Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weeral Bpost ;). ( positief deze keer )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

    Je vergeet Mondial Relay (zo kom ik nog eens in een krantenwinkel) .

    PostNL koerier hier is uiterst attent en weet goed wie wanneer (niet) thuis is.
    Bpost zendingen vind ik altijd terug in het postkantoor 500m verder, zero risico. Zij zijn ook dikwijls de laatste mijl voor andere diensten. Postbode knikt goedendag naar iedereen op straat (in de stad wonen heeft ook z'n voordelen).
    DPD en zeker GLS komt met de grootste wrakken aangereden, maar komt toch altijd terecht.

    Naar mijn ervaring werkt het bij allemaal en zijn hun trackingsystemen even ondoorgrondelijk. Die dienen trouwens niet zozeer om de klanten te informeren maar om hun koeriers in het oog te houden.
    Zou jij manager willen zijn van een groep mensen die niet weet van welk hout pijlen maken en nauwelijks betaald worden ?
    Ondanks alles zijn ze zeer vriendelijk en gemotiveerd, en dat is misschien zelfs omgekeerd evenredig met de verzendingskosten.

    Al bij al een mirakel !
    Last edited by palombian; 28 januari 2023, 10:26. Reden: zinswending

    Comment


    • #17
      Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

      Inderdaad, Mondial Relais is er ook nog. Maar die komen niet aan huis. Werkt goed, zeker met frankrijk. Jammer dat het dichtsbijzijnde punt redelijk ver is en onmogelijk te parkeren in de buurt. Nu ja, voor die paar keer op het jaaris dat geen ramp.

      Comment


      • #18
        Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Krijg een email dat ze die dag gaan leveren tussen 9h15 en 12h45.
        …/…
        Ik zou liever een mail krijgen de dag ervoor zodat ik kan regelen dat ik thuiswerk of of een briefje op de bel kan kleven dat ze bij mijn onderbuur moeten bellen.
        De verkoper laat in principe het trackingnummer al weten en vaak ook wanneer het verstuurd is en de geplande leverdatum.
        Daarbuiten krijg ik voor elk pakje met tracking (99% is met gekende tracking) dat Bpost levert een melding (via de app) van zodra het pakket bij hun aangemeld is.
        Dan kijk ik meteen eens in de app van Bpost of die er in staat, vanaf dan kan men elke stap toch duidelijk volgen in de app en krijgt men toch meldingen?
        Bij elk pakje weet ik duidelijk minstens de dag ervoor dat het gaat geleverd worden, uitgezonderd CoolBlue en een paar andere winkels waar men tot middernacht kan bestellen en ze ‘s nachts pas kunnen versturen en het al ‘s morgens geleverd is, maar daar heeft men tijdens bestelling dan ook bewust voor levering morgen gekozen. [emoji23]




        Mijn rangorde is volledig anders:

        4) UPS: altijd zever waar het pak is. Komt wel in orde maar nu ook, steken briefje dat het in punt A is, punt A weet van niets, die laatste die belde kende geen woord nederlands en het pak was ergens helemaal anders, ben er dan maar zelf om gereden.
        Het is zelden dat het gebeurt, maar als we eens niet thuis zijn tijdens een levering, dan komen die gewoon de eerste werkdag nadien terug.

        5) PostNL: 0% als ik weet dat PostNL het zou leveren bestel ik ergens anders.
        Zal ook hier afhangen van de persoon denk ik, als wij kunnen kiezen voor PostNL dan doen we dat zeker al blijft Bpost de eerste keuze.

