Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tol snelwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tol snelwegen

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De juiste vertrekdag kiezen hé, veel vlotter rijden, minder stress, minder mogelijke problemen. [emoji57]
    Voor vakantie lukt dat nog redelijk (wij gaan sowieso buiten hoogseizoen), maar voor mijn echtgenote die 1x per maand ongeveer naar Frankrijk moet voor het werk lukt dat helaas niet

Comment

De vakantieperiode is misschien wel vast, maar op een dinsdag, woensdag of donderdag rijden in plaats van een maandag, vrijdag of WE kan een extreem verschil uitmaken.
      Uiteraard beetje afhankelijk wanneer de feestdagen vallen. [emoji6]
      Ik heb daarover reeds allerlei theorieën gelezen en gehoord.
      Parijs zou het minder druk zijn tijdens het weekend, anderen beweren dan weer dat het juist drukker is.
      Parijs vermijden s morgens tussen 7.00 en 10.00 uur en 's avonds van 15.30 tot 21.00 uur.
      In de zomervakantie en vooral op zwarte zaterdagen Prijs proberen te ontlopen van 9.00 tot 15.00 uur.
      Op zaterdag rijden en minder vrachtwagens.
      Soms klopt er geen enkele van die theorieën.

Het ergste vind ik het dat je nadat de files opgelost zijn, je meestal niets ziet wat ze kan veroorzaakt hebben.... die alombekende accordeonfiles dus.
      Ik hou het dus op geluk hebben of pech hebben.

NATUURLIJK vertrek je beter niet op een zwarte dag richting Frankrijk, dat weten we waarschijnlijk allemaal... met uitzondering van zij die dan toch in de file staan.

Weet ook dat de meeste vakantieverblijven in Frankrijk verhuurd worden van zaterdag tot zaterdag. Zo kan je moelijk op dinsdag, woensdag of donderdag rijden.
      Dan vertrek je ofwel op zaterdag en rij je in één rit, of op vrijdag (zoals wij doen) in twee ritten.
      Dat combineren wij dan altijd met een bezoek aan een bezienswaardigheid, iets interessants, of een stad.
      Maar je ziet het, nu vertrokken wij op een vrijdag en het was ook niet goed.

Nu staat het reeds vast, ondanks het maar een dikke 800 km is naar huis, dat we onderweg nog eens o.a. Oradour-sur-Glane gaan bezoeken en daarna nog wat rijden.
      Dat wordt dus een hotelletje zoeken na ongeveer 400 km.
      Bij ons begint de vakantie vanaf onze oprit, de tijd dat ik fier was dat ik x-aantal kilometer had afgelegd in x-aantal uren ligt reeds lang achter mij, het verstand komt met de jaren zeker .
      Last edited by Guest49; 2 juni 2023, 10:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Voor vakantie lukt dat nog redelijk (wij gaan sowieso buiten hoogseizoen), maar voor mijn echtgenote die 1x per maand ongeveer naar Frankrijk moet voor het werk lukt dat helaas niet
        Klopt, is een andere situatie.
        Reactie was gebaseerd op vakantie zoals topic begon.
        Wie werk gerelateerd naar daar moet heeft vaak minder keuze, al kan een zwarte dag mogelijks wel vermeden worden?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Hallo,

Om de drukte te vermijden reizen wij altijd 's nachts.
          Vertrekken rond 23 uur en dan ben je al door Parijs/Gothard/Lyon als daar de echte drukte begint en aan de péage niemand te zien .

Maar ... je moet er van houden/kunnen uiteraard, dat 's nachts reizen.
          Zelf vind ik het zalig, en begint de vakantie als we de garage uit rijden: geen drukte onderweg, vakantiemuziekje erbij.
          Enkel tegen zonsopgang is het wat moeilijker, maar omdat de hond altijd meereist stoppen we toch geregeld.

Maar ja, dit zijn vakantiereizen en niet werkgerelateerd, en dus hebben we die keuze.

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

Om de drukte te vermijden reizen wij altijd 's nachts.
            Vertrekken rond 23 uur en dan ben je al door Parijs/Gothard/Lyon als daar de echte drukte begint en aan de péage niemand te zien .

Maar ... je moet er van houden/kunnen uiteraard, dat 's nachts reizen.
            Zelf vind ik het zalig, en begint de vakantie als we de garage uit rijden: geen drukte onderweg, vakantiemuziekje erbij.
            Enkel tegen zonsopgang is het wat moeilijker, maar omdat de hond altijd meereist stoppen we toch geregeld.

