Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SUV's geviseerd in Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SUV's geviseerd in Brussel

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Aflaten - niet kapot steken - mag toch eerder als een ludieke actie worden gezien.
    Wij lieten vroeger zelfs de banden van de grijze R4-kes van de BOB plat.
    De dag dat ze uw vier banden aflaten en ge dringend moet vertrekken zult ge wel wat minder lachen en het nog wat minder ludiek vinden als u er ook nog kosten bij hebt om het terug in orde te krijgen.
    Dat banden ook schade kunnen oplopen zult u er ook graag bij nemen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      SUV's geviseerd in Brussel

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Nochtans zou ik toch even nadenken over de boodschap, wij wonen hier allemaal tesamen in dezelfde stad, hetzelfde land en op dezelfde aardbol.
      Waar haalt u het dat u niet "schuldig" zou zijn ?
      Denkt u dat u minder schuldig bent? [emoji848]
      Vergelijk anders eens de uitstoot waarden van uw wagen om te zien of die beter is voor het milieu.
      Hier een SUV met 0g (geen typfout) CO2 uitstoot per 100 km.
      Doet u of vele anderen beter met een niet-SUV?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: SUV's geviseerd in Brussel

        De totale hoeveelheid CO2 die een wagen met verbrandingsmotor uitstoot hangt af van het aantal kilometers dat ermee gereden wordt.
        Een stilstaande SUV stoot dan net zoals elke andere geparkeerde wagen helemaal geen CO2 uit.
        Om die wagen met leeggelopen banden weer terug in orde te krijgen zullen de meesten wel een of andere pechdienst opbellen, die dan met een bestelwagen komt die nog meer CO2 uitstoot dan de "gestrande" SUV.
        En als de banden van die SUV beschadigd zijn omdat het gewicht van de wagen op de lege banden heeft gestaan (dat kan voor problemen zorgen), dan wordt er nog véél meer CO2 uitgestoten omdat er tijdens de productie van nieuwe banden ook CO2 wordt uitgestoten.

        Ik begrijp dus die actie niet, en kan ook geen enkele reden verzinnen om dat goed te praten, als ze zo iemand kunnen oppakken, dan mag die voor 100% opdraaien voor de schade aan de voertuigen, en eventueel ook voor de verloren werkuren van de automobilisten die daardoor te laat op hun werk komen (en ook de kosten die de pechdiensten daarvoor maken, want door zo'n idiote acties wordt het abonnement op pechdiensten voor iedereen duurder).

        Ik rij zelf niet met een SUV (ik rij met een redelijk zuinige stationwagen), maar mijn ervaring is dat oudere auto's, zoals die er nu nog volop rondrijden, dat die meer verbruiken dan de recentere SUV's.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: SUV's geviseerd in Brussel

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Denkt u dat u minder schuldig bent? [emoji848]
          Vergelijk anders eens de uitstoot waarden van uw wagen om te zien of die beter is voor het milieu.
          Hier een SUV met 0g (geen typfout) CO2 uitstoot per 100 km.
          Doet u of vele anderen beter met een niet-SUV?
          Heb ik over mezelf gesproken ?
          Uiteraard ben ik zoals iedereen "schuldig", de ene al meer dan de andere.
          Mijn repliek was gericht tegen iemand die zich niet schuldig voelde (in casu over de CO2), toch een krasse uitspraak voor verstandige mensen, waarbij ik de leden van dit forum nog steeds reken.

          Ik hoop dat de Brusselse actievoerders uw laatste alinea van #2 (waar u openlijk de snelheidsbeperkingen aanvalt) nooit lezen of u mag blij zijn dat ze alleen maar uw banden platlaten .
          Niet dat alle SUV-rijders planeetvernietigende moordenaars (de twee grootste argumenten dacht ik van de actievoerders) zouden zijn, maar misschien zit er toch wel enige zin achter.

          Ik ben heel mijn leven in Brussel gaan werken (en een groot deel van de tijd met de trein ) en toen al waren er buurten waar ik nooit mijn auto zou achterlaten, SUV of geen SUV.
          Sommigen hier roepen al direct "law and order", maar Brussel zit een beetje anders in mekaar dan de plekken waar de meesten van ons wonen.
          Zie dit dus in het juiste perspectief en maak daar niet zo'n spel van.
          Altijd gemakkelijk van op afstand een oordeel te vellen.

