Ik gebruik hier al jaren een Synology NAS server als backup station. Vroeger stond die dag en nacht te draaien. Hierop zijn ook de ipcamera's aangesloten. Die ipcamera's hangen nu aan een aparte nas. Ik koop steeds harde schijven die gemaakt zijn voor gebruik in een nas. Steeds western digital gebruikt maar eigenlijk niet zo tevreden. De eerste reeks 2TB schijven die er in staken na enkele jaren defect. Daarna 3TB schijven er in na 4j kapot en nu de laatste reeks 4TB schijen gekocht eind 2020 ook al weer 1 van kapot terwijl de nas al maanden niet gebruikt wordt en veilig in de kast ligt. Met al die defecte schijven heb ik gelukkig nog geen enkele foto verloren maar wel mijn volledige muziek collectie ben ik kwijt.
Dus nu de vraag , ik ga afstappen van alles via de NAS te backuppen en met externe schijven werken. Maar welk soort schijf koop ik nu best ? Een SSD schijf of een klassieke harde schijf. En welk merk want met western digital heb ik het gehad.
Alles in de cloud is ook een optie maar nogal duur gezien de grote omvang van mijn data.
mir
Dus nu de vraag , ik ga afstappen van alles via de NAS te backuppen en met externe schijven werken. Maar welk soort schijf koop ik nu best ? Een SSD schijf of een klassieke harde schijf. En welk merk want met western digital heb ik het gehad.
Alles in de cloud is ook een optie maar nogal duur gezien de grote omvang van mijn data.
mir
Comment