Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Artificiele intelligentie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Artificiele intelligentie.

    Ha, die heb ik gemist. Sorry voor de dubbelpost.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #32
      Re: Artificiele intelligentie.

      Zie ook de laatste zin van #12
      Die laatste twee zinnen over het bang zijn van A.I.
      en nu :
      De peetvader van AI en geestelijke vader van ChatGPT neemt ontslag bij Google en heeft spijt van zijn uitvinding: “Het is angstwekkend
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

      Comment


      • #33
        Re: Artificiele intelligentie.

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Zie ook de laatste zin van #12
        Die laatste twee zinnen over het bang zijn van A.I.
        en nu :
        De peetvader van AI en geestelijke vader van ChatGPT neemt ontslag bij Google en heeft spijt van zijn uitvinding: “Het is angstwekkend
        Het doet me allemaal wat denken aan Los Alamos, vlak nadat bleek dat de eerste kernbomtest positief was verlopen. Iedereen in een hoge mate van extase, met uitzondering van ene Bob Wilson die zat te kniezen. Toen ze hem vroegen wat er scheelde antwoordde hij : "we hebben een verschrikkelijk ding gemaakt". (Te lezen in het boek "who is sitting on Einstein's chair" van Ed Regis).
        AI is (in mijn ogen) voorlopig nog altijd hoogst speculatief naar de toekomst toe, toch heb ik het er indertijd nog over gehad met een oudere collega die goed in de wereld van het programmeren thuis was. We waren het altijd over de meeste zaken roerend eens, zo ook hier : "als we zien dat het systeem begint te leren moeten we zo snel mogelijk de stekker uit trekken". Aan de andere kant baart de degeneratie van de HI (human intelligence) me ook wel meer en meer zorgen. Ik las zojuist nog een berichtje van Francis over zijn ergernis omtrent het debiele scenario van series als 'thuis" (de reden waarom ik er niet naar kijk), iets wat ik alleen maar kan bijtreden. Normaal gezien kijk ik geen tv maar tijdens mijn laatste weken hospitaal had ik het bakje aan mijn buur gegeven, vandaar dat ik nu weet wat er allemaal uitgezonden wordt. Thuis, familie, de Pfaffs, de Vermeires, de Planckaerts, the masked singer, en nog veel meer van dat, vreselijk, in één van die series (titel vergeten maar made in USA) begonnen ze te vechten in een duikboot, met automatische wapens, 1000 m onder water dan nog.... hoe stom moet je zijn om daarin te geloven ? Eergisteravond nog een discussie gehad met een oud-studente (een dr. ir.) over het "creatieve" in moderne popmuziek, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het concept van "AI" is daar toch al ferm doorgedrongen, lees : heeft de HI al een tijdje verdrongen : een computergegenereerde drumlijn van 2 Hz, een krijserig wijffie met veel pluimen in haar gat en een repetitieve, bij voorkeur compleet nikszeggende tekst en we zijn er bijna.

        Comment


        • #34
          Re: Artificiele intelligentie.

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Het doet me allemaal wat denken aan Los Alamos, vlak nadat bleek dat de eerste kernbomtest positief was verlopen. Iedereen in een hoge mate van extase, met uitzondering van ene Bob Wilson die zat te kniezen. Toen ze hem vroegen wat er scheelde antwoordde hij : "we hebben een verschrikkelijk ding gemaakt". (Te lezen in het boek "who is sitting on Einstein's chair" van Ed Regis).
          AI is (in mijn ogen) voorlopig nog altijd hoogst speculatief naar de toekomst toe, toch heb ik het er indertijd nog over gehad met een oudere collega die goed in de wereld van het programmeren thuis was. We waren het altijd over de meeste zaken roerend eens, zo ook hier : "als we zien dat het systeem begint te leren moeten we zo snel mogelijk de stekker uit trekken". Aan de andere kant baart de degeneratie van de HI (human intelligence) me ook wel meer en meer zorgen. Ik las zojuist nog een berichtje van Francis over zijn ergernis omtrent het debiele scenario van series als 'thuis" (de reden waarom ik er niet naar kijk), iets wat ik alleen maar kan bijtreden. Normaal gezien kijk ik geen tv maar tijdens mijn laatste weken hospitaal had ik het bakje aan mijn buur gegeven, vandaar dat ik nu weet wat er allemaal uitgezonden wordt. Thuis, familie, de Pfaffs, de Vermeires, de Planckaerts, the masked singer, en nog veel meer van dat, vreselijk, in één van die series (titel vergeten maar made in USA) begonnen ze te vechten in een duikboot, met automatische wapens, 1000 m onder water dan nog.... hoe stom moet je zijn om daarin te geloven ? Eergisteravond nog een discussie gehad met een oud-studente (een dr. ir.) over het "creatieve" in moderne popmuziek, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het concept van "AI" is daar toch al ferm doorgedrongen, lees : heeft de HI al een tijdje verdrongen : een computergegenereerde drumlijn van 2 Hz, een krijserig wijffie met veel pluimen in haar gat en een repetitieve, bij voorkeur compleet nikszeggende tekst en we zijn er bijna.
          Ik ben blij dat ik niet alleen met deze gedachte leef. AI hoeft zelfs niet meer te evolueren om HI voorbij te steken, zoveel is duidelijk.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #35
            Re: Artificiele intelligentie.