        6) GLS, dat is al jaren dat die niet meer leveren. Is nu DHL dacht ik, daarom dat het zo traag gaat. "Van Gent en Spoorloos" was de naam vroeger
        Hier enkele maanden geleden toch nog iets geleverd gekregen door GLS, is toch hetgeen in de mails en op hun bestelwagen stond. [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

          Sommige hier zitten blijkbaar dagelijks op een pakketje te wachten. Toch fijn wanneer je in een gemeente woont met veel fysieke winkels. Ik woon tegenover een afhaalpunt voor pakjes, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

          Comment


          • #20
            Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Je vergeet Mondial Relay (zo kom ik nog eens in een krantenwinkel)
            Die naam wil ik liever nooit meer horen of zien, nog nooit is daar iets correct mee verlopen.
            Steeds zeer lange levertermijnen en elke keer in verkeerd afhaalpunt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Sommige hier zitten blijkbaar dagelijks op een pakketje te wachten. Toch fijn wanneer je in een gemeente woont met veel fysieke winkels. Ik woon tegenover een afhaalpunt voor pakjes, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.
              Dagelijks niet, maar dat komt en gaat in vlagen naar gelang ik mee bezig ben. Winkels zijn er wel als ik eten nodig heb. Met 6 supermarktjes hebben we er meer dan genoeg. Maar voor de rest?

              Neem nu gisteren, ik heb voor mijn projectje automatenstaal diameter 30mm nodig. Heb 4 metaalhandels gebeld, geen enkele die dat heeft en voor mij gaan ze geen lading indoen. Metaalwinkel.nl heeft dat. Nu ja, dat opsturen gaat meer kosten dan eens tot daar rijden. Eerst mijn lijstje maken. Zelfde voor elektronica onderdelen, zoveel winkels zijn er niet meer. En modelbouw... dan lijkt het wel of je in het midden van de Sahara zit. Daar nog gelaten hoe weinig klantvriendelijk die dikwijls zijn.

              Comment


              • #22
                Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Die naam wil ik liever nooit meer horen of zien, nog nooit is daar iets correct mee verlopen.
                Steeds zeer lange levertermijnen en elke keer in verkeerd afhaalpunt.
                Slechts twee leveringen hiervan ontvangen.
                Eerste bleef meer dan tien dagen hangen in een sorteercentrum net over de grens.Kwam uit Frankrijk,nochtans Belgische site .Wel dagelijks melding dat het daar ontvangen was.
                Uiteindelijk geleverd.
                Tweede idem.Zending vanuit Belgie.Tien dagen onderweg,In ander afhaalpunt geleverd.Doos gescheurd en geplet.Inhoud leeggelopen.Zelf de luchtkussentjes tussen de inhoud waren volledig plat.
                Nochtans duidelijk Fragile op vermeld en het gekende glas.

                Comment


                • #23
                  Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Dagelijks niet, maar dat komt en gaat in vlagen naar gelang ik mee bezig ben. Winkels zijn er wel als ik eten nodig heb. Met 6 supermarktjes hebben we er meer dan genoeg. Maar voor de rest?

                  Neem nu gisteren, ik heb voor mijn projectje automatenstaal diameter 30mm nodig. Heb 4 metaalhandels gebeld, geen enkele die dat heeft en voor mij gaan ze geen lading indoen. Metaalwinkel.nl heeft dat. Nu ja, dat opsturen gaat meer kosten dan eens tot daar rijden. Eerst mijn lijstje maken. Zelfde voor elektronica onderdelen, zoveel winkels zijn er niet meer. En modelbouw... dan lijkt het wel of je in het midden van de Sahara zit. Daar nog gelaten hoe weinig klantvriendelijk die dikwijls zijn.
                  Zeker wat modelbouw betreft is het jammer dat de fysieke winkels langzamerhand verdwijnen: je wil dat spul toch in het echt zien in plaats van een plaatje voordat je het koopt. Dat betreft ook de winkels van elektronica onderdelen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                    Ik bouwde vroeger Duitse locomotieven om naar Belgisch voorbeeld en dat ging heel ver.
                    Ik kocht mijn superdetail stukjes aan in Aachen bij Matthias Hünerbein.
                    De prijzen waren toen (de jaren voor de invoeringen van die euro, schappelijk).
                    Als ik nu de prijzen bekijk zijn deze zeker x10 of meer, en ik heb minder inkomen dan in die tijd, normaal want ik ben al 18 jaar op pensioen.
                    Hier in dit paradijslijk landje kunt ge zulke zaken nergens vinden.
                    Toen in nog vliegtuigen maakte op schaal 1/48 was er heel klein winkeltje in de petit rue in Moeskroen en die had wel enorm veel binnen.
                    Maar alles is zo duur geworden hé, investeer maar in "speelgoed" nu spelen de jongeren spelletjes vanuit hun luie zetel, daar waar mijn generatie liever een modelbaan maakten, hun handen gebruikten en soms tot 3 uur aan hun hobby bezig waren.
                    Nu ga ik zelfs niet meer naar Aachen want de heer Hünerbein heeft zijn zaak overgelaten aan z'n zoon en die is beginnen afbouwen.
                    Om een gedacht te hebben, in Aachen waren 4 winkels van modeltreinen, maar Matthias vertelde mij eens dat hij een stock had ter waarde van 3 miljoen Deutsche Mark.
                    Kan tellen hé (1DM was 21Bf) toen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                      In Namen is er nog een winkeltje voor modelbouw.

