Ik ben altijd al klant geweest bij Scarlet, maar omdat ze het abonnement dat ik vroeger had hebben afgeschaft hebben ze mij voor internet, telefoon (vaste lijn) en TV naar Scarlet Trio overgeschakeld.
En daar is blijkbaar iets mis gelopen, op de tv kan ik nog maar een paar zenders bekijken, alle andere zijn verdwenen.
Ik had de decoder al gereset (stekker van de voeding achteraan uitgetrokken), en daarmee was het probleem niet opgelost.
Dan heb ik maar naar de "hulplijn" gebeld, en toen moest ik het kleine schakelaartje op de achterkant van de decoder uitschakelen, ook al heb ik gezegd dat ik de voeding al had afgekoppeld (het schakelaartje doet net hetzelfde, dat schakelt de voeding uit...).
Dat hielp dus ook niet, en dan moest ik een nummer doorgeven dat op de onderkant van de decoder staat zodat ze de decoder vanop afstand konden resetten.
Na het invoeren van alle nummers om die decoder weer online te krijgen bleef hetzelfde probleem, het hielp dus niet.
Maandag sturen ze een technieker, ook al heb ik gezegd dat het probleem in hun systeem zit, want dat bepaalt wat ik kan bekijken.
De decoder werkt volgens mij zoals het hoort, anders kan ik helemaal geen tv kijken.
Als die technieker maandag komt, dan moeten ze volgens mij het probleem nog altijd oplossen bij Scarlet zelf (Proximus dus), het is geen technisch probleem, het is een softwareprobleem.
Zolang ik die technieker maar niet hoef te betalen, maar die komt wel voor niets naar hier, want de fout zit niet in de decoder zelf of in de bekabeling want dan zou er helemaal geen enkele zender te bekijken zijn, een fout in de decoder kan geen bepaalde zenders tegenhouden, de decoder zelf bepaalt niet welke zenders er te bekijken zijn...
Dit weekend heb ik dus alleen één en Canvas, BBC1 en 2 werken ook, plus een heleboel Franstalige zenders waar ik niets aan heb, zelfs Discovery werkt niet, en dat is de zender waar ik het meest naar kijk.
Gelukkig heb ik nog Netflix, Disney + en Prime Video die werken via de pc, die is met een HDMI kabel aangesloten op de tv (met een HDMI splitter van Aliexpress).
En daar is blijkbaar iets mis gelopen, op de tv kan ik nog maar een paar zenders bekijken, alle andere zijn verdwenen.
Ik had de decoder al gereset (stekker van de voeding achteraan uitgetrokken), en daarmee was het probleem niet opgelost.
Dan heb ik maar naar de "hulplijn" gebeld, en toen moest ik het kleine schakelaartje op de achterkant van de decoder uitschakelen, ook al heb ik gezegd dat ik de voeding al had afgekoppeld (het schakelaartje doet net hetzelfde, dat schakelt de voeding uit...).
Dat hielp dus ook niet, en dan moest ik een nummer doorgeven dat op de onderkant van de decoder staat zodat ze de decoder vanop afstand konden resetten.
Na het invoeren van alle nummers om die decoder weer online te krijgen bleef hetzelfde probleem, het hielp dus niet.
Maandag sturen ze een technieker, ook al heb ik gezegd dat het probleem in hun systeem zit, want dat bepaalt wat ik kan bekijken.
De decoder werkt volgens mij zoals het hoort, anders kan ik helemaal geen tv kijken.
Als die technieker maandag komt, dan moeten ze volgens mij het probleem nog altijd oplossen bij Scarlet zelf (Proximus dus), het is geen technisch probleem, het is een softwareprobleem.
Zolang ik die technieker maar niet hoef te betalen, maar die komt wel voor niets naar hier, want de fout zit niet in de decoder zelf of in de bekabeling want dan zou er helemaal geen enkele zender te bekijken zijn, een fout in de decoder kan geen bepaalde zenders tegenhouden, de decoder zelf bepaalt niet welke zenders er te bekijken zijn...
Dit weekend heb ik dus alleen één en Canvas, BBC1 en 2 werken ook, plus een heleboel Franstalige zenders waar ik niets aan heb, zelfs Discovery werkt niet, en dat is de zender waar ik het meest naar kijk.
Gelukkig heb ik nog Netflix, Disney + en Prime Video die werken via de pc, die is met een HDMI kabel aangesloten op de tv (met een HDMI splitter van Aliexpress).
Comment