld, soort banden, als de achtergrond een egale kleur heeft.
    Viel me sterk bij het bekijken van een voetbal wedstrijd gespeeld in Engeland, ik dacht dat de storingen daarom er waren.
    Maar gisteren keken we naar een uitzending vanuit ons land en was de achtergrond egaal blauw en waren die banden nog beter te zien.

PS: TV aangekocht in 2011 bij VDB

Het bereft deze TV: UE46D7000LS | Samsung Service NL
    Last edited by Red Falcon; 30 september 2023, 12:06.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Al eens met een opname geprobeerd?
    Dan weet je tenminste of het in het beeld zit of van de tv komt.
    Kan gewoonweg een storing in het beeld of in de verbinding zijn of de decoder dat een fout signaal binnen kreeg.
    Hoeft dus niet per definitie een defecte tv te zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Je kan zelf een aantal gekleurde vlakken (verschillende kleuren, heel het beeld in dezelfde kleur dus) maken in bijvoorbeeld Photoshop, die opslaan in jpeg, en dan kan je die via een usb stick op de tv bekijken.
      Op die manier ben je er zeker van dat het aan het aangeleverde signaal ligt of aan de tv zelf.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Klopt Bart, dan zou het ook aan de achtergrondverlichting van het scherm kunnen liggen als het ook op een vast beeld te zien is.
        Maar daar zijn wel meerdere TV's gevoelig aan.
        Onze vorige Samsung LED TV had dit ook enorm, maar dat is vast op dezelfde plaats en noemen ze banding, ook bleeding was met bepaalde beelden storend.
        Met wat minder contrast valt dat iets minder op.

Misschien had ik de originele vraag anders begrepen door “storingen”.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Nee, nee, Freddy het is wel degelijk banding die ik zie en het blijft wat ik ook verander.
          Misschien het bakje eens resetten?
          Maar de laatste tijd hebben we meer te klagen van de kwaliteit van Telenet.
          Voor € 127 per maand zou ik perfect beeld willen.
          TV moet wel een 12 jaar oud zijn en speelt minstens 6 à 8 uur per dag.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Nee, nee, Freddy het is wel degelijk banding die ik zie en het blijft wat ik ook verander.
            12 jaar aan 7 uur per dag, dat zijn 30.660 uren, het is mogelijk dat de achtergrondverlichting het dan begint op te geven, die gaat niet eeuwig mee.

Als het aan het signaal van Telenet zou liggen, dan zouden er veel meer zijn met hetzelfde probleem.
            Alle tv-signalen zijn tegenwoordig digitaal, dan gaat er niet naar één bepaalde klant een ander signaal dan naar alle andere klanten van Telenet (of een andere provider).

http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              12 jaar aan 7 uur per dag, dat zijn 30.660 uren, het is mogelijk dat de achtergrondverlichting het dan begint op te geven, die gaat niet eeuwig mee.

Als het aan het signaal van Telenet zou liggen, dan zouden er veel meer zijn met hetzelfde probleem.
              Alle tv-signalen zijn tegenwoordig digitaal, dan gaat er niet naar één bepaalde klant een ander signaal dan naar alle andere klanten van Telenet (of een andere provider).

Mogelijks hé want de luidsprekers in de TV zijn ook al een hele tijd niet meer te gebruiken.

Comment

Een foto zegt meer dan duizend woorden...
                Als je denkt dat het aan het Telenet signaal ligt, kan je dit controleren via de decoder, ergens onder de instellingen afhankelijk van het type decoder. Een technieker van Telenet die hier eens komen meten is stelde dat de meeste storingen afkomstig zijn van de binneninstallatie bij de klant en dan nog vaak de laatste 30 cm door een defecte kabel of stekker. Hier hebben we een hele tijd geleden problemen gehad met het beeld zodra het buiten warmer werd dan 30°C. Het probleem was moeilijk reproduceerbaar, afijn wachten tot 30° en dan snel een technieker sturen. Dat heeft enkele weken geduurd en bleek uiteindelijk een falende versterker in een verdeelkast op meer dan een kilometer van ons huis te zijn.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Het beelddiagonaal is een digitaal signaal.
                  wordt er een slecht signaal aangeleverd (door Telenet) dan ga je blokvorming krijgen in je beeld of glitches in het geluid.

Het gaat vermoedelijk in de beeldverwerking van de tv zitten.
                  als je de tv wil openen, dan zou ik allereerst alle flat cables eens losmaken en terug monteren.
                  maar het kan evengoed in de aansturing zitten van de achtergrondverlichting.

mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Echte banding komt dan wel echt van de tv en niet van Telenet.
                    Typisch probleem dat zich redelijk veel voordoet met LED tv's.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Mille(t)dju, er zit dus sleett op, banding met niks weg te krijgen en de sprekers waren al om zeep.
                      Klank is nu via de Home cinema en de banding valt eigenlijk maar op bij effen kleuren, het is nog best te doen nu.
                      We weten weeral waarvoor we moeten sparen.

Comment

Mille(t)dju, er zit dus sleett op, banding met niks weg te krijgen en de sprekers waren al om zeep.
                        Klank is nu via de Home cinema en de banding valt eigenlijk maar op bij effen kleuren, het is nog best te doen nu.
                        We weten weeral waarvoor we moeten sparen.
                        Al een geluk dat TV's heel wat in prijs gedaald zijn. Als je kijkt wat je 11 jaar geleden hebt betaald, en je gaat voor (ongeveer) het identieke op vandaag, dan kan het goed zijn dat je vandaag heel wat minder betaalt dan 11 jaar geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Al een geluk dat TV's heel wat in prijs gedaald zijn. Als je kijkt wat je 11 jaar geleden hebt betaald, en je gaat voor (ongeveer) het identieke op vandaag, dan kan het goed zijn dat je vandaag heel wat minder betaalt dan 11 jaar geleden.
                          Ik denk niet dat het terug een Samsung zal zijn. Ik denk eerder aan een Sony of Panasonic en waarschijnlijk een QLED scherm.

Comment

Ik denk niet dat het terug een Samsung zal zijn. Ik denk eerder aan een Sony of Panasonic en waarschijnlijk een QLED scherm.
                            Een Sony met een Samsung paneel of een Panasonic met een Samsung paneel.
                            LOL
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal klopt of niet klopt wanneer je de verschillen tussen OLED en QLED opzoekt,

maar eerlijk gezegd, moest ik nu moeten kopen, ik zou echt niet weten wat te kiezen van de twee (??)

Beide systemen hebben zowel hun voordelen als hun nadelen.
                              Last edited by Guest49; 2 oktober 2023, 17:10.

Comment

Working...
                              X