Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost weeral eens ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Bpost weeral eens ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Om het nu eens over een andere dienst dan Bpost te hebben. Ik heb iets besteld in China. Dat is vandaag daar verstuurd met DHL. Ten eerste is de taks en kosten 7.20 euro, geen 15 zoals Bpost rekent. En ik weet nu al dat dit pak dinsdag 21/03 zal worden aangeboden en dat er een handtekening nodig is.

    Niet dezelfde dag 's morgens. Een hele week op voorhand.
    Bijna alles wat via DHL geleverd gaat worden, komt hier toe met Bpost.
    De tracking van DHL is dan vaak tot aan de grens, daarna wordt het Bpost.
    De reden leest u hier: https://www.bpost.be/nl/blog/ecommer...nden-in-elkaar
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #92
      Re: Bpost weeral eens ....

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Bijna alles wat via DHL geleverd gaat worden, komt hier toe met Bpost.
      De tracking van DHL is dan vaak tot aan de grens, daarna wordt het Bpost.
      De reden leest u hier: https://www.bpost.be/nl/blog/ecommer...nden-in-elkaar
      Als ik dat lees dan staat daar
      Voor zendingen in de Benelux slaan bpost en DHL alvast de handen in elkaar. Maak kennis met Dé Benelux Bezorgers....
      bpost en DHL bezorgen voortaan samen leveringen in de Benelux. Concreet: in België neemt bpost de ‘last mile’ van DHL-zendingen uit Nederland over, DHL doet hetzelfde met bpost-zendingen vanuit België. De samenwerking, Dé Benelux Bezorgers gedoopt, biedt zowel u als uw klanten voordelen.
      Mijn atlas is niet de laatste uitgave maar ik heb nog niet gehoord dat China deel uitmaakt van de Benelux. trouwens, als we dan toch gaan miere(n)neuken, wat met zendingen van en naar Luxemburg?

      Comment


      • #93
        Re: Bpost weeral eens ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Als ik dat lees dan staat daar

        Mijn atlas is niet de laatste uitgave maar ik heb nog niet gehoord dat China deel uitmaakt van de Benelux. trouwens, als we dan toch gaan miere(n)neuken, wat met zendingen van en naar Luxemburg?
        Van Nederland, Duitsland, Luxemburg, … komt hier via Bpost.
        Probleem met zendingen uit China is dat ze vaak niet rechtstreeks van daar naar hier komen, vaak ook via Duitsland of via een depot in België.
        Dus ja, wat betekent uit China heden nog? [emoji848]
        In elk geval, uw pakje zal wel komen. [emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #94
          Re: Bpost weeral eens ....

          Dat wel. Is niet de eerste keer dat ik daar bestel. Altijd prima op tijd, en veel goedkoper dan met Bpost!

          Comment


          • #95
            Re: Bpost weeral eens ....

            Niet altijd de fout van Bpost als iets verdwijnt zo te zien. [emoji848]

            6.000 gestolen pakjes teruggevonden nadat bpost privédetective inschakelt: “Ook 40 nieuwe laptops voor een school in Antwerpen” https://www.hln.be/dendermonde/6-000...rpen~a3adf441/
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #96
              Re: Bpost weeral eens ....

              De tracking van DHL is ook nogal variabel. Op 15 maart krijg ik een SMS dat ze op dinsdag 21 maart met het pak komen. Vanmorgen een SMS dat ze vandaag al komen. De 15-de in China opgehaald bij de verzender, vandaag geleverd hier.

              Comment


              • #97
                Re: Bpost weeral eens ....

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                De tracking van DHL is ook nogal variabel. Op 15 maart krijg ik een SMS dat ze op dinsdag 21 maart met het pak komen. Vanmorgen een SMS dat ze vandaag al komen. De 15-de in China opgehaald bij de verzender, vandaag geleverd hier.
                Dus veel te vroeg geleverd.

                Comment


                • #98
                  Re: Bpost weeral eens ....

                  Yep, eerste keer dat zoiets gebeurt. Gelukkig had ik een dag thuiswerk gepland. En het was "echt" DHL. In beide SMS-en was het ook dat er een handtekening vereist was. Maar voor ik beneden was (ik woon op het tweede) was had die het pakje binnen neergelegd en zat al terug in zijn bestelwagen.

                  Eigenlijk wel sterk. Pakje op 15/03 rond 15h (geen idee of dat lokale tijd is) ergens in China opgehaald en hier op 17/03 rond 10h30 geleverd. Een brief van het gemeentebestuur doet er meer dan 1 week over.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Bpost weeral eens ....