          Is er hier iemand persoonlijk bij betrokken geweest ?
          Last edited by palombian; 1 april 2023, 23:18. Reden: #2

          Comment


          • #20
            SUV's geviseerd in Brussel

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Heb ik over mezelf gesproken ?
            Uiteraard ben ik zoals iedereen "schuldig", de ene al meer dan de andere.
            Mijn repliek was gericht tegen iemand die zich niet schuldig voelde, toch een krasse uitspraak voor verstandige mensen, waarbij ik de leden van dit forum nog steeds reken .

            U heeft inderdaad niet over uzelf gesproken, maar als u vindt dat anderen zich schuldig moeten voelen, dan zou het wel logisch zijn dat u beter doet, of niet?
            Mijn simpele vraag of uw niet-SUV wagen beter scoort dan een gemiddelde moderne SUV of zoals de onze, blijft spijtig genoeg onbeantwoord.
            Deze vraag is niet om u te viseren maar met als doel aan te tonen dat de actievoerders het fout hebben enkel en vooral alle SUV’s te viseren.

            Waarom zou iemand zich trouwens schuldig moeten voelen? [emoji848]
            De uitstoot van wagens is maar peanuts (bewezen) tegenover het geheel, maar dezelfde lijders/leiders vergeten dat hun tanks, oorlogsschepen en vliegtuigen niet alleen veel meer uitstoten, geen milieunormen respecteren en vooral veel meer kapot maken.

            De meerderheid van de mensen kan trouwens niet zonder wagen
            want het openbaar vervoer is voor velen nog niet toegankelijk of niet geschikt voor de betreffende verplaatsing.

            Verder zijn al jaren alle recente wagens met allerlei technieken uitgerust om de uitstoot te fors verminderen en steeds strenger wordende normen dwingen iedereen te volgen.
            Deze normen zijn even streng voor een berline, break, SUV, monovolume, … en ze zijn allen door iedereen vrij verkrijgbaar.

            Om het nog even on topic te hebben, SUV’s worden geviseerd, maar als dezelfde mensen morgen met een monovolume of lichte vracht (bestelwagen) rijden, dan is er geen probleem meer want ze hebben het enkel op SUV’s gemunt. [emoji848]
            En deze keer is het in Brussel, maar ze hebben het ook al in andere steden en gemeenten gedaan, Leuven is onlangs ook al aan de beurt geweest.

            Verwonderlijk dat men ook moderne SUV’s viseert maar oude wagens die bijna niet onderhouden worden en veel meer belastend zijn voor het milieu gerust laat.
            Bewijst enkel dat hun visie 100% verkeerd is.

            Nog niet zolang geleden werden diesels gepromoot, nu worden ze door dezelfde overheden omschreven als de grootste boosdoeners.
            Daarna werden benzines gepromoot, ondertussen ook als boosdoeners geviseerd.

            Ondertussen zijn er al meerdere merken die in Europa enkel nog SUV’s en monovolume gaan verkopen.
            Last edited by VerSeg; 2 april 2023, 00:22.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              SUV's geviseerd in Brussel

              U heeft ondertussen uw bericht fors aangepast, zal dan ook maar aanvullen.
              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik hoop dat de Brusselse actievoerders uw laatste alinea van #2 (waar u openlijk de snelheidsbeperkingen aanvalt) nooit lezen of u mag blij zijn dat ze alleen maar uw banden platlaten .
              U kaart het zoals bijna altijd weer (bewust ?) anders aan dan wat er staat.
              Ik heb vooral aangekaart dat de overheden ons verplichten bepaalde veiligheidssystemen in de wagen te hebben maar er langs de andere kant alles aan doen opdat ze niet kunnen werken.

              Langs de andere kant is de volledige Brusselse agglomeratie nu een zone 30 tenzij anders aangegeven, daardoor is het oorspronkelijke nuttige doel van een zone 30 ook weer teniet gedaan.
              Te grote zones zorgen er eerder voor dat de limieten vaker genegeerd worden.
              Nog zoiets van Brussel … ooit werd gepromoot om met de motorfiets naar Brussel te komen, minder files, minder parkeerplaats, minder uitstoot, … maar heeft u ooit al eens met een motorfiets 20 km aan 30 km/u gereden?
              In tegenstelling tot voertuigen met meer dan 2 wielen heeft een motorfiets een minimum aan snelheid nodig om in evenwicht te blijven zonder permanent kunsten te moeten doen.
              Er is een groot verschil tussen 200 meter aan 30 rijden en 20 km aan 30 rijden, zeker voor wie met een wat zwaardere (gewicht) motorfiets rijdt en/of met duozit.

