Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Et voilà, Mol is Fiberklaar.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Et voilà, Mol is Fiberklaar.

Mol is dus helemaal bekabelt en de technische huisjes worden al geplaats.
    Verleden week was er hier een IR bezig notities te maken enzevoort, ik ga ernaar toe en vraag hem wat hij op mijn erf staat te doen.
    En we geraken aan de klap.
    En zo vroeg ik hem of Telenet ook op Fiberklaar zou komen dat gaan ze niet doen.
    Telenet gaat zijn kabel leggen zei hij? en lap we mogen ons verwachten aan nieuwe werken.
    In Mol moet ik bijna langs leuven omrijden om aan de kliniek te geraken.

Ik ge Telenet pas verlaten als ze onze grtia mobiliteit zullen afnemen, en dat zou zitten aan te komen.
    Eens zover ben ik in een mum van tijd Proximus klant.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

En wat gaat dat kosten ?
    Wij hebben hier met Proximus ADSL 90 Mbps en dat is ruim voldoende, ik ga niet meer betalen voor fiber.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      En wat gaat dat kosten ?
      Wij hebben hier met Proximus ADSL 90 Mbps en dat is ruim voldoende, ik ga niet meer betalen voor fiber.
      Tot nu toe niks.
      De aansluiting was gratis en de kabel ook natuurlijk.
      Nu nog wachten op een goede en goedkope provider want die gasten moeten betalen aan Fiberklaar voor het gebruik van hun kabel en dat zullen ze zeker doorrekenen aan hun klanten.
      Maar naar het schijnt zal Telenet zijn eigen supersnelle kabel leggen.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Euh, wat is er mis met wat we nu via de coax binnen krijgen van Telenet Luc?

Momentopname zojuist getest.

Last edited by Geerten; 10 september 2023, 08:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Euh, wat is er mis met wat we nu via de coax binnen krijgen van Telenet Luc?
          Op dit moment is daar niks of weinig mis mee, maar de kabel loopt tegen beperkingen op voor de toekomst hebben ze zelf aangegeven.
          Actueel is dat zeker goed genoeg, maar zou het zo nog zijn mochten ooit bijvoorbeeld alle zenders in 4K of 8K komen?
          Nu kan men bij Proximus via fiber wel al 10 gigabit hebben.

Verder is het grootste gedeelte van Telenet hun netwerk al fiber, enkel het laatste stuk in de straat en tot aan de woning is nog coax en dat willen ze ook gaan vervangen.
          Spijtig genoeg niet tegelijk met andere werken en dus gaan ze alles twee keer open gooien.

Waarom elke provider nog steeds zijn eigen kabel moet leggen blijft een raadsel, gelukkig moeten we niet voor elke tv-zender een aparte kabel binnen krijgen. LOL

Maar we vorderen toch op 55 jaar tijd, van een grote antenne op het dak of aan de gevel naar een kabel zo dik als een haar.
          Wel grappig want waar we voor telefonie en afstandsbedieningen van bedraad naar draadloos gegaan zijn, gingen we voor tv op enkele uitzonderingen na van draadloos naar bekabeld.

Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Bij ons legt de aannemer de wachtbuizen voor zowel fiberklaar als de joint-venture die telenet heeft afgesloten met Fluvius. Reken maar dat je pad voor de deur (mits het geen route is waar de hoofdbuizen passeren) 3 dagen opgelegd wordt, één dag openbreken, 2e dag wachtbuis leggen, 3e dag dichtleggen.
            Op steenwegen waar centrales komen te staan, of vele buizen onder de grond moeten is de overlast veel erger (zoals voor mijn voordeur). Laden en lossen om 3 uur 's nachts (meermaals) - en het opbreken van het pad om 7 u 's morgens vlak voor mijn deur. Dat gat onder de weg is een week open blijven liggen - maar nu voor het week-end terug gedicht.
            Men werkt door - maar er kan hinder zijn, tot serieuse hinder.
            Voor het binnenleggen worden er nog kleine putten en voren naar het huis zelf gemaakt. Maar dat valt eigenlijk goed mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              Bij ons legt de aannemer de wachtbuizen voor zowel fiberklaar als de joint-venture die telenet heeft afgesloten met Fluvius. Reken maar dat je pad voor de deur (mits het geen route is waar de hoofdbuizen passeren) 3 dagen opgelegd wordt, één dag openbreken, 2e dag wachtbuis leggen, 3e dag dichtleggen.
              Op steenwegen waar centrales komen te staan, of vele buizen onder de grond moeten is de overlast veel erger (zoals voor mijn voordeur). Laden en lossen om 3 uur 's nachts (meermaals) - en het opbreken van het pad om 7 u 's morgens vlak voor mijn deur. Dat gat onder de weg is een week open blijven liggen - maar nu voor het week-end terug gedicht.
              Men werkt door - maar er kan hinder zijn, tot serieuse hinder.
              Voor het binnenleggen worden er nog kleine putten en voren naar het huis zelf gemaakt. Maar dat valt eigenlijk goed mee.
              T' ja, een omelet bakken zonder een ei te breken gaat niet.
              wij konden onze auto niet in de garage zetten omdat het trottoir open lag.

Comment

Tot nu toe niks.
                De aansluiting was gratis en de kabel ook natuurlijk.
                Nu nog wachten op een goede en goedkope provider want die gasten moeten betalen aan Fiberklaar voor het gebruik van hun kabel en dat zullen ze zeker doorrekenen aan hun klanten.
                Geen nood, de brave Belgen letten toch niet op de prijs (dixit John Porter CEO Telenet).

Comment

Geen nood, de brave Belgen letten toch niet op de prijs (dixit John Porter CEO Telenet).
                  Jan, het zou voor mij wel de bedoeling zijn om goedkoper bediend te zijn.
                  Gisteren weeral miserie met Netflix.
                  We kregen een code te zien, iets als ui-850-a en elke minuut probeerde het programma contact te maken, tevergeefs echter.
                  Later was alles weer "in de chacoche" vanzeneigens.
                  Veronderstel dat Scarlet op Fiberklaar komt en ze vragen 50 euro per maand dan is mijn rekening snel gemaakt.
                  Nu betaal ik maandelijks € 127 aan telenet en daar is Netfix in begrepen ( € 18 en een sjieke).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Op dit moment is daar niks of weinig mis mee, maar de kabel loopt tegen beperkingen op voor de toekomst hebben ze zelf aangegeven.
                    Verder is het grootste gedeelte van Telenet hun netwerk al fiber, enkel het laatste stuk in de straat en tot aan de woning is nog coax en dat willen ze ook gaan vervangen.
                    Maar we vorderen toch op 55 jaar tijd, van een grote antenne op het dak of aan de gevel naar een kabel zo dik als een haar.
                    Wel grappig want waar we voor telefonie en afstandsbedieningen van bedraad naar draadloos gegaan zijn, gingen we voor tv op enkele uitzonderingen na van draadloos naar bekabeld.
                    Hier leggen ze momenteel de overkant van de straat open voor nieuwe waterleiding, glasvezel, elektriciteit,
                    en nieuwe verlichtingspalen, alles netjes in één keer en onder beheer van Infra, ze beginnen het dus te snappen…..
                    Volgens de toezichter van Infra is langs onze kant van de straat niets nodig, blijkbaar ligt er een Telenet wachtbuis klaar waar nu de coax door loopt en waar ook Proximus gebruik mag van maken.
                    Voor de rest is alles hier gelukkig reeds sinds we hier wonen ondergronds, ik zou ook liever niet hebben
                    dat ze hier de twee opritten voor alle drie ons garages hier open leggen, Luc zegt wel je kan geen omelet
                    bakken zonder een ei te breken, maar voor mij liever niet.

Last edited by Geerten; 10 september 2023, 18:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Nu kan men bij Proximus via fiber wel al 10 gigabit hebben.