Maar ja, dit zijn vakantiereizen en niet werkgerelateerd, en dus hebben we die keuze.

Jaja
            Hebben wij ooit één keer gedaan. Kind van 2,5 op de achterbank, die sliep snachts, dus makkelijk rijden... dachten wij.
            Tot ik ergens in Duitsland op de autoweg bijna pal achter op een vrachtwagen knalde die aan 60 à 70 km/u een hellend stuk autoweg op kroop, terwijl ik zelf aan 120 km/u aan kwam rijden.
            Het was een ritje naar de Milstätter See in Oostenrijk, dus zo'n 1.100 km.
            Toen heb ik gezworen nooit meer, en ik heb het nooit meer gedaan sedert.
            En toen was ik nog maar eind de 20 jaar, nu in de 70...

Dat het rustiger is, dat is een feit, maar je bent uit je ritme van wakker/slapen en dat is altijd vermoeiend.

Comment

tol snelwegen

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
              Weet ook dat de meeste vakantieverblijven in Frankrijk verhuurd worden van zaterdag tot zaterdag. Zo kan je moelijk op dinsdag, woensdag of donderdag rijden.
              Dan vertrek je ofwel op zaterdag en rij je in één rit, of op vrijdag (zoals wij doen) in twee ritten.
              Nog nooit in ons heel leven (ook niet als kind met ouders) op een zaterdag vertrokken op verlof, altijd op een werkdag en nooit problemen gehad om ergens te reserveren.
              Zowel in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Kreta, Malta, New York, België al altijd tijdens de week toegekomen en vertrokken.
              Soms vragen ze een klein supplement als je niet op vooropgestelde dagen toekomt, maar dat gaat hem om een paar Euro, in elk geval veel beter dan uren vast te staan in de file of op een luchthaven op drukke dagen.
              Een tussenstop met overnachting kost nog meer.
              Naar Frankrijk waar wij gingen is het net 1200 km, dat hebben we altijd op 1 dag gedaan en op maximaal 11 uur rijden was de rit telkens achter de rug.
              We vertrekken ‘s morgens heel vroeg (Frankrijk), rond 3 à 4 uur en komen dus in de namiddag aan waardoor we de dag zelf ginder nog wat kunnen genieten.
              Maar ieder zijn keuze en mogelijkheden. [emoji57]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Nog nooit in ons heel leven (ook niet als kind met ouders) op een zaterdag vertrokken op verlof, altijd op een werkdag en nooit problemen gehad om ergens te reserveren.
                Zowel in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Kreta, Malta, New York, België al altijd tijdens de week toegekomen en vertrokken.
                Soms vragen ze een klein supplement als je niet op vooropgestelde dagen toekomt, maar dat gaat hem om een paar Euro, in elk geval veel beter dan uren vast te staan in de file of op een luchthaven op drukke dagen.
                Naar Frankrijk waar wij gingen is het net 1200 km, dat hebben we altijd op 1 dag gedaan en op maximaal 11 uur rijden was de rit telkens achter de rug.
                We vertrekken ‘s morgens heel vroeg (Frankrijk), rond 3 à 4 uur en komen dus in de namiddag aan waardoor we de dag zelf ginder nog wat kunnen genieten.
                Ik spreek nergens over de kosten van op twee dagen rijden, maar van het gemak.
                Als er geen paar bijkomende overnachtingen meer vanaf mogen, dan ga ik niet meer op reis

Comment

Op hotel is dat natuurlijk geen probleem, maar probeer maar eens een gîte te huren in Frankrijk bij 'Gites de France' of bij 'Abritel' en op een andere dag dan zaterdag aan te komen of te vertrekken.
                  Wij zijn daar nog maar één keer in geslaagd, en dat was huren van een gîte via Abritel op Corsica, daar konden wij nadat ze contact genomen hadden bij de eigenaar voor 10 dagen huren, en het was dan nog omdat het absoluut laag seizoen was en ze waarschijnlijk anders toch niemand hadden voor die periode.
                  Maar ja, ik weet er ook niet alles over hé, wij huren nog maar een twintigtal jaar bij Gites de France of Abritel.

