Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Et voilà, Mol is Fiberklaar.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik heb een brief gekregen waarin Proximus ons oude abonnement vervangt door Flex.
    Voor onbeperkt internet, 80 TV kanalen, vaste lijn en 2 GSM's met 10GB data en onbeperkt bellen zou het nu € 106,99 per maand zijn.
    Ze boden als tegemoetkoming € 10 korting gedurende 6 maand.

Wij gebruiken dat zelden of nooit op maar voordeel is nu wel dat we op vakantie nooit zonder data zullen zitten (ook na opgebruiken van het volume blijft het werken met verminderde snelheid).

Fiber zou € 5 per maand extra kosten maar daar kon nog over gepraat worden. Het ligt er ondertussen nog niet.

Anyway, de anderen zijn even duur en zo te horen zeker niet beter.
    Last edited by palombian; 2 oktober 2023, 17:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik heb een brief gekregen waarin Proximus ons oude abonnement vervangt door Flex.
      Voor onbeperkt internet, 80 TV kanalen, vaste lijn en 2 GSM's met 10GB data en onbeperkt bellen zou het nu € 106,99 per maand zijn.
      Ze boden als tegmoetkoming € 10 korting gedurende 6 maand.

Wij gebruiken dat zelden of nooit op maar voordeel is nu wel dat we op vakantie nooit zonder data zullen zitten (ook na opgebruiken van het volume blijft het werken met verminderde snelheid).

Fiber zou € 5 per maand extra kosten maar daar kon nog over gepraat worden. Het ligt er ondertussen nog niet.

Anyway, de anderen zijn even duur en zo te horen zeker niet beter.
      Bij Telenet is er toch een beperking qua data voor het buitenland van 40 GB/maand.
      Maar tijdens onze laatste trip, en ondanks veelvuldig gebruik (omdat de internetverbinding waar wij verbleven niet was om over naar huis te schrijven) kwamen wij na 14 dagen slechts aan 20 GB.
      En ik had dan nog 'persoonlijke hotspot' ingeschakeld zodat mijn vrouw met haar smartphone ook op internet kon via mijn gsm (want zij wil geen internet-abo voor haar gsm omdat ze het toch heel weinig gebruikt en ze thuis alles kan doen wat ze wil op internet).

Ook voortdurend routes uitgestippeld op Waze, veelvuldig 's avonds naar VRT gekeken op de tablet ... enz. en toch liepen die 'buitenlandse GB' héééééél traag op.
      Dus met 40 GB kan je blijkbaar al "iets" doen.

Ik weet wel niet wat er gebeurt als je buitenlandse 40 GB zouden op zijn bij Telenet ?
      Verder werken maar trager ?
      Worden de GB boven de 40 duur aangerekend ?
      Geen idee.
      Last edited by Guest49; 2 oktober 2023, 16:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Bij Telenet is er toch een beperking qua data voor het buitenland van 40 GB/maand.
        Maar tijdens onze laatste trip, en ondanks veelvuldig gebruik (omdat de internetverbinding waar wij verbleven niet was om over naar huis te schrijven) kwamen wij na 14 dagen slechts aan 20 GB.
        En ik had dan nog 'persoonlijke hotspot' ingeschakeld zodat mijn vrouw met haar smartphone ook op internet kon via mijn gsm (want zij wil geen internet-abo voor haar gsm omdat ze het toch heel weinig gebruikt en ze thuis alles kan doen wat ze wil op internet).

Ook voortdurend routes uitgestippeld op Waze, veelvuldig 's avonds naar VRT gekeken op de tablet ... enz. en toch liepen die 'buitenlandse GB' héééééél traag op.
        Dus met 40 GB kan je blijkbaar al "iets" doen.

Ik weet wel niet wat er gebeurt als je buitenlandse 40 GB zouden op zijn bij Telenet ?
        Verder werken maar trager ?
        Worden de GB boven de 40 duur aangerekend ?
        Geen idee.
        Naar de VRT kijken doen wij in het buitenland niet, met de lokale zenders kom je nog heel wat van het land te weten.
        In augustus (alleen) op de camping geweest en 14 dagen toegekomen met 5 GB op een 3G Mifi. Ik heb ook nog een draagbare radio .

Hier in België kom ik zelden boven 1GB per maand mobiele data, hier in de stad heb je dikwijls Px Public Wifi of zit je ergens waar je als bezoeker kan aanloggen.
        Zoals al gezegd, wij betalen zeer veel per gebruikte GB, maar de prijzen zijn zo gemaakt dat als je ergens begint te snoeien je redelijk veel verliest en nauwelijks minder betaalt (wij zouden wel onze vaste lijn kunnen opzeggen, dat spaart € 12/maand).

PS: Enkel bij Px Mobile Flex Unlimited wordt vanaf 62 GB in de EU extra kosten aangerekend. Hoeveel de surfsnelheid vermindert bij S(10GB) en M(75GB) zullen we zien maar als ik met 3G tevreden was zal dat wel gaan zeker ?
        Bovendien komt er 5GB bovenop de (in ons geval 10GB) maandelijkse data bij voor de Pickx app in de hele EU (dus we kunnen wel af en toe naar onze gebruikelijke zenders kijken - 500/700 MB/h - op de telefoon weliswaar, want casten gaat alleen op wifi ).
        Last edited by palombian; 2 oktober 2023, 18:13.