                      “ La Boîte à Trains “

                      Rue du Pont 20/22, 5000 Namur

                      Ik weet niet of het iets is, maar we komen daar regelmatig en het is wel een winkeltje dat ons opvalt.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        In Namen is er nog een winkeltje voor modelbouw.

                        “ La Boîte à Trains “

                        Rue du Pont 20/22, 5000 Namur

                        Ik weet niet of het iets is, maar we komen daar regelmatig en het is wel een winkeltje dat ons opvalt.
                        In Haasrode ook als ik het goed heb.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Zeker wat modelbouw betreft is het jammer dat de fysieke winkels langzamerhand verdwijnen: je wil dat spul toch in het echt zien in plaats van een plaatje voordat je het koopt. Dat betreft ook de winkels van elektronica onderdelen.
                          Er zijn er nog, maar de leut is er af als je ze allemaal moet afrijden en nog enkele keren terugrijden voor je al je materiaal bij elkaar hebt. Er is er zelfs eentje koppel km verder. Maar die is (laat ons vriendelijk zijn) niet geïnteresseerd in verkopen aan nederlandstaligen.

                          Het automatenstaal heb ik nu gevonden in Verviers. Niet alleen heeft die het in stock, die wil zelfs kleine afmetingen verkopen aan een particulier! Maak dat mee... Er zijn er 2 dichterbij die het hebben, maar staven van 3 meter zijn iets teveel van het goede voor hobbygebruik.

                          Maar we wijken af van Bpost.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                            Vanmorgen bericht gehad van GLS, met ook de tracking van het pakje. Laatste stap in die tracking luidde “ in de loop van de dag “
                            Rond 13:15 is het pakje hier netjes en volledig intact aan de deur overhandigd.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #29
                              Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                              Hier moest vandaag een pak door PostNL geleverd worden. Gisteren keurig aangekondigd, vandaag opnieuw met specificatie tussen 10:15 en 14:15. Netjes om 12:00 aan de deur afgeleverd.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Er zijn er nog, maar de leut is er af als je ze allemaal moet afrijden en nog enkele keren terugrijden voor je al je materiaal bij elkaar hebt. Er is er zelfs eentje koppel km verder. Maar die is (laat ons vriendelijk zijn) niet geïnteresseerd in verkopen aan nederlandstaligen.

                                Het automatenstaal heb ik nu gevonden in Verviers. Niet alleen heeft die het in stock, die wil zelfs kleine afmetingen verkopen aan een particulier! Maak dat mee... Er zijn er 2 dichterbij die het hebben, maar staven van 3 meter zijn iets teveel van het goede voor hobbygebruik.

                                Maar we wijken af van Bpost.
                                Dat is niet vreemd hier. Jij je automatenstaal, ik voor verenstaal.0.5mm Rvs Maar gevonden op 60km van huis,een bedrijf dat veren trok,van de rol, met wat geluk en geduld kan je tussen je vingers wel 10cm recht krijgen wist hij te zeggen. Vroeger kon je dat in iedere hobbywinkel vinden. Het is vaak in NL te vinden,aan 1 meter,maar dan zal ik moeten wachten op de koerier, en of mijn staal nog recht toekomt.
                                https://ggpics.be/

                                Comment

                                Working...
                                X