              Niet dat alle SUV-rijders planeetvernietigende moordenaars (de twee grootste argumenten dacht ik van de actievoerders) zouden zijn, maar misschien zit er toch wel enige zin achter.
              Er zijn nog veel meer gekken op de baan met kleinere wagens die vaak ook nog eens oud en/of milieu-onvriendelijk zijn.

              Ik ben heel mijn leven in Brussel gaan werken (en een groot deel van de tijd met de trein ) en toen al waren er buurten waar ik nooit mijn auto zou achterlaten, SUV of geen SUV.
              Het is van 1995 geleden dat ik nog geparkeerd heb in de straten van Brussel, daarna wel nog in afgesloten parkings en de laatste jaren ga ik enkel nog met de trein naar mijn werk in Brussel wegens te veel files bijna de ganse dag door.
              Eind jaren 80 en begin jaren 90 stond men met de wagen op 20 minuten in centrum Brussel, nu mag men daar op bepaalde dagen 2 uur bij tellen.

              Sommigen hier roepen al direct "law and order", maar Brussel zit een beetje anders in mekaar dan de plekken waar de meesten van ons wonen.
              Zie dit dus in het juiste perspectief en maak daar niet zo'n spel van.
              Altijd gemakkelijk van op afstand een oordeel te vellen.
              Dit topic ging oorspronkelijk over een actie waarbij SUV’s in het algemeen geviseerd worden, deze keer in Brussel maar nog niet zo lang geleden ook in andere steden en gemeenten waaronder Leuven.
              Die actiegroep slaagt op meerdere plaatsen toe, nu op SUV’s en morgen misschien ook op de rest.
              Last edited by VerSeg; 2 april 2023, 00:30.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                SUV's geviseerd in Brussel

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                .Dit clubje vandalen draait naar mijn idee rond enkele personen die helaas slechte ervaringen hebben met SUV's en daar hangen dan wat jongeren rond die het wel tof vinden om een nachtje de kl**tzakjes uit te hangen.
                Zou het helpen om beveiligde ventiel doppen te zetten die ze er zonder bijhorende tool niet af krijgen of steken ze dan uw banden stuk? [emoji848]
                Met run flat banden zijn ze alvast zelf deels mislukt in hun opzet.[emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: SUV's geviseerd in Brussel

                  Vroeger toonden actievoersters hun borsten, nu plakken ze zich ergens vast of laten een band plat om aandacht te trekken.
                  Allemaal zaken die strafbaar zijn maar in sé niet van kwade wil getuigen.

                  Blijkbaar heeft niemand er hier schade van ondervonden of komt nog met de wagen in Brussel.

                  Waarom dan deze plotse lobbying voor de onbeperkte vrijheid van de auto ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: SUV's geviseerd in Brussel

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Verwonderlijk dat men ook moderne SUV’s viseert maar oude wagens die bijna niet onderhouden worden en veel meer belastend zijn voor het milieu gerust laat.
                    Bewijst enkel dat hun visie 100% verkeerd is.
                    Het milieuaspect van de actiegroep is gewoon een argument om hun actie te verdedigen. Het gaat hun in de eerste plaats over de omvang en vooral de grote voorkant van de SUV waar ze problemen mee hebben omdat dit meer dodelijke verkeersslachtoffers zou veroorzaken. Wat dus een beetje stupide stelling is in een zone 30 als Brussel.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Re: SUV's geviseerd in Brussel

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik heb daar dezelfde mening over en het lijkt me dan eerder een bende jaloerse mensen omdat ze zelf geen SUV hebben .
                      .
                      U komt met een enorme dooddoener. Wat de redenen ook zijn: je hebt met je kladde van een ander zijn eigendom af te blijven.

                      Comment


                      • #26
                        Re: SUV's geviseerd in Brussel

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Vroeger toonden actievoersters hun borsten, nu plakken ze zich ergens vast of laten een band plat om aandacht te trekken.
                        Allemaal zaken die strafbaar zijn maar in sé niet van kwade wil getuigen.

                        Blijkbaar heeft niemand er hier schade van ondervonden of komt nog met de wagen in Brussel.

