Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Site voor brandstofprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Site voor brandstofprijzen

Ik krijg trouw berichten van Carbu.com als de brandstofprijzen schommelen.
    Die berichten zien er zo uit:

De dieselprijs stijgt opnieuw vanaf morgen, 2 augustus 2023.
    Een volle tankbeurt met 50 liter diesel (B7) kost u vanaf morgen € 2,50 meer.

Ik heb die mensen al een paar keer vruchteloos gemeld dat ik
    1) nooit exact 50 liter tank (mijn tank is zelfs geen 50 liter)
    2) ik niet geïnteresseerd ben in het verschil per 50 liter, wel in de prijs per liter. Ik heb ze dat dus al een paar keer gemeld, maar ze houden voet bij stuk.

Elke keer dus hoofdrekenen: 250 cent per 50 liter is 5 cent per liter. Soms eenvoudiger via 500 cent per 100 liter en dan delen door honderd.
    Waarom ze zo halsstarrig vasthouden aan die "volle tankbeurt van 50 liter" is me een raadsel.

Bestaan er sites die minder "onnozel" doen bij melding prijsschommelingen ?
    Last edited by nete; 1 augustus 2023, 14:33.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Officiële maximumprijzen zijn gekend en staan hier:

Maar ze geven bij Carbu uiteraard een voorbeeld van een gemiddelde tankbeurt om een inschatting te maken.
    Het exact aantal liter dat men zal kunnen tanken als men vroegtijdig gaat bij verhogingen en de tank is niet leeg, dat valt vaak nog minder in te schatten.

Op zich wil de maximumprijs ook niets zeggen, het zijn de pompprijzen die belangrijker zijn en daar kan redelijk wat verschil zitten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

https://carbu.com/belgie//index.php/...ngen?p=M&C=E95 hier kan je evolutie van de brandstofprijzen opvolgen en weet je of je snel moet gaan tanken of best nog een paar dagen wachten
      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
      Grt. Jos

Comment

Josca en Verseg: jullie begrijpen me verkeerd. Carbu is een waardevolle site, maar als mensen over de brandstofprijzen babbelen zal dat steevast zijn van hoeveel EUROCENT er bijkomt of afgaat PER LITER.
        Ik heb nog nooit iemand horen zeggen (behalve Carbu) "verdorie, er komt weer 2,50 euro erbij per 50 liter", wél "verdorie, de diesel of benzine slaat weeral 5 cent op". Ze moeten er dan zelfs niet bijzeggen dat het per liter is.
        Ik snap niet goed waarom Carbu zo halsstarrig die 50 liter regel blijft hanteren. Nu ja, het is hun goed recht hé.

Vandaar mijn vraag of er andere sites bestaan die de schommelingen per liter hanteren.

En de lijst met de maximuprijzen: je moet m.i. wel een beetje masochist zijn om ergens de maximumprijs te betalen als je geen tankkaart hebt van de wekgever. Tenzij je anders kilometers moet omrijden om te tanken natuurlijk
        Last edited by nete; 1 augustus 2023, 23:15.

Comment

Ieder zijn manier om daarmee om te gaan en een voorkeur te hebben.
          Niets mis met een eigen voorkeur.
          Uiteraard worden officiële brandstofprijzen per liter weergegeven.

Ik snap dus wel wat je bedoelt, maar ik denk dat velen toch willen weten hoeveel een tank weer meer gaat kosten om te kunnen beslissen of ze snel moeten gaan tanken.
          Vandaar dat ze hier mogelijks ook het verschil weergeven volgens een gemiddelde tankbeurt zonder dat mensen moeten beginnen tellen en 50 liter is een redelijk realistische gemiddelde hoeveelheid.

Er zijn uiteraard voertuigen met meer of minder grote tank.
          Ieder zijn manier van tellen natuurlijk.

De verschillende stations met elkaar te vergelijken is zeker ook interessant, soms is er tussen twee stations al een redelijk verschil.
          Total is hier bijvoorbeeld altijd de duurste en meestal een 11 tot 17 cent duurder dan sommige andere stations.

In elk geval veel succes met je verdere zoektocht naar een geschikte website.
          Last edited by VerSeg; 2 augustus 2023, 03:20.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Eigenlijk zou het ideaal zijn mocht hun melding dit zijn:

De dieselprijs stijgt opnieuw vanaf morgen, 2 augustus 2023 met 5 cent per liter
            Een volle tankbeurt met 50 liter diesel (B7) kost u vanaf morgen € 2,50 meer.
            ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ieder zijn manier om daarmee om te gaan en een voorkeur te hebben.
              Niets mis met een eigen voorkeur.
              De verschillende stations met elkaar te vergelijken is zeker ook interessant, soms is er tussen twee stations al een redelijk verschil.
              Total is hier bijvoorbeeld altijd de duurste en meestal een 11 tot 17 cent duurder dan sommige andere
              Wat heeft het voor zin Freddy, de goedkoopste van de streek hier zit in Staden meestal 2cent onder de prijs van de goedkoopste concurrent.
              zoek maar eens op carbu.com, (Vansevenant) die maakt zijn prijzen nooit bekend, staat erbij maar zonder prijsvermelding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Wat heeft het voor zin Freddy, de goedkoopste van de streek hier zit in Staden meestal 2cent onder de prijs van de goedkoopste concurrent.
                zoek maar eens op carbu.com, (Vansevenant) die maakt zijn prijzen nooit bekend, staat erbij maar zonder prijsvermelding.
                Is wat ik eerder ook al aangaf, met de maximumprijzen is men weinig, de pompprijzen zijn veel belangrijker.
                Bij sommige merken werken ze ook met een klantenkaart en dat eventueel voordeel moet men dan ook tellen om te kunnen vergelijken.

