Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Netflix en Telenet.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met Netflix en Telenet.

Wat vooraf ging:
    Mijn vrouw en ik houden van films, zij cowboys in indianen, ik oorlog actie en thriller.
    Dus besloten wij Netflix te nemen. tot daar alles goed.

Ineens verhoogt onze factuur van Telenet en wat was er gebeurt?
    Waarschijnlijk met dat nieuw bakje betaalden wij nogmaals voor Netflix en Streamz, beiden hadden we absoluut niet om gevraagd.
    Gebeld naar Telenet en ze annuleerden mijn lidmaatschap van Netflix en schrapten Streamz.

Eergisteren deed onze TV beetje raar en heb ik dat bakje gerreset, dat ging goed en de TV was zijn kuren kwijt.
    Vandaag echter wou ik eens zien wat er nog zoal te zien is op Netflix maar ik kan er niet in.

Emailadres en paswoord ingegeven wilde weer inloggen op Netflix maar dat ging niet.
    x-aantal seconden gewacht en ik kreeg het bericht dat ik al een account had en inloggen ging niet.

Natuurlijk gebeuren zulke dingen als alles gesloten is en kunnen wij nu fluiten naar een mooie film.
    Toch niet meer normaal dat wij maanden lidgeld betaalden a&n Netflix en dat Telenet ons nog eens maandelijks liet bijbetalen.

Die nieuwe kabel ligt hier bij ons en ik sta echt op het punt om over te stappen naar Proximus.
    Het enige die ons tegenhoud zijn onze mobiele apparaten want wij mogen altijd gratis en voor niks bellen in heel Europa.
    Jammer dat proximus dat niet heeft anders was het Telenet adieu en tot nooit meer.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Ja, Telenet zit mooi te knoeien met hun (administratieve) software. In februari dit jaar kreeg ik een aanbieding voor een gratis upgrade van All-Internet (300mbps) naar Gigaspeed (1gbps). Daar moest ik niets voor doen, werd automatisch uitgevoerd en gefactureerd. Om de volledige snelheid te halen moest echter gratis de modem vervangen worden, die kon pas in april geleverd worden. Bij de activering van die modem begon het fout te lopen. Eerste maand 5 euro "leveringskost". Oke, zou gratis zijn maar soit, daar ga ik geen uur voor aan de telefoon hangen. Maar dan de volgende maanden aanrekening voor een gigaspeed abonnement plus extra tv abonnement, iets van 35€ teveel. Twee keer telefoon, twee keer 20-25 minuten wachttijd. De 3 maanden erop steeds weer een rechtzetting én opnieuw foute aanrekeningen. In totaal een keer of acht dit jaar gebeld, de laatste keer vorige week en kon vrijwel direct binnen. Meteen de hele gigaspeed stopgezet en opnieuw All-Internet genomen (de gratis upgrade actie was afgelopen en kon niet meer geactiveerd worden). Ik wacht nu in spanning af op mijn volgende facturen maar denk wel dat het nu oké is, bovendien een tegemoetkoming gekregen voor zes maanden wat het teveel betaalde van vorige maanden ruim moet goedmaken.
    Los van dit verhaal nooit zonder internet of digitale tv/netflix gezeten. Ook het installeren en activeren van de nieuwe modem ging vlekkeloos, alleen de administratie liep duidelijk in het honderd.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Toen ik van Scarlet een nieuwe tv-decoder kreeg was er ook een probleem, ze hadden verkeerde een verkeerde voorkeuze aangevinkt (Franstalig in plaats van Nederlandstalig), misschien is er bij jullie ook iets in die aard gebeurd?
      Ik had er eerst voor getelefoneerd, en ze zouden een technieker sturen, ook al had ik duidelijk gezegd dat er technisch niets verkeerd was, maar daar wilden ze niet naar luisteren.
      Wat later heb ik dan zelf gevonden wat er mis was, en die instellingen kon ik gemakkelijk zelf aanpassen waardoor het probleem opgelost was.
      De afspraak voor de technieker heb ik dan opgezegd, maar die heeft later toch nog gebeld, net voor die volgens de (opgezegde) afspraak langs zou komen, ik heb dan alles uitgelegd en de techniekers was het er ook mee eens dat hij hier niets kon komen doen omdat alles perfect werkte.

Met de Netflix en Disney+ abonnementen heb ik toen geen problemen gehad, want die werken hier via de pc, en niet via Scarlet (Proximus).

Met het nieuwe abonnement dat ik rond dezelfde tijd moest aangaan waren er wel problemen (ze hadden de installatiekost erbij geteld, de installatie staat hier al vele jaren), en ook dat heb ik telefonisch opgelost gekregen, zodat ik nu 50 euro per maand betaal voor tv, internet, vaste lijn en mijn gsm.
      Bij het gsm abonnement zit wat data inbegrepen die ik niet kan gebruiken op mijn ouderwetse gsm, maar het was wel de goedkoopste oplossing voor wat ik nodig had, als ik de vaste lijn gebruik om zelf iemand te bellen dan betaal ik belminuten, maar als ik de gsm gebruik, dan heb ik meer dan voldoende belminuten inbegrepen in het abonnement (daardoor blijft de maandelijkse kost op 50 euro).

