Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe pc nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Maak er weer geen Mac Windows oorlog van hé.
    Heb jij ooit met een "WINDHOOS" 7 gewerkt? Ik denk het niet.
    Ik heb wel een Mac Pro gehad en mijn echtgenote een Imac. Na minder dan zes maanden waren dat slakken.
    Die Mac Pro was wel de duurste Mac, je weet wel die enorme kast van meer dan 30kg.

    Dus begin niet zo smalend te doen over WINDOWS.
    Ik heb mijn zeg gedaan en nu hoor je mij niet meer in je oorlog.
    Haha, eerst zeg je om er geen oorlog van te maken, dan breek je vervolgens zelf Mac af.. hoe grappig..
    Misschien eerst eens goed lezen wat ik geschreven heb. Als PC technieker heb ik meer dan genoeg computers in elkaar gestoken en hersteld.
    En ja, natuurlijk heb ik met Windows 7 gewerkt. Vanaf Windows 3.1 tot Windows 10.
    Trouwens wat heeft Windows 7, een oud besturingssysteem, hiermee te maken?
    Over stabiliteit gesproken, Windows ME en Vista.. en regelrechte ramp was het. Een dagelijkse harde reset was geen uitzondering.
    Zelfs in slaapstand, als ze niks aan het doen waren, liepen ze vast.
    En als er één systeem na verloop van tijd trager wordt was het wel Windows, ze hebben er zelfs een extra tool voor ontwikkeld.
    Bij een trage PC moest je hem maar defragmenteren, in de hoop dat deze terug sneller ging worden.
    Als ik op de forums alleen al lees welke problemen er zich allemaal voordoen bij migratie van Win10 naar Win11..

    TS stelt een vraag, ik heb gewoon de raad gegeven even naar de nieuwe Mac mini te kijken.
    Met enkele voorbeelden van het voordeel van Mac tov Windows, als jij dit oorlog noemt weet je niet goed wat een echte oorlog is me dunkt..
    En voor € 719 heb je al een Mac mini.

    Nog een fijne dag
    Instagram

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe pc nodig

      Het interesseert TS precies niet echt, want sinds zijn openingspost is hij hier niet meer komen kijken…

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe pc nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Het interesseert TS precies niet echt, want sinds zijn openingspost is hij hier niet meer komen kijken…
        Geregistreerd 18 januari 2023 … zegt genoeg hé ….
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe pc nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
          Haha, eerst zeg je om er geen oorlog van te maken, dan breek je vervolgens zelf Mac af.. hoe grappig..
          Misschien eerst eens goed lezen wat ik geschreven heb. Als PC technieker heb ik meer dan genoeg computers in elkaar gestoken en hersteld.
          En ja, natuurlijk heb ik met Windows 7 gewerkt. Vanaf Windows 3.1 tot Windows 10.
          Trouwens wat heeft Windows 7, een oud besturingssysteem, hiermee te maken?
          Over stabiliteit gesproken, Windows ME en Vista.. en regelrechte ramp was het. Een dagelijkse harde reset was geen uitzondering.
          Zelfs in slaapstand, als ze niks aan het doen waren, liepen ze vast.
          En als er één systeem na verloop van tijd trager wordt was het wel Windows, ze hebben er zelfs een extra tool voor ontwikkeld.
          Bij een trage PC moest je hem maar defragmenteren, in de hoop dat deze terug sneller ging worden.
          Als ik op de forums alleen al lees welke problemen er zich allemaal voordoen bij migratie van Win10 naar Win11..

          TS stelt een vraag, ik heb gewoon de raad gegeven even naar de nieuwe Mac mini te kijken.
          Met enkele voorbeelden van het voordeel van Mac tov Windows, als jij dit oorlog noemt weet je niet goed wat een echte oorlog is me dunkt..
          En voor € 719 heb je al een Mac mini.

          Nog een fijne dag
          Een PC wordt niet trager in de loop van de tijd, wel door de manier waarop je hem gebruikt. Wij gebruiken windows 10 workstations voor 3D CAD werk (software van Siemens). + ook nog wat office en PLM/ERP systeem.
          Op die bakken kan geen software geïnstalleerd worden : elke software die niet is goedgekeurd wordt afgeblokt : ik kan je verzekeren : na 4 jaar werken die nog even snel als de eerste dag.
          Als die Autocad belangrijk is, dan is de enige optie een native Windows PC. Heel simpel.