                    Ikzelf deze week om 20u30 iets besteld bij VandenBorre en de volgende dag om 08u07 geleverd. Bpost.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • Re: Bpost weeral eens ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Eigenlijk wel sterk. Pakje op 15/03 rond 15h (geen idee of dat lokale tijd is) ergens in China opgehaald en hier op 17/03 rond 10h30 geleverd. Een brief van het gemeentebestuur doet er meer dan 1 week over.
                      Inderdaad, ook net gehad.
                      In China vertrokken op maandag om 09:31 en woensdag om 11:48 geleverd door Bpost.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Bpost weeral eens ....

                        Echt grof: ik zit aan mijn bureau, naast de brievenbus. Ik zie de postbode met de e-fiets voorbij komen, die dropt het afwezigheidsbriefje in de bus, en rijd door. Ik dien telfonisch klacht in, ga mijn pakje afhalen bij Bpost, dien nogmaals klacht in en 's anderendaags mail van BPOST: Hoe tevreden bent u met onze service?
                        Jongens toch...

                        Comment


                        • Re: Bpost weeral eens ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                          Echt grof: ik zit aan mijn bureau, naast de brievenbus. Ik zie de postbode met de e-fiets voorbij komen, die dropt het afwezigheidsbriefje in de bus, en rijd door. Ik dien telfonisch klacht in, ga mijn pakje afhalen bij Bpost, dien nogmaals klacht in en 's anderendaags mail van BPOST: Hoe tevreden bent u met onze service?
                          Jongens toch...
                          Hangt er van af waar de vraag op sloeg, op de levering of op uw contact met de klantendienst?
                          Als je die mensen belt, dan krijg je daarna inderdaad ook de vraag of je tevreden bent met het contact.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Bpost weeral eens ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hangt er van af waar de vraag op sloeg, op de levering of op uw contact met de klantendienst?
                            Als je die mensen belt, dan krijg je daarna inderdaad ook de vraag of je tevreden bent met het contact.
                            Klopt, ze vragen eigenlijk nooit of je tevreden bent van de dienstverlening van Bpost als bedrijf. Maar altijd of de postbode vriendelijk was, of je pakje in orde was.... Dus kunnen ze ook eerlijk zeggen dat iedereen tevreden is.

                            Comment


                            • Re: Bpost weeral eens ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Klopt, ze vragen eigenlijk nooit of je tevreden bent van de dienstverlening van Bpost als bedrijf. Maar altijd of de postbode vriendelijk was, of je pakje in orde was.... Dus kunnen ze ook eerlijk zeggen dat iedereen tevreden is.
                              Dat is ook heel logisch bij een korte enquête dat men de verleende dienst bevraagt.
                              Mocht men te algemeen zijn en bijvoorbeeld vragen “Bent u tevreden over Bpost”, dan kan men uit een enquête nooit weten welke dienst minder goed presteert.
                              Stel uw pakje werd niet correct geleverd maar de klantendienst is supervriendelijk en lost het meteen zo correct mogelijk op.
                              Als men dan een score moet geven aan Bpost, dan is ofwel een van beiden benadeeld of bevoordeeld afhankelijk of je een slechte score of goede score zou geven.
                              Men kan ook een enquête opstellen over een volledig bedrijf, maar dan moeten er veel meer vragen gesteld worden zodat men elke dienst apart kan beoordelen.
                              Nadeel van een langere enquête is dat dan bijna niemand nog de moeite doet om die in te vullen, al is het in de meeste gevallen al zo dat mensen die bijna enkel invullen als er iets niet goed is.
                              Beetje zoals vele beoordelingen die men kan vinden op internet, vooral het negatieve komt zeer snel. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Bpost weeral eens ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                                Echt grof: ik zit aan mijn bureau, naast de brievenbus. Ik zie de postbode met de e-fiets voorbij komen, die dropt het afwezigheidsbriefje in de bus, en rijd door. Ik dien telfonisch klacht in, ga mijn pakje afhalen bij Bpost, dien nogmaals klacht in en 's anderendaags mail van BPOST: Hoe tevreden bent u met onze service?
                                Jongens toch...
                                Vind dit toch een raar verhaal.
                                1) Wat staat er op het briefje dat de postbode in de bus stak ?
                                2) Normaliter kan je pas 's avonds of de dag nadien het pakje afhalen in het postkantoor want het pakje vertoeft de dag van normale levering bij de postbode.
                                3) Of is het een pakje dat al eens werd aangeboden of heeft iemand (familielid, ...) in het verleden ergens aangeduid dat pakjes door de rechthebbende in het postkantoor of afhaalpunt worden afgehaald.
                                4) Tenzij het een pakej in zakformaat is worden pakjes (15cm op 20cm op 25cm) met de wagen gebracht en niet door een fietsende postbode.

                                Zelf heb ik een pakje dat via DPD zou worden aangeleverd. Dinsdagmorgen vertrokken bij verkoper, pas donderdagmiddag ontvangen door DPD en nu onderweg ... Dus al niet veel beter, maar daar maak ik me niet druk in. Er zijn ergere zaken in de wereld.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X