Paar maand geleden stonden ze bijna aan elke pomp aan te schuiven want de prijs zou omhoog gaan.
                Ik heb zelf de dag nadien aan een ander station getankt aan een lagere prijs dan wat het ervoor was, daar geven ze redelijk veel korting en is ook niet opgenomen.

Ik ken mensen die rijden speciaal naar een pomp op 20 of 30 km afstand omdat het daar goedkoper is.
                Maar hun eventuele winst hebben ze dan al (bijna) opgereden.

Het is natuurlijk ieders recht om prijzen op te volgen.
                Al geven ze prijsverandering bijna altijd ook mee in de media.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik gebruik die website alleen om prijzen te vergelijken van tankstations hier vlak in de buurt waar ik toch al voorbij kom als ik moet tanken, ik rij er geen extra kilometers voor.
                  Omdat ik maar een paar keer per jaar moet tanken wil ik geen meldingen krijgen voor elke keer dat de prijzen aangepast worden (dan moet ik mij ook geen zorgen maken elke keer dat de prijzen stijgen, ik zie het dan wel aan de pomp)...

Volgens een Duitse hoogleraar zijn de brandstofprijzen blijkbaar veel te laag
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ik tank altijd bij DATS24. Ik weet niet of ze al dan niet de goedkoopste zijn, maar wat ik wel weet is dat ze hun prijzen steeds aanpassen adhv de prijzen van nabijgelegen pompen.
                    Dus ik doe geen ommetoer om te tanken, maar tank waar wij passeren op onze wekelijkse boodschappenrit.
                    Dan ik weet tenminste altijd zeker dat ik niet te veel betaal in vergelijking met nabije pompen van andere merken.
                    Last edited by Guest49; 2 augustus 2023, 13:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik gebruik die website alleen om prijzen te vergelijken van tankstations hier vlak in de buurt waar ik toch al voorbij kom als ik moet tanken, ik rij er geen extra kilometers voor.
                      Omdat ik maar een paar keer per jaar moet tanken wil ik geen meldingen krijgen voor elke keer dat de prijzen aangepast worden (dan moet ik mij ook geen zorgen maken elke keer dat de prijzen stijgen, ik zie het dan wel aan de pomp)...

Volgens een Duitse hoogleraar zijn de brandstofprijzen blijkbaar veel te laag
                      https://www.ad.nl/auto/duitse-hoogle...doen~a15cbee7/
                      Wees gelukkig, als je zo weinig moet tanken zal dat voor jou niet zo een groot probleem zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Wees gelukkig, als je zo weinig moet tanken zal dat voor jou niet zo een groot probleem zijn .
                        Inderdaad, ik heb net eens nagekeken wat wij op een dikke acht jaar getankt hebben (alles wordt hier netjes bijgehouden ) en ondanks het feit dat wij niet veel kilometers maken hier rond de deur, komen wij toch aan een aanzienlijk hoeveelheid. Wij gaan wel tamelijk veel op reis met de auto en die hoeveelheden zitten er natuurlijk ook in vervat.

Wij tankten sedert 20 maart 2015 : 6.446,28 liter en dit kostte ons 8.925.75 euro.

Toch verschieten als je die hoeveelheden ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Inderdaad, ik heb net eens nagekeken wat wij op een dikke acht jaar getankt hebben (alles wordt hier netjes bijgehouden ) en ondanks het feit dat wij niet veel kilometers maken hier rond de deur, komen wij toch aan een aanzienlijk hoeveelheid. Wij gaan wel tamelijk veel op reis met de auto en die hoeveelheden zitten er natuurlijk ook in vervat.

Wij tankten sedert 20 maart 2015 : 6.446,28 liter en dit kostte ons 8.925.75 euro.

Toch verschieten als je die hoeveelheden ziet.
                          Dat is nog niet eens een derde van de meerprijs die een elektrische auto kost ten
                          opzichte van een benzine.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Dat is nog niet eens een derde van de meerprijs die een elektrische auto kost ten
                            opzichte van een benzine.
                            Daarom dat in niet pro EV ben... om niet te schrijven dat ik 200 % tegen ben .
                            Ik heb er nog niet bijgeschreven dat ik nu nog maar 72.992 km gereden met die auto, wat op een gemiddelde komt van 8,84 liter/100 km.
                            Ik vind dit niet slecht voor een automaat die voor 80 % rond de kerktoren bolt.
                            Werd nieuw gekocht en ik hoop er nog 10 jaar mee te rijden, dan ben ik 82... als ik al zo lang leef.
                            Daarna doe(n) ik(wij) wel beroep op een taxi als ik/wij ergens moet(en) zijn.

Comment

Wij hebben het grote geluk dat in de nieuwe woonplaats waar we komen wonen zijn, er een pomp is met altijd zeer scherpe prijzen.
                              Uit curiositeit vergelijk ik al eens maar nog nooit elders bijzonder veel goedkoper gezien.
                              Tenzij aan de kust. In Oostende is er ook een pomp dat erg scherp is in prijzen. Als ik in de buurt ben tank ik er al eens bij.
                              Maar niet de moeite om van hier uit zover te rijden voor het klein verschil.

Comment

Working...
                              X