Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weeral Bpost ;). ( positief deze keer )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weeral Bpost ;). ( positief deze keer )

    Na al die negatieve berichten hier toch ook es iets positief dacht ik zo.
    Vandaag om 7:55 de bel.
    Vriendelijke man van Bpost met een pakje.
    En niet één keer hoor, die komt hier op regelmatige basis, telkens tussen 7:45 en 8:15.
    In tegenstelling tot andere koeriers belt hij aan én wacht tot we aan de voordeur zijn, om dan het pakje vervolgens persoonlijk en met een glimlach af te geven.
    80% van de andere koeriers zetten het pak gewoon aan de voordeur, bellen en zijn weg.

    Er kan natuurlijk altijd es iets fout gaan, maar eerlijk, van bpost zijn we hier 200% tevreden.

    En dat mag ook we es gezegd worden vind ik.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

    Zoveel te bester vo gie vanzeneigens, maar de laatste tijd verslechterd het hier weer. Remember die Tajine?
    Dat is het nadeel van in een wijk te wonen waar al de straten dezelfde naam hebben en waar er huizen staan die niet langs een straat gelegen zijn, bovendien is er geen volgorde qua nummeringen.
    En ge ziet van hier dat de brievendragers, pakjes bezorgers, enz. dat niet graag hebben.
    In het weekend een mobo besteld bij Megakko in Nederland, dinsdag door PostNL net afgeleverd aan huis.
    Bij hen was het vroeger noch bellen noch kloppen, gewoon tegen de deur en riebedebie.
    Nu altijd bellen of kloppen en als je niet thuis bent geven ze het af bij de buren, wel nadat ze gevraagd hadden of dat mocht.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

      Hier ook zeer weinig problemen met Bpost. Meestal komt de bezorger rond hetzelfde uur leveren en inderdaad, geeft het persoonlijk af.

      Waar ik iets minder hoog mee oploop is hun vrij nutteloze tracking site met het beroemde: "pakje wordt geleverd tussen 8 en 17 uur". Ik mag dat zelf vertalen in "rond de middag".
      Last edited by nete; 26 januari 2023, 08:10.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

        Hier ook alleen maar positieve ervaringen met Bpost. De postbode belt aan en wacht tot we de deur openen. Dat wordt ook netjes op voorhand aangekondigd. Als wij niet thuis zijn, terwijl we weten dat er een pakje op komst is, laat ik de tuinpoort open. Dan weet de postbode perfect (want zo opgegeven bij de post) waar hij zijn pakje mag droppen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

          Op ons oud adres was BPost ook wel erg goed.
          Maar hier op ons nieuw adres vegen ze er een beetje hun kl.ten aan.
          Ook al zijn we thuis, ze stoppen een briefje in de bus en je kan je pakje gaan halen aan een afhaalpunt.
          Die bode is een leegaard.

          1 keer was wel erg straf.
          Ik was 3 pakjes verwachtende. Allemaal zouden ze komen met BPost.
          1 pakje was klein (plat) en heeft em in de brievenbus gestoken.
          Samen met 2 briefjes voor de ander 2 pakjes dat er niet in konden.
          Mijn madam zag hem aan de brievenbus bezig (brievenbus staat in de voortuin aan straat en we kunnen dat zien van in ons woonkamer) en ze zag hem snel vertrekken met zijn busje.
          Hij heeft nooit moeite gedaan om te komen bellen.

          Comment


          • #6
            Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Op ons oud adres was BPost ook wel erg goed.
            Maar hier op ons nieuw adres vegen ze er een beetje hun kl.ten aan.
            Ook al zijn we thuis, ze stoppen een briefje in de bus en je kan je pakje gaan halen aan een afhaalpunt.
            Die bode is een leegaard.

            1 keer was wel erg straf.
            Ik was 3 pakjes verwachtende. Allemaal zouden ze komen met BPost.
            1 pakje was klein (plat) en heeft em in de brievenbus gestoken.
            Samen met 2 briefjes voor de ander 2 pakjes dat er niet in konden.
            Mijn madam zag hem aan de brievenbus bezig (brievenbus staat in de voortuin aan straat en we kunnen dat zien van in ons woonkamer) en ze zag hem snel vertrekken met zijn busje.
            Hij heeft nooit moeite gedaan om te komen bellen.
            Dat is bij ons meer dan een jaar zo geweest en dan geloofde mij niemand hier op BD.
            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

              Ikzelf ben heel tevreden over Bpost. Als ik online een bestelling doe en er is een keuzemogelijkheid inzake koeriers, dan kies ik steevast Bpost boven de andere.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                Ik weet niet hoe het op een ander is, maar in een dorpje zoals waar wij wonen, kennen wij de meeste bodes persoonlijk. Dat helpt natuurlijk ook wel.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • #9
                  Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                  Als je iets besteld in Nederland besteld, en ze versturen het met DHL, dan is dit een regelrechte ramp.
                  Het pakje wordt eerst naar Duitsland verstuurd en een paar dagen later naar België en mag Bpost opdraaien voor de levering.
                  En Nete zal het graag horen, hun T&T is een echt onhebbelijk onding.
                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    En Nete zal het graag horen, hun T&T is een echt onhebbelijk onding.
                    Er zit blijkbaar toch een redelijke verbetering in BPost zijn Tracking. Gisteren een printer besteld, vanmorgen het gekende "levering tussen 8 en 17 uur." Een uurtje later was het al "tussen 8u42 en 13u42". En dan kijk ik naar het kaartje onderaan en zie daar mijn huis en een autootje van Bpost op zo'n 500m van bij ons. Efkes later dat autootje op 200m en nog even later op ongeveer 100m. Daar is het dan wel een dik kwartier blijven staan, ook als even later het pakje hier keurig afgeleverd werd.
                    Last edited by nete; 26 januari 2023, 12:21.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                      Maandag beginnen remmen van de fiets te knarsen (een fiets is voor mij om mee te rijden, niet om altijd aan te sleutelen).
                      Alle fietsenmakers dicht.
                      Op amazon.com.be in de namiddag 4 blokjes besteld, zaten dinsdagvoormiddag in de bus (met Bpost).
                      € 6,52 voor 4, gratis verzending (Prime), sorry fietsenmakers.