Via coax haal ik nu net geen 1 Gigabit, (zie link #4) daar kom je volgens mij al een stuk mee.
                      En zal wij zullen het waarschijnlijk wel niet meer meemaken, maar als Musk zijn gedacht
                      krijgt en zijn duizenden satelieten kan waarmaken gaan we op termijn toch terug naar
                      een volledig draadloze communicatie, piepklein antennetje op X Gigahertz is volgens
                      mij de toekomst voor alle communicatie.
                      Dan hebben de Groenen van de toekomst ook terug een onderwerp om over te discussiëren…..
                      Last edited by Geerten; 10 september 2023, 18:32.

Comment

Jan, het zou voor mij wel de bedoeling zijn om goedkoper bediend te zijn.
                        Gisteren weeral miserie met Netflix.
                        We kregen een code te zien, iets als ui-850-a en elke minuut probeerde het programma contact te maken, tevergeefs echter.
                        Later was alles weer "in de chacoche" vanzeneigens.
                        Veronderstel dat Scarlet op Fiberklaar komt en ze vragen 50 euro per maand dan is mijn rekening snel gemaakt.
                        Nu betaal ik maandelijks € 127 aan telenet en daar is Netfix in begrepen ( € 18 en een sjieke).
                        Wij zitten aan 98 per maand bij Proximus incl vaste lijn en 2 mobiel, maar dat is zoveel als wij aan gas, elektriciteit en water tesamen betalen .
                        Internet is zeer duur in Belgie en wie denkt dat het met die dubbele infrastuctuurinvesteringen goedkoper gaat worden droomt.
                        Last edited by palombian; 10 september 2023, 22:02.

Comment

Wij zitten aan 98 per maand bij Proximus incl vaste lijn en 2 mobiel, maar dat is zoveel als wij aan gas, elektriciteit en water tesamen betalen .
                          Internet is zeer duur in Belgie en wie denkt dat het met die dubbele infrastuctuurinvesteringen goedkoper gaat worden droomt.
                          Jan, zit Netflix inbegrepen in die prijs of komt die er nog eens afzonderlijk bij gelijk bij Telenet.
                          Hoe noemt uw pack dan?
                          € 98,00 is toch een stuk goedkoper dan de € 127,00 die wij maandelijks betalen bij Telenet.

Comment

Jan, zit Netflix inbegrepen in die prijs of komt die er nog eens afzonderlijk bij gelijk bij Telenet.
                            Hoe noemt uw pack dan?
                            € 98,00 is toch een stuk goedkoper dan de € 127,00 die wij maandelijks betalen bij Telenet.
                            Lees eens hekje 2 Luc Proximus ADSL 90 Mb/sec en hij zegt ook niet hoe beperkt die twee gsm abonnementen zijn.
                            Dat is hier gewoon appels en peren vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Lees eens hekje 2 Luc Proximus ADSL 90 Mb/sec en hij zegt ook niet hoe beperkt die twee gsm abonnementen zijn.
                              Dat is hier gewoon appels en peren vergelijken.
                              Inderdaad, zonder Netflix en 2GB/maand mobiel.
                              Maar dat is voldoende voor ons.

Zoals al gezegd, 100€/maand wordt hier als een minimum beschouwd (waarvoor je eigenlijk schandalig weinig krijgt).
                              En aan de resultaten van de maatschappijen te zien is dit zelfs nauwelijks rendabel.​

Een duurder abonnement zal meer GB per € geven maar wat ben je daar mee als je het niet gebruikt (moet ik hele nachten Netflix kijken omdat het toch niets meer kost ?).
                              Daarom hebben wij in ons buitenhuis een Orange Flybox (4G met 150 GB/maand voor nu 25 €) maar wel voor iedereen bruikbaar.
                              In de zeldzame gevallen dat er in het buitenland geen wifi is koop ik 10€ data op mijn Franse Orange mifi kaart.

Comment

Working...
                              X