                        Waarom dan deze plotse lobbying voor de onbeperkte vrijheid van de auto ?
                        Onbeperkt vrijheid van de auto? Dat is wel erg kort door de bocht. Waarom verdedig je een groep vandalen? Stafbare feiten plegen en toch niet van kwade wil zijn. Huh?
                        Ik voel me vooral persoonlijk aangevallen omdat ik morgen het slachtoffer kan zijn van band-ieten in mijn eigen dorp. Of dat de overheid beslist om de SUV groep te viseren door allerhande pestmaatregelen en taksen.
                        Neen, ik was niet in Brussel. Maar misschien volgende week wel. Of in Antwerpen. Of zelfs in Zoerle-Parwijs.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #27
                          Re: SUV's geviseerd in Brussel

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Blijkbaar heeft niemand er hier schade van ondervonden of komt nog met de wagen in Brussel.
                          Heeft u de 150 eigenaars gesproken?
                          Dat die 150 eigenaars nu hier lid van BD zijn of niet, maakt op zich niets uit om het topic te bespreken.
                          Eveneens maakt Brussel niets uit mits het ook al in Leuven en op andere plaatsen gebeurde en ook daar komen mensen met hun auto.

                          Volgens de verklaring van de actievoerders hebben ze geen schade aangebracht, maar daarom is dat niet zo.

                          Als ze banden plat zetten van een wagen dat daar langere tijd stil staat (ziekte, verlof, …), dan kan een volledig platgelaten band vervormd geraken.
                          Als iemand dringend zijn wagen nodig heeft (spoedarts of brandweerman), dan kan daar iemand zijn leven of bezittingen van afhangen.
                          Als ze een mindervalide zijn banden plat zetten en die wil in het WE of na de standaard werkuren vertrekken, dan zal die daar voor een dringende depannage veel geld voor moeten neerleggen.
                          Het is niet omdat ze de banden niet stuk steken, dat de mensen geen schade ondervinden.

                          Ik zou de actievoerders hun gezicht eens willen zien als ze dringend hulp nodig hebben en ze een antwoord krijgen “momenteel is niemand beschikbaar, ze hebben onze mensen hun banden plat gelaten”.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            SUV's geviseerd in Brussel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Het milieuaspect van de actiegroep is gewoon een argument om hun actie te verdedigen. Het gaat hun in de eerste plaats over de omvang en vooral de grote voorkant van de SUV waar ze problemen mee hebben omdat dit meer dodelijke verkeersslachtoffers zou veroorzaken. Wat dus een beetje stupide stelling is in een zone 30 als Brussel.
                            De internationale groepering Tyre Extinguishers geeft zelf aan dat het milieu aspect de reden is waarom ze het doen en de doden dat deze voertuigen veroorzaken, niet zozeer door ongevallen alleen maar vooral door de volgens hun heel grote uitstoot.
                            Ik denk dat die organisatie gestart is in een land zonder strenge (Europese) milieunormen of verkeersregels en dat ze beter eens zouden kijken naar wat de milieunormen en verkeersregels hier zijn … even streng voor een SUV, 4x4 als voor andere wagens.

                            Mits ze internationaal bezig zijn, riskeert men dit uiteraard op elke plaats van de wereld.
                            We are people from all walks of life with one aim: To make it impossible to own a huge polluting 4x4 in the world's urban areas.
                            Last edited by VerSeg; 2 april 2023, 10:48.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: SUV's geviseerd in Brussel

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              ...............................

                              Waarom dan deze plotse lobbying voor de onbeperkte vrijheid van de auto ?
                              Een auto is een ding. Dingen kunnen geen vrijheid hebben of krijgen. Dat is de eerste denkfout. ( Lees: bedrieglijk voorwendsel )
                              De tweede denkfout is dat onze vrijheid aan onszelf toebehoort en niet aan een groepje actievoerders. Zij hebben het recht niet op mijn (beetje) vrijheid te beknotten.
                              En als ze denken dat ze schade ondervinden omdat er een auto, die niet naar hun goesting is, rondrijdt dan moeten ze die schade en de grootte ervan eerst onomstotelijk bewijzen.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                              Comment


                              • #30
                                Re: SUV's geviseerd in Brussel

                                Helemaal akkoord met de topicstarter.

                                Overigens, over milieu gesproken: ze vinden SUVs te groot, te zwaar, te vervuilend. Mijn Cupra Ateca (ja, een snelle SUV, en neen, ik voel me absoluut niet schuldig) weegt een goede 1600kg, en is niet veel zwaarder of hoger dan een "normale" auto. Vergelijk eens met een elektrische wagen, zo goed als niks onder twee ton. En soms nog een héél stuk meer.
                                Ik heb overigens goede redenen om met een SUV te rijden: grondspeling omdit ik geregeld op slechte wegen (moet) rijden, toegelaten aanhanggewicht, hogere zitpositie dus veel comfortabeler met knieproblemen,...
                                Van andermans spullen blijf je af. Als hier niet grof op ingegrepen wordt is de volgende stap elke auto aanvallen, wacht maar af.

                                Comment

                                Working...
                                X