          Ik draai thuis oa Windows 11 met redelijk zware dingen (zoals PTC Creo parametric) : dat werkt gewoon feilloos. Is zelfs op een PC die volgens de Microsoft regels niet 10% koosjer is : ding is nu 8 jaar oud.
          Heb ook nog een windows 10 PC die nu ergens een jaar of 10 oud moet zijn (een cloon gemaakt door AIOS). Ook die draait nog altijd feilloos. 2 jaar geleden heeft de SSD de geest gegeven, en is hij dus opnieuw geïnstalleerd. Ook dat beest wordt geregeld nog eens zwaar mishandeld.
          Gebruik je software op het besturingssysteem waarvoor het ontworpen is. Voor mijn dingen is dat Windows. Virtualiseren voor zo'n dingen (workstation toepassingen) is onzin. Voor nu en dan eens een testje kan dat. Servers hebben er ook deugd van. Maar een apple PC is niet beter of slechter dan een goeie windows PC. We leven trouwens in 2023. Windows ME en Vista zijn oude koeienpraat waar je vandaag niet meer moet mee afkomen. 2000 en 2007 ligt al even achter ons...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe pc nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            .... maar de samenwerking tussen de verschillende toestellen en toepassingen (iMac, iPhone, iPad, HomePod, Apple TV, iCloud, …)
            Inderdaad dat is een luxe, doch ik werk hier ook met Apple en Windows door elkaar, maar ik laat deze wel samenwerken, dus wat ik op de Apple doe dat zie ik ook op het Windows toestel en omgekeerd.
            Die tijd dat Apple z'n platform gesloten hield voor Windows is al lang gepasseerd, ze werken perfect samen.
            Ik heb sowieso nog Windows computers nodig omdat er verschillende software is die ik gebruik die niet op een Apple draaien, dus ja

            Het belangrijkste in de vraag van TS is het woord Autocad, en dan vrees ik dat Apple niet zal lukken voor TS en hij/zij sowieso naar een Windows toestel zal moeten uitkijken.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe pc nodig

              System requirements for AutoCAD 2022 for Mac

              Operating System
              Apple® macOS® Monterey v12 (requires Update 2022.2)
              Apple macOS Big Sur v11
              Apple macOS Catalina v10.15
              Apple macOS Mojave v10.14

              Basic:

              Apple Mac Pro® 4.1, MacBook Pro 5.1, iMac® 8.1, Mac mini® 3.1, MacBook Air®, MacBook® 5.1

              Recommended:

              Apple Mac® models supporting Metal Graphics Engine
              Apple Mac models with M series chip are supported under Rosetta 2 mode.
              CPU Type 64-bit Intel CPU
              Recommended: Intel Core i7 or higher
              Memory Basic: 4GB
              Recommended: 8GB or higher
              Display Resolution Basic: 1280 x 800 display
              High Resolution: 2880 x 1800 with Retina Display
              Disk Space 4 GB free disk space for download and installation
              Pointing Device Apple-compliant Mouse, Apple-compliant Trackpad, Microsoft-compliant mouse
              Display Card Recommended: Mac native installed graphics cards
              Disk Format APFS, APFS(Encrypted), Mac OS Extended (Journaled), Mac OS Extended (Journaled, Encrypted)


              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe pc nodig

                Blijkbaar sinds kort toch te gebruiken op Apple, bedankt Luc voor de tip

                Learn more about native Mac OS-based software from Autodesk for CAD, 3D modeling, rendering, animation, visual effects, and digital imagery.


                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe pc nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Blijkbaar sinds kort toch te gebruiken op Apple, bedankt Luc voor de tip

                  Learn more about native Mac OS-based software from Autodesk for CAD, 3D modeling, rendering, animation, visual effects, and digital imagery.


                  grts
                  Sieg
                  Ja blijkbaar hé, maar wat een prijzen zeg.


                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe pc nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Blijkbaar sinds kort toch te gebruiken op Apple, bedankt Luc voor de tip

                    Learn more about native Mac OS-based software from Autodesk for CAD, 3D modeling, rendering, animation, visual effects, and digital imagery.


                    grts
                    Sieg
                    Is al een redelijke tijd bruikbaar op MAC, maar de versies lopen achter, en je hebt niet de volle functionaliteit van een full Autocad.
                    Nu : als een Autocad LT volstaat dan speelt het geen rol : de verschillen zitten voornamelijk in wat een Full autocad meer heeft dan een LT.
                    Hou er wel rekening mee dat de volle capaciteit van een M1 processor NIET gebruikt wordt met Autocad. Daarvoor is een intel compatibele processor nog altijd een betere keuze.

                    Het hangt er dus vanaf waarvoor je het ding wil gebruiken. Voor Pro gebruik neem je een windows werkstation, als het is om nu en dan wat lijntjes te zetten is, neem je beter een goedkopere variant (zoals Dassaults Draftsight).

