Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Site voor brandstofprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik volgde het vroeger op maar ik had al snel door dat er 1 prijsbreker is voor diesel in lijn buurt (noorden van Brussel) en dat is een shell-station. Ik heb wel een shell-kortingkaart maar die 1 eur na ongeveer drie tankbeuren is niet echt de moeite waard.
    Soms volgt het nabijgelegen Esso-station maar meestal niet.
    Ik ben geregeld aan de westkust en daar is geen enkele benzinestation dat aan het voormelde shell-station kan tippen.

@nete: ik denk dat de prijs van een volle tank (50 liter) eerder bedoeld is om de relativiteit te duiden van de prijsvergelijking. Wat levert dit mij op op jaarbasis.
    Trouwens, sedert ik in België op de autosnelwegen maar 100 km/uur rijd (op de Brusselse ring was dit al zo) is mijn verbruik met 0,5 l per 100 km gezakt, maar als je dit bekijkt op 15000 km levert dit mij amper 150 eur op jaarbasis op.
    (bovendien is er een duidelijk verschil tussen de kleine boodschappenritjes en de lange snelwegtrajecten, maar eigenlijk is mijn conclusie dat je het niet voor het geld hoeft te doen (veranderen van pompstation bedoel ik))

Groetjes

Peter

Comment

Hier was het vroeger bij één station elke zondag 15 cent korting per liter, als men dan de bak vol gooide, dan scheelde dat toch wel wat.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hier was het vroeger bij één station elke zondag 15 cent korting per liter, als men dan de bak vol gooide, dan scheelde dat toch wel wat.
        En dan maar klagen die pomphouders dat ze slechts een winstmarge van 10 % hebben. Deze gaf dan nog op zondag het grootste deel van zijn winstmarge weg !
        En nog iets, verkocht die dan nog benzine in de week .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

En dan maar klagen die pomphouders dat ze slechts een winstmarge van 10 % hebben. Deze gaf dan nog op zondag het grootste deel van zijn winstmarge weg !
          En nog iets, verkocht die dan nog benzine in de week .
          Als een handelaar op een bepaalde dag korting geeft, dan is dat meestal omdat dit de dag is met het minste aantal klanten en met de bedoeling wat af te snoepen van concurrentie.
          En ja daar is het alle dagen druk, net als het station aan de overkant waar het per definitie altijd duurder is.
          En ik veronderstel dat er wat klagen betreft een groot verschil is tussen stations uitgebaat door het merk of grote organisatie en deze door zelfstandigen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

In ons landje ligt het allemaal wel redelijk dicht bij mekaar vind ik. En toch moet ik al 24 km rijden (heen en terug) om 2 € goedkoper te zijn voor 50 liter diesel....(op snelweg doe ik daar 900km mee). Eén onnozel koffietje ergens drinken kost minimum 2,8 € .
            Op reis, bvb Duitsland doorkruisen via de snelweg, daar kunnen de prijzen wel ver uit elkaar liggen. Bestaat er een vergelijkbare site voor Duitsland, Italië, Frankrijk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              In ons landje ligt het allemaal wel redelijk dicht bij mekaar vind ik. En toch moet ik al 24 km rijden (heen en terug) om 2 € goedkoper te zijn voor 50 liter diesel....(op snelweg doe ik daar 900km mee). Eén onnozel koffietje ergens drinken kost minimum 2,8 € .
              Op reis, bvb Duitsland doorkruisen via de snelweg, daar kunnen de prijzen wel ver uit elkaar liggen. Bestaat er een vergelijkbare site voor Duitsland, Italië, Frankrijk ?
              In Duitsland komen wij niet vaak en in Italië nooit de laatste jaren, maar wat Frankrijk betreft verlaten wij altijd de autoweg om te tanken.
              We houden toch om de x-aantal uren halt voor een rustpauze en als we moeten tanken dan nemen wij een afrit waar er dichtbij een Intermarché, een Leclerc of een Super U te vinden is.
              Daar tank je véél goedkoper dan langs de autoweg. Bovendien betaal je dan nog iets minder péage dan wanneer je op de autoweg blijft.
              Onlangs verscheen daarover een artikel in de kranten, ze noemen het de "salamitechniek".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Inderdaad, ik heb net eens nagekeken wat wij op een dikke acht jaar getankt hebben (alles wordt hier netjes bijgehouden ) en ondanks het feit dat wij niet veel kilometers maken hier rond de deur, komen wij toch aan een aanzienlijk hoeveelheid. Wij gaan wel tamelijk veel op reis met de auto en die hoeveelheden zitten er natuurlijk ook in vervat.

Wij tankten sedert 20 maart 2015 : 6.446,28 liter en dit kostte ons 8.925.75 euro.

Toch verschieten als je die hoeveelheden ziet.
                In Nederland is de benzine veel meer waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

In Nederland is de benzine veel meer waard.
                  Ik denk dat benzine overal even veel "waard" is, alleen kost ze niet overal hetzelfde .

Comment

Vandaag deze melding op carbu.com:
                    "Prijsstijging Benzine

De benzineprijs stijgt vanaf morgen

De benzineprijs stijgt opnieuw vanaf morgen, 2 juli 2024.
                    Een volle tankbeurt met 50 liter Super 95 (E10) kost u vanaf morgen €0,05 meer; een volle tankbeurt met Super 98 (E5) kost u dan €0,05 meer."

Nog altijd die dwaze 50 liter. Efkes bezig geweest om te berekenen dat 5 eurocent op 50 liter (!) dus één tiende van één eurocent per liter is. De pompprijs van 1,599 hier in de buurt zal dus 1,60 worden.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      "Prijsstijging Benzine

Een volle tankbeurt met 50 liter Super 95 (E10) kost u vanaf morgen €0,05 meer; een volle tankbeurt met Super 98 (E5) kost u dan €0,05 meer."

Nog altijd die dwaze 50 liter. Efkes bezig geweest om te berekenen dat 5 eurocent op 50 liter (!) dus één tiende van één eurocent per liter is. De pompprijs van 1,599 hier in de buurt zal dus 1,60 worden.
                      En het kost 20 cent om het op te zoeken? ;-)
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        "Prijsstijging Benzine

Hier in de buurt is Maes momentele de goedkoopste René.
                        Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

Comment

hier zie je het officieel tarief van alle brandstofprijzen met de prijswijziging in eurocent

Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

hier kan je evolutie van de brandstofprijzen volgen en weet je of er een prijswijziging te verwachten valt
                          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                          Grt. Jos

Comment

Eigenlijk zijn we weinig met de officiële maximumprijzen, de prijs aan de pomp is belangrijker.
                            Tussen de vele tankstations in de buurt zijn vaak grote verschillen, tot 20 cent de liter is geen uitzondering, zelfs tussen twee stations van hetzelfde merk.
                            En het is ook niet altijd hetzelfde station dat het goedkoopst is, daarentegen is er eentje dat hier wel altijd het duurst is en dat is Total.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X