Je moet ze allemaal goed in het oog houden, er worden bijna overal fouten gemaakt, en als je er niet op tijd op let, dan kost het extra geld...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Als je Netflix hebt rechtstreeks via Netflix en je neemt het dan via Telenet (wat hier al dan niet ongevraagd gebeurd is), dan wordt de originele account normaal gezien gestopt en verloopt alles via Telenet.
        Als je dan via Telenet vraagt om Netflix te stoppen, dan heb je niets meer tot je bij Netflix je account terug activeert.
        Log daar eens in op uw account via de website van Netflix en kijk wat de status ervan is, mogelijks moet je die gewoon terug actief zetten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Als ik dat doe Freddy, krijg ik dan krijg ik een scherm waarop staat: "Welkom terug, Luc" en dan mag ik direct betalen.
          Ik had gebeld met Telenet om Netflix en Streamz af te zeggen, hebben die daar uit eigen beweging mijn Netfix abonnement bij Netflix opgezegd.
          Ik bel hen morgen en ze kunnen maar zien dat alles sofort in orde is.

Ik ben klant bij Telenet van in de beginne en tot hier toe altijd zeer tevreden geweest maar nu hebben ze een grote vergissing begaan.​

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Als ik dat doe Freddy, krijg ik dan krijg ik een scherm waarop staat: "Welkom terug, Luc" en dan mag ik direct betalen.
            Ik had gebeld met Telenet om Netflix en Streamz af te zeggen, hebben die daar uit eigen beweging mijn Netfix abonnement bij Netflix opgezegd.
            Ik bel hen morgen en ze kunnen maar zien dat alles sofort in orde is.

Ik ben klant bij Telenet van in de beginne en tot hier toe altijd zeer tevreden geweest maar nu hebben ze een grote vergissing begaan.​
            Als je klant bent bij Netflix en je abonnement wordt overgezet naar Telenet, dan doet Telenet inderdaad het nodige zodat je niet dubbel zou betalen.
            Uiteraard als je nu terug rechtstreeks via Netflix je abonnement wil, dan moet je daar terug beginnen betalen.
            Vanaf het moment dat je eventueel tegoed opgebruikt is, dan zal je de nieuwe periode terug aangerekend worden.
            Telenet kan niet je rechtstreeks abonnement met Netflix terug activeren, wat redelijk logisch is.

Er is ook wat info op de website van Telenet.
            Kijk Netflix bij Telenet en mis geen enkele serie of film. Betaal eenvoudig via je Telenet-aanrekening.

Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Amaai Freddy, dankzij uw tip werkt de boel hier weer.
              Een dikke merci.

Ikke vanzeneigens were zjér content plaffetuurlijk.
              Last edited by Red Falcon; 4 september 2023, 03:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Jammer dat proximus dat niet heeft anders was het Telenet adieu en tot nooit meer.
                Als je denkt dat Proximus geen problemen heeft... Hier gaan ze naar fiber en geloof me, fiber is misschien snel maar de onderaannemers die Proximus daarvoor inzet dat zijn knoeiers die hun eigen elleboog niet kunnen vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Als je denkt dat Proximus geen problemen heeft... Hier gaan ze naar fiber en geloof me, fiber is misschien snel maar de onderaannemers die Proximus daarvoor inzet dat zijn knoeiers die hun eigen elleboog niet kunnen vinden.
                  Są to zatem tani pracownicy z Polski.

Comment

Neen, ze komen niet van ginder. Maar ze komen kijken waar de fiber het huis in moet, sturen dan een voorstel door en nu bijna een jaar later willen ze een bevestiging. Krijgen we het voorstel voor de buren 2 huizen verder binnen. Niet alleen dat, het adres is verkeerd (huisnummer klopt niet), de gemeente is verkeerd (2 gemeentes verder), de naam is verkeerd en de handtekening erop is van de buren die verhuisd zijn. Doen ze een nieuw voorstel en gaan ze de fiber in de keuken leggen. Nu gingen ze terug langskomen, maken een afspraak en laten niet van zich horen. En "Fiberklaar" (= Proximus) kan je uiteraard niet bereiken. Als dat de service is om het verkocht te krijgen dan kan je je inbeelden wat het gaat zijn als het er ooit ligt.

Dus als je denkt dat alle problemen van Telenet opgelost zijn als je naar Proximus overstapt...

Comment

Dus als je denkt dat alle problemen van Telenet opgelost zijn als je naar Proximus overstapt...
                      Orange via de kabel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Orange via de kabel
                        Ja want als de kabel ergens uitvalt, dan blijft Orange werken?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik begrijp de hele heisa niet. Ik neem apart een abonnement bij Netflix en enkel internet-tv-mobile abonnement bij Telenet.
                          Ik bekijk alles van Netflix op de ipad, iphone, tv via chromecast met afstandsbediening, geen enkel problemen : gewoon 2 verschillende providers : netflix en telenet. Bovendien bekijken we het overal waar we willen op onze ipad.

Maar allez, alles is dus opgelost, maar diegenen die proximus hebben en netflix willen weten dus dat je netflix gewoon apart kan kopen en bekijken (zonder telenet)

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Ik begrijp de hele heisa niet. Ik neem apart een abonnement bij Netflix en enkel internet-tv-mobile abonnement bij Telenet.
                            Ik bekijk alles van Netflix op de ipad, iphone, tv via chromecast met afstandsbediening, geen enkel problemen : gewoon 2 verschillende providers : netflix en telenet. Bovendien bekijken we het overal waar we willen op onze ipad.

Maar allez, alles is dus opgelost, maar diegenen die proximus hebben en netflix willen weten dus dat je netflix gewoon apart kan kopen en bekijken (zonder telenet)

Vriendelijke groeten

Peter
                            Oh, als jij niet meer in je leven nodig hebt dan Netflix, dan ben jij gelukkig.

Comment

Oh, als jij niet meer in je leven nodig hebt dan Netflix, dan ben jij gelukkig.
                              Dat schrijft hij toch niet?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X