Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij Scarlet gaat het blijkbaar ook wel eens fout

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bij Scarlet gaat het blijkbaar ook wel eens fout

    Ik ben altijd al klant geweest bij Scarlet, maar omdat ze het abonnement dat ik vroeger had hebben afgeschaft hebben ze mij voor internet, telefoon (vaste lijn) en TV naar Scarlet Trio overgeschakeld.
    En daar is blijkbaar iets mis gelopen, op de tv kan ik nog maar een paar zenders bekijken, alle andere zijn verdwenen.
    Ik had de decoder al gereset (stekker van de voeding achteraan uitgetrokken), en daarmee was het probleem niet opgelost.

    Dan heb ik maar naar de "hulplijn" gebeld, en toen moest ik het kleine schakelaartje op de achterkant van de decoder uitschakelen, ook al heb ik gezegd dat ik de voeding al had afgekoppeld (het schakelaartje doet net hetzelfde, dat schakelt de voeding uit...).
    Dat hielp dus ook niet, en dan moest ik een nummer doorgeven dat op de onderkant van de decoder staat zodat ze de decoder vanop afstand konden resetten.
    Na het invoeren van alle nummers om die decoder weer online te krijgen bleef hetzelfde probleem, het hielp dus niet.
    Maandag sturen ze een technieker, ook al heb ik gezegd dat het probleem in hun systeem zit, want dat bepaalt wat ik kan bekijken.
    De decoder werkt volgens mij zoals het hoort, anders kan ik helemaal geen tv kijken.

    Als die technieker maandag komt, dan moeten ze volgens mij het probleem nog altijd oplossen bij Scarlet zelf (Proximus dus), het is geen technisch probleem, het is een softwareprobleem.
    Zolang ik die technieker maar niet hoef te betalen, maar die komt wel voor niets naar hier, want de fout zit niet in de decoder zelf of in de bekabeling want dan zou er helemaal geen enkele zender te bekijken zijn, een fout in de decoder kan geen bepaalde zenders tegenhouden, de decoder zelf bepaalt niet welke zenders er te bekijken zijn...

    Dit weekend heb ik dus alleen één en Canvas, BBC1 en 2 werken ook, plus een heleboel Franstalige zenders waar ik niets aan heb, zelfs Discovery werkt niet, en dat is de zender waar ik het meest naar kijk.
    Gelukkig heb ik nog Netflix, Disney + en Prime Video die werken via de pc, die is met een HDMI kabel aangesloten op de tv (met een HDMI splitter van Aliexpress).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Vroeger was ik ook een tijdje (2 jaar +/-) bij Scarlet klant.
    Tot de problemen kwamen.
    Hun helpdesk is een totale ramp.
    Hopelijk komt het goed voor je.
    Ik heb het opgegeven en hun buiten gesmeten.

    Comment


    • #3
      Ik denk dat ik het al gevonden heb, om een of andere duistere reden hebben ze mijn tv-pakket op Franstalige zenders gezet, ik heb dat nu zelf veranderd, hopelijk komt het dan straks toch nog in orde.
      Op dit ogenblik staat er dat dit deel van het abonnement "op dit ogenblik wordt aangepast", ik weet niet hoe snel hun computers dat kunnen verwerken, maar ik vermoed dat het nu wel in orde zal komen.
      Het verbaast mij wel dat de dame aan de telefoon dit zelf niet als mogelijke oorzaak heeft aangegeven, ik heb dat niet veranderd, het is de computer van Scarlet die denkt dat Rijkevorsel blijkbaar in het Franstalige landsgedeelte ligt...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        De laatste update, het probleem is opgelost, ik heb nu alle Nederlandstalige zenders, ook Discovery en BBC 1 en 2, alleen staan er nu de zenders van "Pickx mix FR" nog op, waar ik nooit om gevraagd heb (ik ga geen 10,99 euro betalen voor Franstalige zenders waar ik nooit naar kijk)).
        Volgens de mail die ik ondertussen gekregen heb zou die "Pickx Mix FR" wel verwijderd moeten zijn, hopelijk moet ik daarvoor de rest van de maand niet blijven betalen (dan kan ik weer gaan telefoneren naar de "hulplijn" om te proberen om dat geld terug te krijgen...).

        Ik heb ook de afspraak voor de technieker afgezegd zodat die geen tijd moet verliezen om een probleem op te lossen dat er niet meer is (die heeft dan meer tijd om echte technische problemen op te lossen).
        Volgens mij moeten ze de mensen die daar aan de telefoon zitten ook eens wat bijleren over de producten die ze zelf verkopen, dan zouden ze meteen geweten hebben dat het geen technisch probleem was, wat ik zelf ook meerdere keren heb gezegd aan de telefoon, maar daar wou ze echt niet naar luisteren, want een "klant" kent er toch niets van...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Ja tegenwoordig kom je terecht in een call center met blijkbaar enkel Nederlanders.
          ik moet wel zeggen dat die paar keer ik ze nodig had op die 20 jaar als klant ik wel steeds goed werd geholpen.
          een keertje op een vrijdavond geen internet. Alles zelf eerst gecontroleerd, dan gebeld, en ze zagen dat er een probleem was. Ze zouden maandag iemand sturen.
          even later zag ik het probleem, de wijkkast stond er niet meer. Een wagen had ze omver gereden.

          De zaterdag maar terug gebeld om de technieker af te zeggen, en zonder het te vragen werd er een compensatie aangeboden.
          als het goed is mag het ook wel eens gezecht worden.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment

          Working...
          X