                      Vandaag ook enkele stukjes uit Duitsland toegekregen (voor een ander soort voertuig ), even kleine omslag, 3 dagen onderweg en verzendingskosten met UPS € 37.96 excl BTW.
                      Ik zou maar niet teveel klagen.
                      Last edited by palombian; 26 januari 2023, 14:14.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                        Vandaag ook enkele stukjes uit Duitsland toegekregen (voor een ander soort voertuig ), even kleine omslag, 3 dagen onderweg en verzendingskosten met UPS € 37.96 excl BTW.
                        Ik zou maar niet teveel klagen.
                        UPS is een regelrechte ramp.
                        Ik had ook iets besteld bij Amazon ging 3 dagen later aankomen. Niks daarvan 5 dagen later en ook bezorgd door Bpost.
                        DHL is gene vetten maar UPS, amaai cesar.
                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                          In volgorde van correcte service wat pakjes betreft …
                          1) UPS - 100% correct maar weinig pakjes
                          2) Bpost - 95% correct maar ook meeste pakjes
                          3) PostNL - 90% correct maar ook veel pakjes
                          4) DHL - trager maar meestal uit Duitsland
                          5) DPD - vroeger prima maar nu een gok
                          6) GLS - vroeger prima maar nu een ramp

                          In het algemeen dus wel tevreden over UPS, Bpost en PostNL.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                            Er is net een nieuwe wet, of ze werken aan een nieuwe wet, dat de sector wat meer moet reguleren.
                            Ik vind dat niet meer dan nodig.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weeral Bpost . ( positief deze keer )

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Er zit blijkbaar toch een redelijke verbetering in BPost zijn Tracking. Gisteren een printer besteld, vanmorgen het gekende "levering tussen 8 en 17 uur." Een uurtje later was het al "tussen 8u42 en 13u42". En dan kijk ik naar het kaartje onderaan en zie daar mijn huis en een autootje van Bpost op zo'n 500m van bij ons. Efkes later dat autootje op 200m en nog even later op ongeveer 100m. Daar is het dan wel een dik kwartier blijven staan, ook als even later het pakje hier keurig afgeleverd werd.
                              Dat kaartje is leuk maar kloppen doet dat toch niet echt. 2 weken geleden ook zo. Krijg een email dat ze die dag gaan leveren tussen 9h15 en 12h45. Ik kijk op het kaartje en de postbode is aan het begin van de straat (pakweg 500m dus). Die is daar blijen staan (af en toe eens een refresh gedaan) tot hij om 11h45 aan de deur was. Stond op de kaart nog steeds waar hij 3h geleden stond.

                              Ik zou liever een mail krijgen de dag ervoor zodat ik kan regelen dat ik thuiswerk of of een briefje op de bel kan kleven dat ze bij mijn onderbuur moeten bellen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              In volgorde van correcte service wat pakjes betreft …
                              1) UPS - 100% correct maar weinig pakjes
                              2) Bpost - 95% correct maar ook meeste pakjes
                              3) PostNL - 90% correct maar ook veel pakjes
                              4) DHL - trager maar meestal uit Duitsland
                              5) DPD - vroeger prima maar nu een gok
                              6) GLS - vroeger prima maar nu een ramp

                              In het algemeen dus wel tevreden over UPS, Bpost en PostNL.
                              Mijn rangorde is volledig anders:
                              1) DHL: 100% bellen aan, ben je niet thuis dan klopt het ook wat op het briefje staat.
                              2) Bpost: 80% beetje te vaak dat ze niet bellen en enkel het briefje insteken. Maar het is wel altijd op tijd in het postpunt op 2 minuten wandelen.
                              3) DPD: 50% toch wel veel beschadigde pakken
                              4) UPS: altijd zever waar het pak is. Komt wel in orde maar nu ook, steken briefje dat het in punt A is, punt A weet van niets, die laatste die belde kende geen woord nederlands en het pak was ergens helemaal anders, ben er dan maar zelf om gereden. Het adres van punt A stond wel degelijk op het pak.
                              5) PostNL: 0% als ik weet dat PostNL het zou leveren bestel ik ergens anders. Bellen nooit, laten het achter op de stoep, steken een niet ingevuld briefje in, laten de eerste de beste voorbijganger aftekenen, je kan de hele straat aflopen op zoek naar je pak... Altijd miserie.
                              6) GLS, dat is al jaren dat die niet meer leveren. Is nu DHL dacht ik, daarom dat het zo traag gaat. "Van Gent en Spoorloos" was de naam vroeger

                              Comment

                              Working...
                              X