En nu ga ik doen wat we vandaag van plan waren, een rustdag inbouwen. Ik ga me dus niet meer mengen met tol-, eindelijk-, en ander glyfosaatgedoe .
                  Vanavond naar het plaatselijk schoolfeest voor een etentje ten voordele van het schooltje. Zeker geen file om er naar toe te gaan, is slechts 200 m .
                  Last edited by Guest49; 2 juni 2023, 12:25.

Comment

Ik spreek nergens over de kosten van op twee dagen rijden, maar van het gemak.
                    Bij een tussenstop met overnachting alles uit de auto moeten halen, de dag nadien terug inladen, ook de tussenstop moeten boeken … dat zou ik eerder als een last dan een gemak zien. [emoji57]
                    Uiteraard ieder zijn ding.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Bij een tussenstop met overnachting alles uit de auto moeten halen, de dag nadien terug inladen, ook de tussenstop moeten boeken … dat zou ik eerder als een last dan een gemak zien. [emoji57]
                      Uiteraard ieder zijn ding.
                      Je hebt het weer totaal verkeerd. Wij hebben een kleine handbagage (klein model valies) op de achterzetel staan. Daarin ziet alles voor een overnachting en andere kleren.
                      Enkel die gaat uit de auto voor één nacht. Al de rest blijft in de koffer.
                      Waarom zou je in godsnaam alles uitladen, je zou moeten gek zijn ?????
                      Tussenstop boeken is ook niet nodig, hebben wij nog nooit gedaan. Voor twee vindt je ALTIJD plaats. Hotels zat in Frankrijk (en ook elders), wij hebben nog nooit in de wagen moeten slapen .

Comment

tol snelwegen

Je hebt het weer totaal verkeerd. Wij hebben een kleine handbagage (klein model valies) op de achterzetel staan. Daarin ziet alles voor een overnachting en andere kleren.
                        Enkel die gaat uit de auto voor één nacht. Al de rest blijft in de koffer.
                        Waarom zou je in godsnaam alles uitladen, je zou moeten gek zijn ?????
                        Tussenstop boeken is ook niet nodig, hebben wij nog nooit gedaan. Voor twee vindt je ALTIJD plaats. Hotels zat in Frankrijk (en ook elders), wij hebben nog nooit in de wagen moeten slapen .
                        Neen ik zie dat niet verkeerd maar correct.
                        Ik zou het niet eens riskeren alles in de wagen te laten met het risico alles kwijt te spelen of een ingeslagen ruit te hebben.
                        Sommige verzekeringen doen ook moeilijk bij inbraak/diefstal als je zaken achter laat.
                        Het is niet de eerste dat ofwel terug naar huis mag keren ofwel ter plaatse alles nieuw moet kopen.
                        Men moet al goed gek zijn dat risico te nemen. [emoji57]
                        Misschien heb je tot nu toe geluk, maar ooit keert dat wel eens.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Neen ik zie dat niet verkeerd maar correct.
                          Ik zou het niet eens riskeren alles in de wagen te laten met het risico alles kwijt te spelen of een ingeslagen ruit te hebben.
                          Sommige verzekeringen doen ook moeilijk bij inbraak/diefstal als je zaken achter laat.
                          Het is niet de eerste dat ofwel terug naar huis mag keren ofwel ter plaatse alles nieuw moet kopen.
                          Men moet al goed gek zijn dat risico te nemen. [emoji57]
                          Misschien heb je tot nu toe geluk, maar ooit keert dat wel eens.
                          Nicht heeft dat voorgehad. Rit in 2 dagen, overnachten onderweg. Volgende dag alles weg. Wagen incluis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Nicht heeft dat voorgehad. Rit in 2 dagen, overnachten onderweg. Volgende dag alles weg. Wagen incluis.
                            Tsja, er is altijd wel iemand die iets voor heeft hé. Als je daar moet aan denken blijf je beter thuis.
                            Doe dan geen boodschappen, ga niet gaan werken, ga nergens naar toe, want overal kan je wagen met inboedel gestolen worden.
                            Op een stoel aan je deur zitten met een wapen in de hand is dan nog het enige wat je kan doen.
                            Onze wagen wordt sowieso vergoed en een paar valiezen met kleren, daar ga ik niet van wakker liggen als die gestolen worden hoor.
                            Wij laten heus onze portefeuille, handtas en GSM niet zichtbaar in de wagen liggen hoor, dat weet het kleinste kind onderhand wel zeker.

