Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    De meeste deelnemers hebben trouwens lang geleden hun laatste foto gepost.
    Klopt in mijn geval. Ik ben dan ook meer bezig met toestellen zelf dan fotograferen (en nog andere dingen zoals de afvoer herstellen de laatste week). En de foto's die ik dan wel neem wil je niet zien... (yep, zo slecht)

Maar ik zie de relevantie van de opmerking niet in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Ik herhaal, want nog geen tekst van gezien. Anders is het "horen zeggen".

Lees gewoon wat er staat … een gestald voertuig is verzekerd als men het aangeeft, maar daar betaalt men bij de meeste maatschappijen voor per stuk.
      Bij nieuwe contacten vragen sommige maatschappijen ook of dit een elektrisch voertuig is en daar rekenen ze een hogere premie voor aan.

Wat u nu doet is ook ontkennen op basis van “ik weet het niet”.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Er zitten blijkbaar veel meer elektrische auto's in dat brandende schip, volgens de eerdere berichten zouden er 25 elektrische auto's in zitten, maar het zijn er 498:
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Dit heeft denk ik weinig te maken met een "vernieuwing vs traditionalisme". Ik denk dat de tweedeling eerder ligt tussen diegenen die een meer wetenschappelijke/technische achtergrond hebben en diegenen die meer op het gevoel doorgaan. Doet me denken aan "zen and the art of motorcycle maintenance" (Robert Pirsig).
          Al een tijdje geleden natuurlijk .
          Ik geef toe eerder het rationele type te zijn (er wordt mij dikwijls verweten minder oog te hebben voor menselijke aspecten), maar ik vrees dat de gevoelsbenadering gemakkelijker verkeerd kan gebruikt worden.
          Ben trouwens benieuwd hoe het boek eruit zou zien wanneer het in de huidige - zeker Noordamerikaanse - maatschappij zou geschreven zijn.
          Het wordt een dunne lijn, sorry dat ik daar gevoelig voor ben.

Einde discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Bij nieuwe contacten vragen sommige maatschappijen ook of dit een elektrisch voertuig is en daar rekenen ze een hogere premie voor aan.
            Precies, je beweert dat meerdere verzekeringsmaatschappijen een (fors) hogere premie eisen als die wagen binnen geparkeerd wordt.
            Je hebt er al drie keer naast de kwestie op gereageerd, het is me wel duidelijk nu dat deze bewering nergens op steunt.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Precies, je beweert dat meerdere verzekeringsmaatschappijen een (fors) hogere premie eisen als die wagen binnen geparkeerd wordt.
              Je hebt er al drie keer naast de kwestie op gereageerd, het is me wel duidelijk nu dat deze bewering nergens op steunt.

U doet veel erger man … u verwijst naar niets dat het tegendeel bewijst, geen enkele info buiten uw eigen idee van “dat zal wel niet juist zijn”.

Lees wat er letterlijk staat op de websites van de verzekeringen waar ik naar verwezen heb en waar letterlijk staat dat je “veranderingen in risico” best kan melden om te zien of uw polis dat wel dekt en eventueel een premieverhoging te krijgen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

De info van TS is uiteraard niet echt correct, er staan blijkbaar 2857 voertuigen op dat schip waaronder 25 elektrische wagens (info voor zover deze correct is).
                Blijkbaar dan toch 500 EV’s aan boord volgens het VRT nieuws Freddy.

Comment

U doet veel erger man … u verwijst naar niets dat het tegendeel bewijst, geen enkele info buiten uw eigen idee van “dat zal wel niet juist zijn”.

Lees wat er letterlijk staat op de websites van de verzekeringen waar ik naar verwezen heb en waar letterlijk staat dat je “veranderingen in risico” best kan melden om te zien of uw polis dat wel dekt en eventueel een premieverhoging te krijgen.
                  Hey, , Ik heb niets beweerd, dat doe jij. En in die verwijzingen van jou staat nergens dat er een hoger risico ingeschat moet worden als een EV binnen geparkeerd wordt. Daar ging het om. Stop er al maar mee.
                  Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Blijkbaar dan toch 500 EV’s aan boord volgens het VRT nieuws Freddy.
                    Ondertussen dus weer wel, maar op zich maakt het weinig uit.
                    Als één item (om niet te oordelen) in brand vliegt en alles in de fik steekt, dan is het resultaat hetzelfde.
                    Spijtig voorval weer.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Hey, , Ik heb niets beweerd, dat doe jij. En in die verwijzingen van jou staat nergens dat er een hoger risico ingeschat moet worden als een EV binnen geparkeerd wordt. Daar ging het om. Stop er al maar mee.
                      Elk hoger risico kan een verhoging van de premie voortbrengen.
                      Net als zonnepanelen dat kunnen zijn.
                      Eerst niet, dan weer wel afhankelijk van maatschappij en polis.
                      Het is niet omdat het bij u zo is, dat ge dat moet veralgemenen.
                      Nogmaals, lees wat de verzekering en vooral de wet zegt … een verhoging van risico dient men te melden.
                      Stop met ook te ontkennen wat je zelf niet weet.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Of alles wat men nu op het ogenblik schrijft in de kranten weldegelijk juist is over de totstandkoming van de brand lijkt me sterk.
                        Ze zijn nog maar pas op het schip kunnen gaan kijken, en dit voorlopig pas aan dek.
                        Dus ofwel horen we ooit nog s de waarheid ofwel horen we er totaal niks meer van, ik denk eerder het laatste.

