Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er ooit een refurbished iPhone XR gekocht en wat zijn de ondervindingen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie heeft er ooit een refurbished iPhone XR gekocht en wat zijn de ondervindingen?

Wie heeft er ooit een refurbished iPhone XR gekocht en wat zijn de ondervingen?

Ben namelijk toe aan een andere smartphone en wil nu eens overstappen naar een IPhone? vandaar mijn vraag.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Re: Wie heeft er ooit een refurbished iPhone XR gekocht en wat zijn de ondervingen?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Wie heeft er ooit een refurbished iPhone XR gekocht en wat zijn de ondervingen?

Ben namelijk toe aan een andere smartphone en wil nu eens overstappen naar een IPhone? vandaar mijn vraag.
    Mijn vrouw heeft een IPhone 11 refurbished gekocht in de winkel van Proximus. Prijs was een heel stuk lager dan een nieuwe
    bij Vandeborre en als klant bij Proximus was er nog een extra korting van 50 euro met als voorwaarde dat ze nog twee jaar
    klant moets blijven anders moet de 50 euro terug betaald worden.
    Er was geen verschil in het uiterlijke zichtbaar met een nieuwe IPhone en de doos is dan niet van Apple. Tot nu toe werkt deze
    IPhone evengoed als een nieuwe en mocht er ooit met mijn IPHone een probleem zijn en aan vervanging toe zijn ik zou ook
    voor een refurbished kiezen. In de Proximus winkel hebben ze alles van de oude IPhone 6 overgezet naan de IPhone 11

Comment

Re: Wie heeft er ooit een refurbished iPhone XR gekocht en wat zijn de ondervingen?

Ok, maar ik ben een Telenet klant en betaal niks om te telefoneren, dus is overstappen naar Proximus is geen optie.
      Bij Proximus krijg je ook maar 2 jaar garantie, bij de winkel van mijn keus krijg je 3 jaar garantie.
      Toch bedankt voor uw mening te delen.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Refurbished is overal wat anders, afhankelijk waar je koopt en wie het toestel in orde gezet heeft.
        Apple doet dat zelf ook, maar ook derden doen dit.
        Bij Apple is dat standaard met een nieuwe batterij en behuizing alsook een nieuwe doos.

Andere verkopers zijn misschien goedkoper, maar dan is niet alles vernieuwd, wel getest.
        Zo is er ook https://www.refurbished.be maar daar zijn er verschillende gradaties van toestand (A tot D).
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zo is er ook https://www.refurbished.be maar daar zijn er verschillende gradaties van toestand (A tot D).
          Freddy, waar zie je om welke gradatie het gaat, ik zie dat nergens staan.
          Zou deze winkel te vertrouwen zijn?

Comment

Freddy, waar zie je om welke gradatie het gaat, ik zie dat nergens staan.
            Zou deze winkel te vertrouwen zijn?
            De uitleg ervan kan je hier vinden: https://www.refurbished.be/klantense...roductconditie

Als je een toestel kiest, dan zijn er waarbij er maar één is en andere met meerdere keuzes, onder de knop staat welke staat en als je op het ? klikt naast “Selecteer uiterlijk”, dan krijg je weer een overzicht van wat het betekent.

Persoonlijk vind ik de omschrijving van de staat wat vaag, maar dat is puur mijn visie daarop.
            Accu gebruikt lees ik, maar wat is de resterende capaciteit dan?
            Op de foto’s ziet men ook niet het betreffende toestel zelf.
            Ik ken deze verkoper ook niet en heb er geen ervaring mee.
            Ik koop mijn toestellen altijd nieuw (specifieke reden), maar ik vind de voorwaarden bij Apple zelf dan toch wel een pak beter … nieuwe batterij, nieuwe behuizing, nieuwe doos, nieuwe accessoires.
            OK, het zal vermoedelijk duurder zijn dan hier.
            Ieder zijn ding zou ik zeggen, maar zelf zou ik hier niet online kopen.
            Maak de juiste keuze zou ik zeggen. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik heb zelf een XR, maar die is destijds (enfin, bijna 4j geleden) nieuw gekocht. Zeer tevreden mee.

Ik weet niet wat je budget is, of hoeveel je aan een refurbished toestel wil geven, maar dit zijn nieuwprijzen:

Last edited by LesC; 4 juni 2023, 09:32.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Freddy en Les, ik zal jullie wijze raad best maar volgen, trouwens mijn echtgenote is ook "tegen andermans miserie" af te kopen.
                En dus heb ik eens gekeken bij de FNAC en ik ga er eentje bestellen.
                Ik ken meerdere mensen met een XR en die zijn allemaal laaiend enthousiast over hun XR.
                Voor mij hoeft het niet het laatste model te zijn, het moet er eentje zijn die goed werkt.
                Mijne heren, allen bedankt voor het meedenken.