Bovendien heeft die rit in twee dagen er niets mee te maken, je kan evengoed je wagen kwijtspelen de volgende 14 dagen van je vakantie op je verblijf zelf, tenzij je bij je wagen blijft zitten, staan of liggen natuurlijk... en dan nog.
                            Last edited by Guest49; 2 juni 2023, 14:21.

Comment

tol snelwegen

Tsja, er is altijd wel iemand die iets voor heeft hé. Als je daar moet aan denken blijf je beter thuis.
                              Doe dan geen boodschappen, ga niet gaan werken, ga nergens naar toe, want overal kan je wagen met inboedel gestolen worden.
                              Verkeerd vergelijk.
                              Als je boodschappen doet en de wagen zo parkeert met alles er in, dan zal het er niet lang in blijven. [emoji57]
                              Als wij boodschappen doen dan rijden we daarmee naar huis en wordt dat meteen binnen gezet, dat blijft niet een nacht aan een Hotel/Motel staan tot de dag nadien.

Op een stoel aan je deur zitten met een wapen in de hand is dan nog het enige wat je kan doen.
                              Onze wagen wordt sowieso vergoed en een paar valiezen met kleren, daar ga ik niet van wakker liggen als die gestolen worden hoor.
                              Dat zeg je nu, ik zou uw reactie graag zien als je dat voor hebt tijdens de heenreis naar je vakantiebestemming.
                              Valiezen weg, auto met uitgeslagen ruit, uren bij politie voor aangifte (geen aangifte is geen verzekering).

Wij laten heus onze portefeuille, handtas en GSM niet zichtbaar in de wagen liggen hoor, dat weet het kleinste kind onderhand wel zeker.
                              Dieven zien enkel een geladen wagen, dat is “uitlokking“ om in te breken.
                              Nooit preventie geleerd?
                              Anders vaak genoeg boodschappen om NIETS in de wagen achter te laten.

Bovendien heeft die rit in twee dagen er niets mee te maken, je kan evengoed je wagen kwijtspelen de volgende 14 dagen van je vakantie op je verblijf zelf, tenzij je bij je wagen blijft zitten, staan of liggen natuurlijk... en dan nog.
                              Het gaat hem niet over die 2 dagen maar over de “uitlokking” dat je veroorzaakt door bagage in de wagen te laten, eventuele problemen dat je eenvoudig kan voorkomen door het risico te beperken.
                              Uw verlof is toch om zeep als ze al uw bagage stelen?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Verkeerd vergelijk.
                                Als je boodschappen doet en de wagen zo parkeert met alles er in, dan zal het er niet lang in blijven. [emoji57]
                                Als wij boodschappen doen dan rijden we daarmee naar huis en wordt dat meteen binnen gezet, dat blijft niet een nacht aan een Hotel/Motel staan tot de dag nadien.

Dat zeg je nu, ik zou uw reactie graag zien als je dat voor hebt tijdens de heenreis naar je vakantiebestemming.
                                Valiezen weg, auto met uitgeslagen ruit, uren bij politie voor aangifte (geen aangifte is geen verzekering).

Dieven zien enkel een geladen wagen, dat is “uitlokking“ om in te breken.
                                Nooit preventie geleerd?
                                Anders vaak genoeg boodschappen om NIETS in de wagen achter te laten.

Het gaat hem niet over die 2 dagen maar over de “uitlokking” dat je veroorzaakt door bagage in de wagen te laten, eventuele problemen dat je eenvoudig kan voorkomen door het risico te beperken.
                                Uw verlof is toch om zeep als ze al uw bagage stelen?
                                Ik weet niet met welke wagen jij rijdt, maar aan die van mij kan je niet of er al dan niet twee valiezen in de koffer zitten. Al kunnen ze het wel denken als ze een wagen met buitenlandse nummerplaat aan een hotel zien staan, maar dan weten ze nog altijd niet of de koffer leeg of vol is. Dus is er van uitlokking helemaal geen sprake.
                                Wij hebben door de jaren al nu en dan "iets" meegemaakt dat ons centen heeft gekost, maar nog nooit was ons verlof daardoor om zeep, ook al was het op dag één.
                                Mijn motto was altijd, we kunnen het betalen, dus niet getreurd.

Maar tot slot, je hebt over de ganse lijn gelijk .
                                Last edited by Guest49; 2 juni 2023, 16:32. Reden: Gelijk gegeven pfffffffff

Comment

Working...
                                X