Comment

In 2005 kregen we in onze wijk als een van de eerste in NL glasvezel, als proeflokatie werden we gesubsidieerd door het ministerie van economische zaken en het eerste jaar was het geheel gratis. We hadden er wel een vereniging voor moeten oprichten die dus eigenaar werd van het netwerk. Een paar jaar later toen het glasvezelnetwerk steeds verder uitbreiden werd alles overgenomen door een grote landelijke providers. Momenteel betalen we per maand voor Radio/TV; telefoon en internet 55 euro. Daarnaast kun je nog abonneren voor betaalzenders maar daar begin ik niet aan: er is al veel te veel bagger op het net. Doordat in 2005 de grote providers als KPN er geen brood inzagen en de subsidiepot dreigde te verdwijnen hadden wij als buurtvereniging het heft in handen genomen en kregen 500 euro per aansluiting en binnen een week deed 60% van de bewoners mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Euh, wat is er mis met wat we nu via de coax binnen krijgen van Telenet Luc?

Momentopname zojuist getest.
            De prijs, TN = 127 met netflix en PROX = meer dan 30 minder per maand.
            Maar zover zijn nog niet, door dat ik verleden week zwaar ben gevallen ben ik nog niet tot bij een Proximus winkel geraakt.
            Mij interesseert het Duitse voetbal, Netflix en veel minder van die prutszenders waar ik toch geen kl#ten van versta.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

De prijs, TN = 127 met netflix en PROX = meer dan 30 minder per maand.
              Maar zover zijn nog niet, door dat ik verleden week zwaar ben gevallen ben ik nog niet tot bij een Proximus winkel geraakt.
              Mij interesseert het Duitse voetbal, Netflix en veel minder van die prutszenders waar ik toch geen kl#ten van versta.
              Proximus is zeker niet goedkoper Luc.
              voor een all inn abo internet 100 Mbs download plus tv, plus één mobiel beperkt tot 10GB betaal je reeds 114€
              per maand.
              Wij betalen bij Telenet all inn 1.000 Mbs plus tv, plus vaste lijn plus twee mobiele telefoons
              600 GB 4 en 5G in België en 80 GB buitenland 139€ per maand.
              Als je hetzelfde wil bij Proximus zal je een pak meer betalen, je moet appels met appels vergelijken hé.

Comment

Proximus is zeker niet goedkoper Luc.
                voor een all inn abo internet 100 Mbs download plus tv, plus één mobiel beperkt tot 10GB betaal je reeds 114€
                per maand.
                Wij betalen bij Telenet all inn 1.000 Mbs plus tv, plus vaste lijn plus twee mobiele telefoons
                Als je hetzelfde wil bij Proximus zal je een pak meer betalen, je moet appels met appels vergelijken hé.
                De prijzen zijn nagenoeg hetzelfde.

Het voorstel van Proximus - en dat overeenkomt met de gepubliceerde tarieven - was voor onbeperkt internet 100 MBs (in praktijk hier zeker 90, wat volstaat), TV, vaste lijn en 2 mobiel 10 GB €106,99.
                Daar ging als "excuus" voor 12 maand €5 van af. Zonder vaste lijn is €12 minder.
                2 mobile unlimited zou €36 meer zijn, dus €142.99. Fiber is officieel €5 maar dat zal je wel gratis krijgen om niet duurder te zijn dan de concurrentie.
                Allemaal erg duur, maar er is nu eenmaal een duopolie (hopelijk kan DIGI volgend jaar daar iets aan veranderen, Orange heeft hier nog niet veel potten gebroken).

PS: ik kan me niet voorstellen wat je met 600GB mobile data per maand doet
                Last edited by palombian; 4 oktober 2023, 22:58.

Comment

Die luxe is ondertussen ook al gedaan.
                  Als je dat abonnement nu neemt, dan krijg je enkel voor het eerste nummer 300 GB per maand.
                  Voor het tweede nummer is dat fors minder, tenzij je weer een supplement betaalt is dat nu 5 GB.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Die luxe is ondertussen ook al gedaan.
                    Als je dat abonnement nu neemt, dan krijg je enkel voor het eerste nummer 300 GB per maand.
                    Voor het tweede nummer is dat fors minder, tenzij je weer een supplement betaalt is dat nu 5 GB.
                    Conclusie, mijn Telenet OneUp for2 mooi gerust laten en niet veranderen dus Freddy?

Comment

Toevallig vandaag in een krant

Comment

Conclusie, mijn Telenet OneUp for2 mooi gerust laten en niet veranderen dus Freddy?
                        Buiten de redenen in het zopas aangehaalde krantenartikel wordt soms ook de indruk gewekt dat je huidige contract een aantal voordelen/kortingen bevat die je riskeert kwijt te raken bij omschakeling.
                        Als ik hier zo lees begint het te lijken op een vliegtuigticket, waarvoor bijna ieder van de passagiers een andere prijs heeft betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Als ik hier zo lees begint het te lijken op een vliegtuigticket, waarvoor bijna ieder van de passagiers een andere prijs heeft betaald.
                          Waarom denk je dat?
                          Wie vandaag een auto koopt, die betaalt een prijs en wie er binnen zes maand ene koopt die betaalt vermoedelijk ook meer of zijn er specifieke packs niet of wel weer inbegrepen.
                          Wie op hetzelfde moment koopt, die zal bij een provider wel hetzelfde betalen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X