                    Ik kan alleen maar aangeven dat je best gebruikt waarvoor het ding is ontwikkeld. Die Mac variant is nog altijd een minder geliefd broertje voor Autodesk. Vergelijk het wat Adobe de laatste tijd doet met hun Photoshop : de nieuwste zaken zijn eerst enkel bruikbaar voor Mac gebruikers (oa in hun beta's). Ze komen er ook voor de windows versie, maar je moet wat geduld hebben dan. Autodesk doet het omgekeerd.

                    Trouwens voor CAD ben je vandaag beter af met Windows : ALLE 3d pakketten (van de high end) werken nu enkel native onder Windows. Een Dassault Catia, Siemens NX, PTC Creo, tot de mindere broertjes Autodesk Inventor, Dassault Solidworks of Siemens Solid Edge. In principe is dat vreemd : want de eerste 3 waren oorspronkelijk Unix spullen, en dan zou je verwachten dat ze makkelijker naar Linux of OS X zouden te porten zijn...

                    Het is wat je belangrijk vindt : voor de stabiliteit of levensduur moet je al lang geen keuze meer maken... En de prijs : een deftig Windows workstation is ook niet gratis. Zij die denken dat je Autocad of Photoshop even vlot draait op een laptopje van 750 € als op een workstation van 4000 € dwalen... Maar het is wat je nodig hebt, en wat de zot ervoor wil geven...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe pc nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Blijkbaar sinds kort toch te gebruiken op Apple, bedankt Luc voor de tip

                      Learn more about native Mac OS-based software from Autodesk for CAD, 3D modeling, rendering, animation, visual effects, and digital imagery.


                      grts
                      Sieg
                      20 jaar geleden draaide Autocad al op een Apple, waar werkten architecten mee denkt je.
                      Groeten Andre

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe pc nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
                        20 jaar geleden draaide Autocad al op een Apple, waar werkten architecten mee denkt je.
                        Dat doet helemaal niet ter zake hé Andre
                        In de jaren '50 had men ook al elektrische auto's, en daarna viel alles daaromtrent stil, dus ik bedoel maar

                        En anders lees je Pol zijn uitleg nog eens grondig, want daar zit dus het verschil

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe pc nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Dat doet helemaal niet ter zake hé Andre
                          In de jaren '50 had men ook al elektrische auto's, en daarna viel alles daaromtrent stil, dus ik bedoel maar

                          En anders lees je Pol zijn uitleg nog eens grondig, want daar zit dus het verschil

                          grts
                          Sieg
                          Lees hier even verder https://nl.wikipedia.org/wiki/AutoCAD want dit is wat ik bedoel met meer dan 20 jaar geleden. Wij gebruikten Autocad op een Mac in ons architecten/studiebureau en dit op een Full versie.
                          Verder ga ik niet discussiëren.
                          Groeten Andre

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe pc nodig

                            Iedereen begin ooit es….maar volg ten minste dan je vraag op denk ik zo…..

                            TS lijkt het niet meer te interesseren …


                            Basisgegevens
                            BD Lidnummer:
                            BD
                            Contact
                            Deze paginahttps://forum.belgiumdigital.com/member.php?u=69193
                            Statistieken
                            Totaal aantal berichten 0
                            Berichten per dag 0
                            Laatste berichtNieuwe pc nodig 18 januari 2023 10:54

                            Laatste activiteit 18 januari 2023 10:54
                            Geregistreerd 18 januari 2023
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe pc nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Iedereen begin ooit es….maar volg ten minste dan je vraag op denk ik zo…..

                              TS lijkt het niet meer te interesseren …
                              Men zou voor minder weglopen met dat welles nietes gedoe.
                              Zou TS er trouwens nog iets van snappen? [emoji848]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe pc nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Men zou voor minder weglopen met dat welles nietes gedoe.
                                Zou TS er trouwens nog iets van snappen? [emoji848]
                                TS heeft deze "welles - nietes" nog niet eens gezien
                                Zijn laatste aanmelding was de dag dat hij deze topic heeft aangemaakt en daarna niet meer ingelogd, of het zou anoniem moeten zijn dat hij ingelogd heeft
                                Het is trouwens geen welles- nietes gedoe, TS vroeg achter een computer om o.a Autocad op te draaien, dus dan is het best dat TS ook van alle info voorzien wordt toch.
                                Of het nu Apple of Windows is, dat maakt in mijn ogen totaal niks uit, als je maar de full versions van het programma kan draaien wat je nodig hebt.

                                Daarmee ook dat ikzelf ook nog met een Windows computer werk naast men Apple producten.
                                Ik heb redelijk wat software die ik gebruik voor mijn bewerkingen die niet te krijgen zijn voor Apple, dus ja
                                Volgens mij is dat het belangrijkste welk platform je kiest, niet zomaar een voorkeur voor merk

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X