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Ik ben blij dat ik niet alleen met deze gedachte leef. AI hoeft zelfs niet meer te evolueren om HI voorbij te steken, zoveel is duidelijk.
            Zéér correct verwoord. Ik zou zelfs meer zeggen : maak hiervan een verplichte verhandelingstitel in het laatste jaar SO.
            Ik ga je oneliner in elk geval niet vergeten, dat is zeker.

            Comment


            • #36
              Re: Artificiele intelligentie.

              Er zijn lang geleden al een paar films gemaakt over computers die zelf beginnen te denken, bijvoorbeeld Wargames (1983) en Terminator (1984), hopelijk laten ze het niet zo ver komen...
              Last edited by Black B@ndit; 3 mei 2023, 17:29.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Artificiele intelligentie.

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Ik ben blij dat ik niet alleen met deze gedachte leef. AI hoeft zelfs niet meer te evolueren om HI voorbij te steken, zoveel is duidelijk.
                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Zéér correct verwoord. Ik zou zelfs meer zeggen : maak hiervan een verplichte verhandelingstitel in het laatste jaar SO.
                Ik ga je oneliner in elk geval niet vergeten, dat is zeker.
                Te laat !
                Het mensdom is niet slimmer

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #38
                  Re: Artificiele intelligentie.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Zie ook de laatste zin van #12
                  Die laatste twee zinnen over het bang zijn van A.I.
                  en nu :
                  De peetvader van AI en geestelijke vader van ChatGPT neemt ontslag bij Google en heeft spijt van zijn uitvinding: “Het is angstwekkend
                  Toen ik dat hoorde dacht ik meteen aan Robert Oppenheimer.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #39
                    Re: Artificiele intelligentie.

                    Moeilijk om in te schatten wat er op ons afkomt maar het beest is uit de kooi precies ...
                    Link naar een artikel van Yves Moreau - een prof aan de KU leuven die al 25 jaar bezig is met AI dingen



                    Peter
                    Last edited by blauwzwart; 1 juni 2023, 12:30.
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #40
                      Re: Artificiele intelligentie.

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      Moeilijk om in te schatten wat er op ons afkomt maar het beest is uit de kooi precies ...
                      Link naar een artikel van Yves Moreau - een prof aan de KU leuven die al 25 jaar bezig is met AI dingen



                      Peter
                      Link helaas enkel voor HLN abonnees.
                      Mijn opinie: op dit moment is AI nog niet veel meer dan wat spielerei, staat voor mij niet in zijn kinderschoenen maar is nog embryonaal.
                      Nog jaren voor de boeg.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: Artificiele intelligentie.

                        bekijk deze eens : https://www.youtube.com/watch?v=tIIJME8-au8
                        Timo Boll vs Kuka Robot - een wedstrijd tafeltennis tss mens en machine
                        Ok wellicht publiciteit van Kuka maar toch - denk dat de ontwikkeling veel sneller gaat dan men had verwacht
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #42
                          Re: Artificiele intelligentie.

                          Die video is al meer dan 9 jaar oud en een reclamespot. De robot is in staat om snelle bewegingen te doen, maar het pingpong spelletje is fake.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #43
                            Re: Artificiele intelligentie.

                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X