Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-hagel hoes....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anti-hagel hoes....

    Helaas is mijn wagen een buitenslaper, met de veranderende weersomstandigheden en de soms hevige hagelbuien die er in de toekomst misschien meer gaan komen, toch beginnen uitkijken naar wat extra bescherming.
    Mijn wagen is 4,96 m lang, 1,90 m breed en 1,5 m hoog.
    Een goeie outdoor anti-hagel beschermhoes, daar ben ik dus naar op zoek....heb wel al iets gevonden maar of het kwalitatief is?

    Heeft u hagelschade? Dat had u kunnen voorkomen! Zorg voor een doeltreffende bescherming van u en uw voertuig met de hoogwaardige hagelbeschermgarage van Walser. Onze productontwikkeling is gebaseerd op knowhow en ervaring, zodat u kunt vertrouwen op onz…
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Er bestaan ook nog opblaasbare anti hagel hoezen voor auto's: https://www.google.be/search?sxsrf=A...bih=1007&dpr=1

    Je moet dan wel op tijd beginnen te pompen voor de hagelbui er aan komt, bij een overstroming kan je die hoes dan misschien andersom gebruiken .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Behoorlijk nutteloos.
      Die hoezen gaan ballen van 5cm niet tegenhouden.
      De energie die er in zit zou je al moeten tegenhouden met een dikke matras of zo.
      Net nog in het nieuws. In Frankrijk vielen er ballen uit de lucht van 10cm!!!!
      Als dat hier valt is uw auto voor het schroot.

      Comment


      • #4
        Best is toch ergens "onder" zetten, al is het maar tijdelijk. Wij wonen vlak bij een spoorwegviaduct met veel lege parkeerplaatsen eronder, maar als er hagel voorspeld wordt, dan is het zoeken.
        Heb je zo niets in de buurt in Herentals?
        P Ziekenhuis gelijkvloers of -1 ...
        (Vanaf morgen een tijdje bezoeker vanwege vervanging knieprothese echtgenote).

        Jaja


        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Hebben we die discussie al niet gehad? Kan niet zo lang geleden zijn want ik herinner het me nog.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Best is toch ergens "onder" zetten, al is het maar tijdelijk. Wij wonen vlak bij een spoorwegviaduct met veel lege parkeerplaatsen eronder, maar als er hagel voorspeld wordt, dan is het zoeken.
            Heb je zo niets in de buurt in Herentals?
            P Ziekenhuis gelijkvloers of -1 ...
            (Vanaf morgen een tijdje bezoeker vanwege vervanging knieprothese echtgenote).

            Jaja

            Da's toch al direct een 2 tal kilometer van waar ik woon, in de buurt is er echt niets dergelijks te vinden....
            Prothese voor andere knie of de oude prothese vervangen?
            Last edited by Franciskine; 12 juli 2023, 22:29.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Hebben we die discussie al niet gehad? Kan niet zo lang geleden zijn want ik herinner het me nog.
              Indien zo, graag linkje want via de zoekfunctie op ''wagenhoes'' of ''hagel'' heb ik niks gevonden.....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Da's toch al direct een 2 tal kilometer van waar ik woon, in de buurt is er echt niets dergelijks te vinden....
                Prothese voor andere knie of de oude prothese vervangen?
                Oude prothese vervangen wegens losgekomen en dus veel pijn. Dr Bartholomeus is de behandelende arts.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Ik woon vlakbij een klein winkelcentrum met daaronder een parkeergarage: ik had me voorgenomen om mijn auto daar even neer te zetten maar de te verwachte hagelbui bleef uit, althans bij mij in de buurt.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht

                    Oude prothese vervangen wegens losgekomen en dus veel pijn. Dr Bartholomeus is de behandelende arts.

                    Jaja
                    Ik ben binnen enkele maanden toe aan mijn tweede prothese. Vorige was links in 2015, nu dus de andere kant. Hopelijk lukt het zo goed als de eerste keer, want ik weet op vandaag niet dat ik links een prothese heb. Enkel op de luchthavens bij de douanecontrole wordt ik daar nog aan herinnerd .
                    Laten uitvoeren in Maria Middelares in Gent door Dr. Joost Lagast, hééééél gekend in sportmiddens en aan de foto's, te zien in zijn praktijk, ook over heel de wereld .
                    Eergisteren om mijn vijfde (!) infiltratie geweest met hyaluronzuuur (gel) maar het wordt niet (veel) beter.
                    Dus zijn conclusie is, bel maar als je die tweede prothese wil, dan ben je binnen ongeveer 2 maanden aan de beurt.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                      Ik ben binnen enkele maanden toe aan mijn tweede prothese. Vorige was links in 2015, nu dus de andere kant. Hopelijk lukt het zo goed als de eerste keer, want ik weet op vandaag niet dat ik links een prothese heb. Enkel op de luchthavens bij de douanecontrole wordt ik daar nog aan herinnerd .
                      Laten uitvoeren in Maria Middelares in Gent door Dr. Joost Lagast, hééééél gekend in sportmiddens en aan de foto's, te zien in zijn praktijk, ook over heel de wereld .
                      Eergisteren om mijn vijfde (!) infiltratie geweest met hyaluronzuuur (gel) maar het wordt niet (veel) beter.
                      Dus zijn conclusie is, bel maar als je die tweede prothese wil, dan ben je binnen ongeveer 2 maanden aan de beurt.
                      Een anti-hagelhoes gebruiken als protege.

                      Comment


                      • #12
                        Eergisteren kon ik lezen dat die grote hagelballen een snelheid halen tot 100/kmh.
                        Ik neem dat met een korreltje zout, maar wat ik wel weet is dat enkel een matras blikschade zou kunnen voorkomen.
                        Zie je je al door de straten snorren met een matrs op je achterbank?


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Behoorlijk nutteloos.
                          Die hoezen gaan ballen van 5cm niet tegenhouden.
                          De energie die er in zit zou je al moeten tegenhouden met een dikke matras of zo.
                          Net nog in het nieuws. In Frankrijk vielen er ballen uit de lucht van 10cm!!!!
                          Als dat hier valt is uw auto voor het schroot.
                          Ik lees dat ze zeggen : beschermt tot hagelstenen van 1400 mm3...dat is pakweg 1,5 cm3
                          Enige jaren geleden zat ik bij mijn broer in het oog van de hagelstorm in Wingene, er zaten daar hagelstenen bij zo groot als golfballen. Die hoes zal misschien wel iets helpen, daar niet van, maar als het serieus is heb je het toch vlaggen.
                          Zijn schoonzoon was daar ook met een nagenoeg nagelnieuwe BMW, de achterruit was compleet in gruis en de wagen lag vol met hagelstenen. Om bij te huilen ....
                          Wrong time, wrong place....

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Een anti-hagelhoes gebruiken als protege.
                            Doe jij dat maar als het ooit zover komt bij jou . Benieuwd of het lachen je dan niet zal vergaan.

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb mij een plaatsje gezocht onder de brug van het kanaal. Ik ben op 6 minuten ter plaatse.
                              Buineradar helpt bij de timing .

                              Comment

                              Working...
                              X