Wat betreft verzekeringen, toen ik zonnepanelen heb gelegd heb ik contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij en de prijs werd verhoogd.
                        Toen ik een warmtepomp met binnenunits heb geplaatst ging alweer de prijs omhoog, weliswaar lang niet zoveel als dat ik zonnepanelen geplaatst heb.

Dus ik kan me best voorstellen dat elke wijziging prijsveranderingen kan teweegbrengen

Doch de meeste mensen geven doen geen moeite en geven dit nooit aan aan hun verzekering zodat er uiteraard ook niks extra bijkomt
                        En zo lang er niks gebeurt is dat geen probleem uiteraard

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Wat betreft verzekeringen, toen ik zonnepanelen heb gelegd heb ik contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij en de prijs werd verhoogd.
                          Toen ik een warmtepomp met binnenunits heb geplaatst ging alweer de prijs omhoog, weliswaar lang niet zoveel als dat ik zonnepanelen geplaatst heb.

Dus ik kan me best voorstellen dat elke wijziging prijsveranderingen kan teweegbrengen

Doch de meeste mensen geven doen geen moeite en geven dit nooit aan aan hun verzekering zodat er uiteraard ook niks extra bijkomt
                          En zo lang er niks gebeurt is dat geen probleem uiteraard

grts
                          Sieg
                          En verzekeringen kennende komen de problemen pas als ze moeten betalen...

Comment

De dag dat we ijzer-zwavel-batterijen hebben ipv. Li-ion zal dat gevaar een heel pak kleiner worden. Wat men schrijft over de auto kan je ook schrijven over de notebook, en vooral de iphone (en andere tablet/smartphones) met vaste niet-verwijderbare batterijen.
                            Hoeveel onder u zijn in staat om bij kortsluiting of superwarm worden hun 'speeltje' meteen via een geopend raam naar buiten te kieperen?
                            Ik vrees bijna niemand. En we kunnen wel denken dat we dat moreel aankunnen, tot het zo ver is.
                            Er is al menig vliegtuig in de problemen geraakt (zelfs opgefikt omdat er Li-ion batterijen aan boord ontbrand zijn). Het is zelfs zo dat men getraind is om desnoods dat soort zaken in een vliegtuig in een soort van brandwerende zak te stoppen. Vandaar ook dat er op dat soort batterijen limieten staan.
                            Wie denkt dat alleen Li-ion warm kan worden, vergeet 't. Ooit door een defect draadloos moederbord een NiMh batterij gehad (heroplaadbaar) - die gloeiend heet geworden was, door een quasi kortsluiting.
                            Raar maar waar, die batterij heeft dat overleefd. Dat draadloos keyboard made in China - is meteen in de bak voor recyclage gevlogen...
                            Zij die bang zijn voor Li-Ion moeten misschien ook bang zijn van knalgas (de bijnaam van Waterstof in de les chemie - heel lang geleden...).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Ja, dat klopt. De verzekeringspremie werd dan verhoogd omdat jouw woning aanzienlijk meer waard werd en dus bij schade die de brandverzekering dekt ook meer zal moeten uitkeren. NIET omdat jouw woning met zonnepanelen, warmtepomp en binnenunits nu plots meer brandrisico inhoudt. Dit in tegenstelling met wat hier door Verseg beweerd wordt dat het plaatsen van een EV in de garage aanleiding geeft tot forse verhoging van de brandpremie.

De hele heisa rond EV's doet me denken aan de eerste mensen die de moed hadden om zonnepanelen te installeren. Kreten als "dat gaat nooit 20 jaar mee!", "je gaat daar nooit uw geld van terugzien", "binnen 5 jaar levert dat geen stroom meer". Maar ook "uw huis gaat afbranden" "de brandweer zal nooit willen komen blussen met die stroom op uw dak" "dat trekt de bliksem aan" en zelfs "ge gaat dubbel kadastraal inkomen moeten betalen".
                              Dat blijkt nu na al die jaren wel best mee te vallen. De stroomomvormer zou maar een jaar of vijf meegaan en moet dan vervangen worden werd op op voorhand gezegd, het is nochtans steeds de eerste die hier na zowat 14 jaar nog steeds vlekkeloos werkt. Het enige wat tegenvalt zijn de gebroken beloftes van de verschillende regeringen, maar dat is dan weer een politieke discussie.
                              Hombre

Comment

Heb het voorgehad met een laptop batterij. Gelukkig is het bij een spectaculaire hoop witte rook gebleven, geen vlammen. En het is gebeurd waar ik bij was. NiMh die gloeiend heet worden is niet uitzonderlijk, op het werk genoeg voorgehad. Maar dat zijn meestal kleinere cellen.

Over die ijzer-zwavel batterij vind ik niet veel. Natrium-zwavel batterijen zijn er al langer maar die moeten permanent op 300 °C (of zoiets) gehouden worden.

Comment

Working...
                                X