Comment

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Het zal wel nog 2 à 3 weken duren voor ze die kunnen leveren.
                    Ondertussen doen we verder met mijn redmi huppeldepup.
                    Bij momenten is mijn scherm super gevoelig en andere momenten heb ik een voorhamer nodig.
                    In het begin was ik er zeer tevreden over maar met de tijd werd die slechter en slechter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik heb zelf een XR, maar die is destijds (enfin, bijna 4j geleden) nieuw gekocht. Zeer tevreden mee.

Ik weet niet wat je budget is, of hoeveel je aan een refurbished toestel wil geven, maar dit zijn nieuwprijzen:

https://www.nl.fnac.be/Iphone-XR/iPhone/nsh490944
                      Freddy en Les, ik zal jullie wijze raad best maar volgen, trouwens mijn echtgenote is ook "tegen andermans miserie" af te kopen.
                      En dus heb ik eens gekeken bij de FNAC en ik ga er eentje bestellen.
                      Ik ken meerdere mensen met een XR en die zijn allemaal laaiend enthousiast over hun XR.
                      Voor mij hoeft het niet het laatste model te zijn, het moet er eentje zijn die goed werkt.
                      Mijne heren, allen bedankt voor het meedenken.
                      Het zal wel nog 2 à 3 weken duren voor ze die kunnen leveren.
                      Heb je die besteld die Les hier gelinkt heeft ?
                      Niks verkeerd mee (hoop ik) maar dat is een Chinese verkoper die verkoopt op de website van Fnac, daarmee dat het ook zo lang duurt uiteraard.

Als je iets koopt bij Fnac, Bol, Amazon, Alie .... moet je steeds kijken wie de verkoper in kwestie eigenlijk is, het kan zomaar zijn dat je iets denkt bij hen te bestellen en het eigenlijk door een Chinese (of andere) verkoper wordt verkocht.
                      Websites zoals ik genoemd heb (Fnac, Bol,...enz.) stellen hun website als platform open tegen betaling en iedereen kan daar dan zomaar op verkopen
                      Mensen letten daar namelijk niet op en denken dat ze weldegelijk bij een groot bedrijf iets kopen omdat je op hun website zit te kijken.
                      Het loont altijd de moeite om te kijken wie de effectieve verkoper is van het product op deze platformen.
                      Als je kijkt bij de link die Wes hier gegeven heeft wordt je doorgelinkt naar Fnac, doch als verkoper van het product staat er TELEFONO
                      Als je dan op die naam klikt en ook nog eens op "meer info over de verkoper" dan krijg je te zien waarvandaan en door wie de verkoop gedaan wordt https://www.nl.fnac.be/telefono/sref...D-879835B04AD3

Het is maar even dat je het weet hé Luc waar je die telefoon nu eigenlijk besteld hebt, want héél veel mensen weten dit niet

grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 5 juni 2023, 02:09.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dank voor de waarschuwing Sieg, maar dat staat er toch in vette letters bij dat Telefono zal leveren.
                        Mijn bestelling is al verzonden, nu afwachten hoe snel de douane hun werkt zullen doen.
                        En douaniers zijn nu eenmaal mijn maten niet als ge vier jaar aan stuk langs die mannen moet passeren en ze alle dagen met de mensen hun voeten spelen, of mag dat hier ook niet vermeld worden?

Comment

Ik heb twee jaar geleden een refurbished iphone gekocht. Heel tevreden mee totdat er iets kapot ging, en het toestel parallelle import bleek te zijn. Uiteindelijk is het goedgekomen, maar voor mij geen refurbished meer. Tenzij misschien van Apple zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Ik heb twee jaar geleden een refurbished iphone gekocht. Heel tevreden mee totdat er iets kapot ging, en het toestel parallelle import bleek te zijn. Uiteindelijk is het goedgekomen, maar voor mij geen refurbished meer. Tenzij misschien van Apple zelf.
                            Dit bedoel ik dus Luc, het kan zijn dat je inderdaad wist wie de verkoper was
                            Doch dan vind ik het uitermate eigenaardig dat je dan die bewuste keuze gemaakt hebt om een telefoon uit China te laten komen.

Tevens komt nog bij dat deze mensen soms refurbished telefoons verkopen als zijnde nieuw, indertijd een vriend van mij nog meegemaakt toen er ook problemen mee waren, .... pech

Zelf zou ik het risico niet nemen, maar het is uiteraard hoe je het bekijkt

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 10 juni 2023, 17:06.

Comment

Dank voor de waarschuwing Sieg, maar dat staat er toch in vette letters bij dat Telefono zal leveren.
                              Mijn bestelling is al verzonden, nu afwachten hoe snel de douane hun werkt zullen doen.
                              En douaniers zijn nu eenmaal mijn maten niet als ge vier jaar aan stuk langs die mannen moet passeren en ze alle dagen met de mensen hun voeten spelen, of mag dat hier ook niet vermeld worden?
                              Goed dat jij het wist Luc want het is heel misleidend vind ik
                              De meeste mensen denken te bestellen bij een grote bekende firma qua zekerheid, maar dat blijkt helemaal niet waar te zijn
                              En veel van deze internetwinkels werken op die manier, Fnac, Amazon, Bol, Alie, enz ....

grts
                              Sieg

Comment

Working...
                              X