Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-hagel hoes....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Overdrijf je niet een beetje? Je zal maar net niet thuis zijn als het begint te hagelen.
    Hier (Vlaams-Brabant) al sinds 2006 minstens 1 auto die altijd buiten staat, nog nooit enige schade gehad. En toch al een paar serieuze hagelstormen zien voorbijkomen.
    Hagelbollen van een paar cm dik zijn zeer zeldzaam, veel zeldzamer dan de kranten u willen doen geloven. Maar ze doen wel kranten verkopen/genereren wel clicks

    Bij hagelbollen van 5 of 6cm dik loopt je dak trouwens ook een redelijk risico, dat heb je meer nodig dan je auto en kan je tegelijk totaal niet beschermen.

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Overdrijf je niet een beetje? Je zal maar net niet thuis zijn als het begint te hagelen.
      Hier (Vlaams-Brabant) al sinds 2006 minstens 1 auto die altijd buiten staat, nog nooit enige schade gehad. En toch al een paar serieuze hagelstormen zien voorbijkomen.
      Hagelbollen van een paar cm dik zijn zeer zeldzaam, veel zeldzamer dan de kranten u willen doen geloven. Maar ze doen wel kranten verkopen/genereren wel clicks

      Bij hagelbollen van 5 of 6cm dik loopt je dak trouwens ook een redelijk risico, dat heb je meer nodig dan je auto en kan je tegelijk totaal niet beschermen.
      Als de auto thuis is, ben ik ook thuis.....en ik heb de wagen van mijn broer gezien toen deze getroffen werd door een serieuze hagelbui.....overal op de hele wagen kleine blutsjes, verzekering is wel tussenbeide gekomen maar de verzekeringsagent zei toch ook dat de aangerichte schade eigenlijk met een goede anti-hagel hoes zeker zo goed als nihil was geweest.
      Een garantie is zo'n anti-hagel hoes niet maar toch beter dan helemaal niks....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Behoorlijk nutteloos.
        Die hoezen gaan ballen van 5cm niet tegenhouden.
        De energie die er in zit zou je al moeten tegenhouden met een dikke matras of zo.
        Net nog in het nieuws. In Frankrijk vielen er ballen uit de lucht van 10cm!!!!
        Als dat hier valt is uw auto voor het schroot.
        We hebben dit soort hagel ook gehad verschillende jaren geleden
        De grootste die we dan in de tuin nog gevonden hebben was ook rond de 9cm en die lage er al een tijdje, dus op het moment zelf was deze nog groter (we hebben die een ganse tijd in onze diepvries bewaart samen met nog andere exemplaren van ongeveer dezelfde grootte)
        Hier bij ons in de buurt was bijna alles kapot, veel autoruiten die volledige stuk waren, mij eigen wagen zat toen van voor tot achter vol met deuken, bij de controle voor mijn verzekering ging het blijkbaar om 89 deuken, en dan was één kant van mijn auto niet eens geraakt.
        Toen was onze pergola ook stuk en ook enkele van onze rolluiken, en een pak kleinere schade zoals veluxen enz. ....

        Ik hoop het niet meer mee te maken want het is serieus beangstigend als je dat ziet vallen rondom je huis

        Maar zoals je zegt, je moet al een matras hebben om zulke hagel tegen te houden van deuken te maken, dus zo'n dun velletje zal niet veel helpen.
        Bij mijn wagen zaten zelfs deuken in de A-stijlen, dan moet je al enorm had kloppen om daar een deuk in te krijgen

        Daarentegen zal zo een hoes zeker helpen tegen de hagel die we het meest over ons krijgen hier in België, en eigenlijk valt die nog goed mee.
        Tegen de extremen kan je amper iets beginnen want die verwacht je niet en worden meestal ook niet voorspelt

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 13 juli 2023, 15:08.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Ik heb mij een plaatsje gezocht onder de brug van het kanaal. Ik ben op 6 minuten ter plaatse.
          Buineradar helpt bij de timing .
          Tot er die dag 25 zijn die op 5 minuten daar zijn.
          Ik vrees dat er wel meer mensen die plekjes gaan kennen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Helaas is mijn wagen een buitenslaper, met de veranderende weersomstandigheden en de soms hevige hagelbuien die er in de toekomst misschien meer gaan komen, toch beginnen uitkijken naar wat extra bescherming.
            Mijn wagen is 4,96 m lang, 1,90 m breed en 1,5 m hoog.
            Een goeie outdoor anti-hagel beschermhoes, daar ben ik dus naar op zoek....heb wel al iets gevonden maar of het kwalitatief is?

            https://www.walser-shop.nl/auto-hage...l-6890/?c=7785
            Deze hoes zal wel helpen tegen kleine en meest voorkomende hagel
            Maar hun info toont wel heel grote uitersten zo te zien.
            De hoes beschermt tegen hagel tot 14 mm diameter, maar de schade aan de wagen dat ze als voorbeeld geven is eerder van hagelbollen van 14 cm.
            Uiteraard hier niet zoveel voorkomend maar het gebeurt spijtig genoeg wel af en toe dat er veel schade is in een bepaalde regio.
            Ik zou het ook overwegen mocht het echt helpen.
            Anders zo'n rubber mat gelijk bij de kinesisten (ken jij wel) waar men op kan liggen, dat zou ook veel moeten tegenhouden maar dat doen passen op een wagen is weer iets anders.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Ergens binnen zetten of een omnium verzekering afsluiten is het enige dat je kan doen tegen die grote hagelbollen.

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ergens binnen zetten of een omnium verzekering afsluiten is het enige dat je kan doen tegen die grote hagelbollen.
                Een omnium is misschien goed voor een recente wagen, maar als al,uw ruiten stuk zijn en heel de carrosserie is gedeukt, dan zal je met een iets oudere wagen al snel tegen een totaal verlies opkijken.
                Ik ken mensen die het voor hadden en doordat heel de regio getroffen was, was het ook meer dan een jaar wachten tot er even tijd was om de wagen hersteld te krijgen.
                Beter voorkomen dan genezen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X